  • 101. Data: 2010-06-21 12:04:23
    Temat: Re: no more WD! [narzekanie]
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 18 Jun 2010 23:29:54 +0200, Konrad Kosmowski
    <k...@k...net> wrote:

    >To akurat nie jest problem (nienajnowsze aplikacje) dopóki ktoś to ogarnia.
    >Jeżeli nikt tego nie ogarnia to za co tam płacą menadżerom?

    No ogarnia. I co? Ma migrować bo wirtualizacja jest teraz modna?

    >Przy mniejszej ilości maszyn oczywiście te korzyści nie będą tak widoczne ale
    >generalnie 5 sztuk dziesięcioletnich serwerów spokojnie zmieści się
    >zwirtualizowane na jednym średniej klasy nawet towerowym (wystarczy doposażyć
    >go w odpowiednią ilość RAM i dostatecznie wydajny system dyskowy - czytaj
    >włożyć ile wlezie szybkich dysków i dobry kontroler).

    Ale to sa pieniądze które trzeba wydać by ten serwer i dyski kupić.
    Nie zawsze te pieniądze sa dostępne.

    >To tylko potwierdza tezę, że uczelnie powinny być płatne bo inaczej trwonią
    >pieniądze podatników w wyniku indolencji pociotnych pracowników.
    <...>
    >Chyba tych biznesu i sukcesu.

    Niestetyty taka polityka dotyczy także wielu najlepszych prywatnych i
    państwowych. Niestety. :-(

    Zdrówko

  • 102. Data: 2010-06-21 17:36:54
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"

    > Dość ciekawe stwierdznie że Intel nie produkuje serwerów... Pewnie
    > sami o tym nie wiedzą i na swoim WWW kłamią. O tu na przykład:
    > http://www.intel.com/cd/products/services/emea/eng/s
    erver/319986.htm
    > Zdrółko

    No coz. Ja widac ktos rozpedzil sie w udawadnianiu innym ze dyskutuja
    o czyms o czym nie maja pojecia gdy tymczasem ... . Kazdemu moze
    sie jak widac pobladzic.
    AM

  • 103. Data: 2010-06-22 15:30:18
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Cze, 20:24, "Hades" <w...@v...pl> wrote:

    > Ja mam inny sposob. Nie uzywam po prostu dyskow IDE / SATA.
    > Quantum Atlas V jakiego uzywam to dysk SCSI 18 GB (do niedawna
    > byl dysk 9 GB z tej samej rodziny), 10.000 obrotow jak kazdy normalny
    > SCSI, pracujacy okolo 12 - 14 godzin dziennie. Nie twierdze oczywiscie
    > ze nie moze mi pasc, ale prawdpodobienstwo uszkodzenia jest duzo
    > mniejsze niz dyskow IDE.
    > AM
    > P.S.Na Politechnice Warszawskiej na jednym z wydzialow sa serwery
    > pracujace nonstop od 13 lat w ktorych pracuja dyski SCSI.

    Majster, u mnie dyski scsi padaja tak srednio co miesiac. Dyskow jest
    okolo 300.
    Policz se.

    Moglbym isc do windowsiarzy i zapytac ile dyskow ata wymieniaja z tej
    floty paru tysiecy kompow. Jak bede mial okazje to zapytam. Ale jak
    bylem u nich ostatnio to nie mieli kupki tych zepsutych.

    Do tego scsi maja mniej uciazliwa prace niz desktopowe (start-stop,
    kopanie po skrzynce, temperatura, kurz).

    SCSI sa rzeczywiscie trwalsze niz ata ale nie jest to jakas rewelacja.

    Do tego jesli dysk przezyl pierwsze 3 lata to najpewniej pociagnie
    dluuugo....
    Kiedys byla taka fama ze dyski padaja albo po tygodniu albo po 7
    miesiacach albo po 7 latach. Sens tego byl taki ze jak dysk pozyl ten
    rok/dwa to pozyje raczej z 5-7 lat jak przezyl 7-9 to predko nie
    zdechnie...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 104. Data: 2010-06-22 20:31:31
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "ptoki"
    [ciach]

    Majster, u mnie dyski scsi padaja tak srednio co miesiac. Dyskow jest
    okolo 300.
    Policz se.
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Mozesz uscislic dane? W uzyciu jest xxx dyskow SCSI i z tego w ciagu
    miesiaca xxx ulega awari. Tak z ciekawosci jakie to mniej wiecej dyski
    (model, ojemnosc) i w jakch konfiguracjach pracuja? Czy wymiana taiego
    uszkodzonego dysku wiarze sie z koniecznoscia przestoju i tym podobnymi
    niedogodnosciami?

[...]

    Dyski ata pracuja w komputerach pracujacych non-stop?

  • 105. Data: 2010-07-07 22:57:34
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 22 Cze, 22:31, "Hades" <w...@v...pl> wrote:

> [...]
    > (model, ojemnosc) i w jakch konfiguracjach pracuja? Czy wymiana taiego
    > uszkodzonego dysku wiarze sie z koniecznoscia przestoju i tym podobnymi

    macierz xp12k. DKC wypakowane w pelni i jeden DKU tez chyba prawie
    pelny.
    Czyli dyskow ciut powyzej 350.
    http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/12072_
    div/12072_div.HTML
    Z grubsza raz na miesiac pojawia sie hapeciarz z dyskiem do wymiany.

    Dyski zazwyczaj w raid grupach po 4 lub po 8. A grupy w raid 1 lub 5.
    Czesc dyskow hostuje baze uzywana non stop.

    Dyski sa hitaczowe. Pojemnosc w okolicach 70GB. Nie pomne dokladnie. W
    macierzy mamy pomieszane 10krpm z 15krpm. Nie badalem ktore padaja
    czesciej. Ale moge odeslac sie do badanie ktore zrobilo google na
    swoich dyskach.

    http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0C
    BQQFjAA&url=http%3A%2F%2Flabs.google.com%2Fpapers%2F
    disk_failures.pdf&ei=7AU1TNvXFM2JOMLfnZUC&usg=AFQjCN
    GQnQZT4n9wJDyYMmOnmVqfnx1udw

> [...]
    >  - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    >
    > Dyski ata pracuja w komputerach pracujacych non-stop?

    Roznie. Moj desktop pracuje non stop. Widze ze wielu ludzi dookola tak
    samo traktuje swoje maszyny ale znam paru co elegancko zamykaja kompa
    na fajrant.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 106. Data: 2010-07-20 09:25:14
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 11.06.2010 21:39, Szymon Machel pisze:
    > Chyba nie rozumiem tego sposobu myślenia. Znaczy wyprodukowałem/sprzedałem
    > zły dysk. Ja wiem, że od lat obowiązuje "śmierć frajerom" ale gdzie tu
    > wina?

    Twoja wina polega na zagubieniu dowodu sprzedaży. I nie na-
    rzekaj na to, że "ktoś wyprodukował zły dysk", bo *wszyscy*
    produkują "złe dyski" od czasu do czasu. Ten producent,
    którego dysk teraz kupiłeś, *również* na pewno ma na koncie
    uszkodzone egzemplarze, może nawet więcej, niż WD (i piszę
    to nawet nie wiedząc w tej chwili, co kupiłeś -- bo to jest
    uniwersalne twierdzenie, niezależne od producenta).

    > Wq..wia mnie fakt, że coraz większy chłam produkują.
    > Jakoś 10 czy 15 lat temu dyski rzadziej padały, szczególnie nowe :)

    Bzdura. Zaklinanie przeszłości.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./