  • 1. Data: 2011-11-23 20:03:29
    Temat: droga pożarowa - holowanie
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    Mam krótkie pytanie, na które nie jestem w stanie znaleźć pytania w kodeksie
    drogowym. Otóż jest droga. Publiczna (chyba? przynajmniej nie ma znaku, że wewnętrzna
    itp.). Zakończona ślepo. I u jej wlotu stoi znak "Droga pożarowa" pod którym jest
    podpięty znaczek holownika.
    IMHO takie oznakowanie dla kierowcy nie ma znaczenia, bo to żaden znak zakazu/nakazu,
    nawet nie informacyjny. Pytam BiSwK po prostu z czystej ciekawości i dla spokoju
    własnego sumienia: czy i jeżeli tak, to co ewentualnie może grozić za wjechanie i/lub
    zaparkowanie na fragmencie drogi objętym tym znakiem(?).

    Pozdr
    pwz

  • 2. Data: 2011-11-23 23:51:55
    Temat: Re: droga pożarowa - holowanie
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-23 19:03:29 +0000, pwz <p...@o...eu> said:

    > Witam!
    >
    > Mam krótkie pytanie, na które nie jestem w stanie znaleźć pytania w
    > kodeksie drogowym.

    Bo nie wszystko jest napisane w kodeksie.
    Część jest w rozporządzeniach.

    > Otóż jest droga. Publiczna (chyba? przynajmniej nie ma znaku, że
    > wewnętrzna itp.). Zakończona ślepo. I u jej wlotu stoi znak "Droga
    > pożarowa" pod którym jest podpięty znaczek holownika.

    To masz sprawę prostą: to droga pożarowa.

    > IMHO takie oznakowanie dla kierowcy nie ma znaczenia

    TO się nie przejmuj i parkuj.

    > , bo to żaden znak zakazu/nakazu,

    Jasne...

    > co ewentualnie może grozić za wjechanie i/lub zaparkowanie na
    > fragmencie drogi objętym tym znakiem(?)

    - grozi ci tylko: mandat, odholowanie pojazdu, jego zniszczenie, a w
    skrajnej sytuacji sprawa sądowa z trupem w tle.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2011-11-24 09:13:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 23 Nov 2011 23:51:55 +0100, Bydlę <p...@g...com> wrote:

    >Bo nie wszystko jest napisane w kodeksie.
    >Część jest w rozporządzeniach.

    a jakie rozporządzenie mówi o "drodze pożarowej"?
    Wg mojej wiedzy bez znaku zakazu (B-3x) to nie jest "groźne".
    Oczywiście, nalezy się liczyć, że w razie pożaru, jak to w sytuacji
    wyższej koniecznoiści bywa, auto ucierpi podczas akcji ratunkowej.

  • 4. Data: 2011-11-24 13:13:55
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-24 08:13:39 +0000, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> said:

    > Oczywiście, nalezy się liczyć, że w razie pożaru (...)

    No właśnie.
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2011-11-24 13:23:59
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 24 Nov 2011 13:13:55 +0100, Bydlę <p...@g...com> wrote:

    >No właśnie.
    >;>>>

    ale to są dwie różne rzeczy, a z faktu tego, że "różnie może być" w
    trakcie akcji gaszenia pożaru nijak nie da się wywieść tezy, że
    parkowanie na drodze pożarowej jest niedozwolone.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2011-11-24 17:17:26
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-24 12:23:59 +0000, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> said:

    > ale to są dwie różne rzeczy

    Nie - pożar to pożar i na wypadek takiego ustanowiono drogi pożarowe.
    Jeśli tam zaparkujesz, to musisz się liczyć z konsekwencjami.
    Reszta to bezsensowne dywagacje.

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2011-11-25 09:46:35
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 24 Nov 2011 17:17:26 +0100, Bydlę <p...@g...com> wrote:

    >Nie - pożar to pożar i na wypadek takiego ustanowiono drogi pożarowe.
    >Jeśli tam zaparkujesz, to musisz się liczyć z konsekwencjami.

    podsumowując: jeśli pożar nie wybuchnie - nic nie grozi.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2011-11-25 18:53:22
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-25 08:46:35 +0000, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> said:

    > podsumowując: jeśli pożar nie wybuchnie - nic nie grozi.

    Teoretycznie.
    Bo pojazd ratunkowy nie musi się tam pojawiać _tylko_ gdy się coś pali.
    (zdanie zawiera pułapkę)

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2011-11-26 09:26:19
    Od: pwz <p...@o...pl>

    W dniu 2011-11-25 18:53, Bydlę pisze:

    > Teoretycznie.
    > Bo pojazd ratunkowy nie musi się tam pojawiać _tylko_ gdy się coś pali.
    > (zdanie zawiera pułapkę)

    Panowie (i Panie?)! Ale mnie nie chodziło o to, co by było, gdyby na
    przykład "tam było przedszkole, w przyszłości"? Albo że wkurzeni
    mieszkańcy by skakali po masce i rzucali w zaparkowane auto koktajlami
    Mołotowa. Pytam o status prawny takiego oznakowania. Czyli dla
    przykładu: wjeżdża samochód, parkuje, podjeżdża patrol SM/Policji, chce
    wypisać mandat - (nie) wypisuje, bo (nie) ma podstawy prawnej...
    pwz

  • 10. Data: 2011-11-26 15:20:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-24, Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > No właśnie.
    > ;>>>

    http://www.davesdailydose.com/pics/0/s/bmw_car_fire_
    hose_firefighting_firefighters_funny_humor_cool_haha
    _lol_rofl_smiles.jpg
    http://failblog.files.wordpress.com/2010/02/epic-fai
    l-parking-fail.jpg

    --