    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: nikon p330? a może coś innego?
    Date: Tue, 29 Apr 2014 23:03:55 +0200

    "Bartek" <h...@o...pl> wrote:

    > Pamiętam zestawienia Mariusza, i z tego co pamiętam p330 wypadał tam
    > dość dobrze.

    Dzięki za pamięć, ale to był tylko punkt wyjścia do dalszych
    samodzielnych poszukiwań, a i tak trzeba było naprawdę znać się na
    sprawie, żeby z zestawienia wyciągać użyteczne wnioski (sam to wiem,
    jako jego jako autor. :)

    Gdyby matematyzacja procesu decyzyjnego miała być naprawdę poważna,
    to nie obyłoby się bez oszacowania wartości funkcji dodatkowych i
    wyposażenia każdego aparatu i, kto wie, pewnie wartość posiadanych
    pokręteł, rolek (zwłaszcza z klikiem), guzików (zwłaszcza funkcyjnych!),
    stabilizacji, siły flesza, wizjera (podstawa!), stopnia jego krycia lub
    rozdzielczości, obracanego ekranu, jego rozdzielczości, gripa, gumowej
    wykładziny i licho wie czego jeszcze - wyrównane wg średniego
    odchylenia - miałyby pewnie ciut większą dla mnie wartość, niż jakość
    obrazu matrycy, która wraz z wagą i ceną robiły za wszystkie parametry.

    > ale może jest coś nowego, albo będzie, co w podobnej cenie będzie
    > ciekawsze?

    Tam były modele dostępne na koniec listopada - aż tak szybko świetne
    modele w dobrej cenie raczej nie wypadają... (co najwyżej ówczesne
    nowości mogły trochę skorzystać na cenie).

    > znamy p220 czyli starszy model. wydaje mi się że to co robił było
    > całkiem dobre jak na kompakt. chodzi o zakup czegoś przynajmniej tak
    > dobrego, a najlepiej lepszego.

    Kompakty poprawiają wprawdzie swoją jakość, ale żadnych przełomów
    nie było.

    > czy ktoś coś doradzi?

    Większość ofert jest dobrze ulokowana - klient dostaje to, za co
    płaci, co właśnie znakomicie pokazało moje zestawienie, gdzie zupełnie
    obce linie aparatów otrzymywały bardzo podobny współczynnik
    "Punkty/Cena" (wyjątkiem są nowości oraz linie i modele ekskluzywne,
    pełniące bardziej rolę biżuterii).

    Od lat nie kupowałem żadnego kompakta, ale powiedziałbym, że
    cała gra toczy się tu między rozpiętością zooma (i niską jakością
    obrazu), a dużą matrycą, dobrym obrazem, ale za to małym zoomem
    (bądź nawet stałką).

    Sam musisz sobie odpowiedzieć, co jest dla Ciebie najważniejsze.

    Na im mniejszy zoom się zdecydujesz, tym więcej zostanie na jasność
    obiektywu i wielkość matrycy = jakość obrazu.

    Podobna równowaga zachodzi między obrazem/zoomem, a wyposażeniem
    (np. podstawowe dla mnie: wizjer, flesz, stabilizacja, grip, duża
    matryca i ręczny zoom od razu skreślają z mojego zainteresowania prawie
    100% modeli - wybór miałbym więc pewnie całkiem prosty. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]