  • Data: 2015-03-12 01:40:10
    Temat: Re: nnw na kjs
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 11 Mar 2015 12:47:59 +0100, dddddddd napisał(a):

    > jeszcze drugie pytanie: czy wykupujecie jakieś 'specjalne' oc, czy
    > standardowe obejmuje także kjs'y? Jeśli niestandardowe to w jakiej firmie?

    Wg. regulaminu KJS na 2015 rok, pkt 10, ubezpieczenie NNW nie jest już
    wymagane na KJS, a jedynie zalecane.
    http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/2015/Regulaminy
    /rajdy/04_kjs_2015.pdf

    Natomiast domyślam się, że regulaminy wielu imprez, tworzone przez
    copy&paste regulaminów z lat ubiegłych zawierają taki wymóg - może warto
    zwrócić uwagę organizatora, że regulaminy w PZM się zmieniły.

    Jeśli chodzi o to NNW to tak jak zauważyłeś - zawierają wyłączenie z imprez
    sportowych, ale mimo tego, to właśnie takie NNW jest honorowane na
    imprezach rangi KJS. Po prostu żadnego innego nie dostaniesz, jak
    wydzwonisz to nie dostaniesz odszkodowania i tyle.
    Ja miałem zawsze jakieś najtańsze, na najniższą kwotę rzędu 5000zł, które
    kosztowało kilkanaście złotych :)

    Obecnie chyba jedyną możliwością uzyskania NNW na rajdy, to zostać
    zawodnikiem licencjonowanym i uzyskać sportowe ubezpieczenie NNW które PZM
    wykupuje wszystkim zawodnikom licencjonowanym.
    Koszt od 400zł rocznie przy NNW na 25000zł (od osoby) dla licencji RN.

    Podobno są też jakieś ubezpieczenia od ogólno-ekstremalnych sportów -
    kolega kiedyś takie kupił jadąc na narty i z czytania polisy wyszło mu że
    pod rajdy też się powinno dać podciągnąć, ale nie znam szczegółów.

    OC jest standardowe i tylko takie będzie honorowane i wymagane na OA
    imprezy - zresztą jest najlepsze, bo z mocy ustawy nie ma od niego żadnych
    wyłączeń, oraz są wysokie sumy gwarancyjne. Takie ubezpieczenie pokrywa
    wszelkie szkody jakie spowodujesz jako zawodnik.
    "Specjalnych" OC tu żadnych nie ma w rajdach.
    Niektóre towarzystwa wyliczając składkę OC pytają czy samochód będzie brał
    udział w rajdach samochodowych, więc może to oznaczać wyższą składkę.

    Jest coś takie jak OC od działalności sportowej, ale to inna bajka - nie
    jest dla załóg rajdowych, a np. dla organizatorów imprez.