    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: nikon p330? a może coś innego?
    Date: Sun, 04 May 2014 23:50:59 +0200

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> writes:

    > Natomiast inaczej bym podszedł do wyposażenia/funkcji aparatu - grip
    > czy flesz są wprawdzie bardzo przydatne, ale inne cechy mogą w całości
    > wynagrodzić te braki. To samo pokrętła, rolki, stabilizacja, obracany
    > LCD, a nawet obecność wizjera (choć w praktyce nie ma aż tak
    > "wypasionego" modelu, który mógłby zastąpić wizjer komuś innemu, niż
    > niedzielny pstrykacz).

    Problem w tym, że ten zestaw cech i ich wag jest inny w każdym
    przypadku. BTW aparaty bez wizjerów też mają sens, mimo że (jak dla mnie
    przynajmniej) nie są one uniwersalne.

    > Dlatego powyższe cechy (itp. tego typu) wrzuciłbym do jednego worka,
    > który byłby sumą posiadanych cech, sensownie ważonych arytmetycznie wg
    > ich znaczenia w procesie uzyskiwania najcenniejszych zdjęć. :)
    > - brak jednego nie rujnuje oceny końcowej.

    Raczej tego nie widzę. Takie "aparat dla podglądacza grzybów", "aparat
    dla obserwatora mrówek", "dla jaskiniowca", może tak - nie byłoby to do
    końca sensowne ale do końca się nie da bez skatalogowania wszystkich
    cech i umożliwienia tworzenia własnych wzorów na "jakość".

    > A cały ten powyższy "worek" wyceniłbym znacznie wyżej, niż sama
    > tylko waga aparatu, a na poziomie zbliżonym do gołej jakości obrazu
    > (jeszcze nie wiem, co ważniejsze - raczej funkcje, zwłaszcza gdyby je
    > liczyć po maksimum, wg szczegółów takich jak pole krycia wizjera

    No właśnie - wiadomo, że tego nikt nie może uniwersalnie wiedzieć :-)
    --
    Krzysztof Hałasa