eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikano żesz nie zdążyłem... › Re: no żesz nie zdążyłem...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
    highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 28 Apr 2014 01:05:54 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:28.0) Gecko/20100101 Firefox/28.0
    SeaMonkey/2.25
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: no żesz nie zdążyłem...
    References: <li73uo$1q8$1@node1.news.atman.pl> <li9mbi$v2a$1@usenet.news.interia.pl>
    <li9pkv$rjk$1@node1.news.atman.pl> <liark6$smq$1@node2.news.atman.pl>
    <534903b8$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <534919f5$0$22560$6d5eeec5@news.sunnyusenet.com>
    <libcud$fg1$1@node1.news.atman.pl> <g...@n...chmurka.net>
    <lih9oi$omu$1@node1.news.atman.pl> <g...@n...chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ljji9g$8jg$1@node1.news.atman.pl>
    <535d75fc$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    <ljjv9u$n80$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <ljjv9u$n80$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 45
    Message-ID: <535d8d5a$0$2369$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.49.223.136
    X-Trace: 1398639962 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2369 95.49.223.136:26829
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3396
    X-Received-Body-CRC: 3236204660
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:664048
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik ACMM-033 napisał:
    >
    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał
    > w wiadomości news:535d75fc$0$2377$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Przewaga synchronicznego prostownika mechanicznego nad
    > półprzewodnikowym. Żeby alternator ruszył na magnetyzmie szczątkowym to
    > trzeba go nieźle zakręcić - aż napięcie indukowane zacznie przewyższać
    > próg przewodzenia diod.
    >
    > =====
    >
    > No - i u mnie nie wyszło. Nie tylko na pych, ale i chyba to był SUV, nie
    > uciągnął (w sensie, że nie zakończyło się to skutecznie odpaleniem,
    > samochód fizycznie ciągnął się aż miło, ino bez skutku). Nawet nie
    > zapyrczało, choć parę chyba naście minut to trwało. Żeby choć nikle
    > żarówki zaświeciło, byle zażarzyło - kilka pchnięć i jechało. Skarpeta
    > zaś... to conajwyżej trzeba było trochę dłużej pchać, aby podładować aku
    > na tyle, by cewka miała jak wytworzyć iskrę. A byle żarówki zażarzyło,
    > dobre pchnięcie i już pyrta choćby na jednym garze... a jak tak, to
    > reszta za chwilę dołączała i w drogę.

    Wiesz - diody w alternatorze samochodowym to zwykle diody P-N a nie
    Shottky'ego, w końcu to konstruowali księgowi... A magnetyzm szczątkowy
    silny nie jest - być może obroty pozwalające na pojawienie się prądu
    wzbudzającego musiały by być tak duże że przekroczyły by wytrzymałość
    mechaniczną wirnika.

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: