  • 31. Data: 2011-11-25 07:12:21
    Temat: Re: no..... to jest dopiero gruzowisko.. szkody na 5.000.000 usd
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-11-25 04:34, Michał pisze:

    > Pewnie rewelacyjnie i pewnie coś z cegły ma jak się komp zawiesi ;)

    Ja nie twierdze, że fejton jest taki se. Pewnie jest to super auto.
    Mnie osobiście jakoś się mało podoba. Ale co do Bentleya to mnie
    przekonałeś. Może teraz po tym W216 zawinę takie coś.

    Co do aktywnego zawieszenia, to W215 miało hydraulikę. Normalna pompa
    olejowa na 150 atm. Zespoły zaworowe i amortyzatory z siłownikami.
    Tamto zawieszenie było rewelacyjne, ale drogie w produkcji i równie
    drogie w serwisowaniu. Około 2007 roku wymieniłem prawie kompletne
    w Cl500 to cena powalała.

    Teraz W216, ma zawieszenie z Citroena. Pneumatyczne. I niestety to jest
    już coś zupełnie innego. Nie da się porównać do hydrauliki. :( :( :(

    No ale życie: tną koszty i tyle.

  • 32. Data: 2011-11-25 14:03:00
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Bydlę nabazgrał(a):

    > OK, teraz ty jesteś górą.
    > ;)))

    A katastrofa wahadłowca columbia .. ty wiesz ile to kosztowało .. samo
    paliwo więcej warte niż te samoloty z 11 ...

  • 33. Data: 2011-11-25 23:57:37
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-25 13:03:00 +0000, "Chris" <a...@g...pl> said:

    > Bydlę nabazgrał(a):

    > A katastrofa wahadłowca columbia .. ty wiesz ile to kosztowało .. samo
    > paliwo więcej warte niż te samoloty z 11 ...

    Dobra, ustalmy jakieś kryteria: zaczęło się od samochodów, więc wróćmy
    do katastrof tego, co jeździ, a nie lata.
    (czywiście jeździ, a nie lata wynika z założeń konstruktora, by nie
    upierać się, że to lata:
    <http://www.altair.com.pl/start-5248>
    i to lata:
    <http://www.youtube.com/watch?v=9EQNV1yasj4>
    i to też:
    <http://www.youtube.com/watch?v=g7f1feSjDks>)

    :-)))

    --
    Bydlę

  • 34. Data: 2011-11-30 23:34:04
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    megrims <m...@i...pl> napisał(a):

    > Ja nie twierdze, że fejton jest taki se. Pewnie jest to super auto.
    > Mnie osobiście jakoś się mało podoba. Ale co do Bentleya to mnie
    > przekonałeś. Może teraz po tym W216 zawinę takie coś.

    Wow, W216 niewiele widzę na ulicach, a to takie większe
    CLS - który jest na tyle duży ja jak dla mnie na styk ok ;)
    "na papierze" wygląda naprawdę fajnie :) - obom anie jechałem :(

    Cena taka że się nie tykam z zakupem, gotówka to bym chyba ze
    4 kieszenie wypchał ;) lepiej sobie bentleya zapakować w kontener
    w USA - a i tak (bardzo, bardzo) za drogi ;)

    Tanio (taniej) z dziwactw jest Maserati Quattroporte (ten "dzisiejszy"
    model - bo stary to jak renault 0 chętnych ;) ) , tylko jak to serwisować
    nie wiem ;)

> [...]
    > Tamto zawieszenie było rewelacyjne, ale drogie w produkcji i równie
    > drogie w serwisowaniu. Około 2007 roku wymieniłem prawie kompletne

    Tak, ponoć do mojego pierwszego "studenckiego" safrana zawieszenie
    koło 16k kosztowało (nie testowałem, ale rozrzady po 2k paski napinacza
    0.8k itp...) , ale to niezniszczalne francuzy były i tak już
    uszkodzone ;) - i tak się spitoliło sprzęgło, wiatrak i silnik
    (popsułem) "na raz". I cholernie go żałuje, zostawiłem mechanikowi bo
    i tak nie do odratowania był - ale zawieszenie całe aluminium - tłumio
    nieziemsko.

    Coś mnie podkusiło i kupiłem takie z silnikiem volvo,
    a ten jak na złość uparcie jeździ i jeździ (i nic pozatym),
    (a ja z Krakowa to jak jeździ to nie wymieniam), cholera 50k
    na jedym oleju.... i dalej nic. (i zero szans na sprzedanie
    bez marnowania czasu).

    Wracając do merca :

    Zawieszenie/płyta podobne do W220 ? To co się ponoć psuje ostro
    (a mnie to oczywiście nie interesuje, co najwyżej przytargam go 400
    kilkometrów leżącego na ziemi - lol, albo mu tam cole/wode sok wleje ;) ) ?

    Plus taki ze podobny rocznik w cenie renówki vel satisa :) to można
    by spróbować merca :)

    > Teraz W216, ma zawieszenie z Citroena. Pneumatyczne. I niestety to jest
    > już coś zupełnie innego. Nie da się porównać do hydrauliki. :( :( :(

    Pneumatyczne to stare Renault, w221 i Panamera - chyba ze coś źle
    pamiętam citroeny XM i C6 maja hydro. C5 nie wiem - za małe ;) choć waży
    tyle co słaby W220 nie Long ;)

    hydraulika jednak dużo lepsza ? może i dobrze dla mnie, jak coś
    z merca kupie i to tak starsze ;)

    > No ale życie: tną koszty i tyle.

    no moja ulubiona marka (która zrobiła tylko 3 dobre auta w ciagu 20 lat)
    renault ! ;)

    teraz nie ma NIC !!!, fakt że dziś rozłożyć BMW 7, żeby musieli gonić
    to ciężko (dawno temu mieli BMW 8 ;) ).

    Latitude zrobili... :(

    Vel Satis był gorzej wypasiony (elektronicznie) niż 10lat starszy Safrane,
    a kosztował 280k! (salonowo), ale Initiale się do jazdy nadaje :)

    Czas zmienić markę... na BMW ;) czy Merca ?

    i tak mi coś odbije i kupie safrane jeszcze raz jak się znam,
    bo odchodzą w zapomnienie (tz ludzie to złomują bo sprzedać się
    nie da) to trzeba pojeździć - bo merca zawsze kupić można :)

    czyli w mercach:
    hydraulika lepsza ? niż pneumatyka ?
    i nie pakować się w BMW z regulowanymi tylko amorkami/tłumieniem
    coś na wzór (tfu) Volvo (za te silniki w safranach) S80 ?

    btw. jakieś doświadczenia z W220 (s400/500, chyba ze benzyna podskoczy
    to s600 - bo stanieje :) ) ? bo to jest najbliżej na mojej liście
    auta które chce mieć. ostatnio targałem safrane z D5 volvo w góry
    26 litów tam i 8 z powrotem z Karkowa - to robi masa auta ;), plus
    może i trakcja bo "tam" był lód to dziobało ostro a ja pędziłem ).

    jeszcze mnie kusi jedna rzecz zrobić z tego silnika D5,
    silnik D5 z v70R, czyli przełożyć turba :) i mieć 300 koni w
    safranie :)

    Tylko wtedy chyba trzeba by przełożyć zawieszenie hydropneumatic
    z quadry ;)

    ale przynajmniej by to pracowało w jakimś sensownym aucie a nie
    V70 lub S80 ;)

  • 35. Data: 2011-11-30 23:48:26
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Michał waląc jednym palcem w klawisze napisał:

    > pozdrawiam, dobra chyba pisze tu nie na temat :)

    Nie no skąd, przynajmniej nie o wężach, felgach, frigach, trolach,
    puntach, klockach, lambdach...:)

  • 36. Data: 2011-11-30 23:52:59
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    zapomniałem o samochodach elektrycznych prius :)

  • 37. Data: 2011-12-01 00:51:58
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2011-11-23 23:36, megrims pisze:

    > http://anti.fishki.net/comment.php?id=18732
    > tu jest trochę mercedesów.
    >
    > dużo krwi i trupów. i to żadne reklamy społeczne.
    > żaden fake. dobre przed snem.

    no Megrims, muszę przyznać, że masz gust :].
    Ostatni przypadek zdecydowanie najciekawszy.

    Jestem ciekaw ile musiał mieć on, albo inny sprawca na "budziku",
    że tak pięknie się poskładał...

    pozdrawiam
    gadacz

  • 38. Data: 2011-12-01 01:15:03
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    > zapomniałem o samochodach elektrycznych prius :)

    o ja, fakt to nie forum o nanostrukturach złoto - węglowych oraz rybkach i
    audio ;)