  • Data: 2009-11-10 01:45:46
    Temat: Re: nikon d90 fragment instrukcji
    Od: nb <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    at Tue 10 of Nov 2009 01:44, Yogi(n) wrote:

    > Użytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > To proste, fleksyjność angielskiego jest szczątkowa czy minimalna,
    > dlatego po prostu nie przeszkadza w tworzeniu dobrych algorytmów do
    > translatorów. No bo jak odmieniasz czasowniki po angielsku? Ile masz
    > końcówek w poszczególnych osobach? Analityczność tylko ułatwia
    > zadanie. Z polskim jest odwrotnie - podobnie fleksyjne są chyba też
    > fiński, węgierski,

    Finski i węgierski to akurat języki aglutynacyjne,
    gdzie na przykład, jest końcówka rodzaju żeńskiego,
    do tego przylepiony (glut) wskaźnik liczby mnogiej,
    a do tego doczepiona jeszcze np końcówka dopełniacza.
    A we fleksyjnym, np polskim, wskaźnikiem dopełniacza
    liczby mnogiej rodzaju żeńskiego, może być nawet brak
    jakiekolwiek końcówki.

    Myślę, że teraz instrukcja nikona d90 będzie bardziej
    zrozumiała ;-)

    nb