  • 1. Data: 2010-11-18 01:25:51
    Temat: night breaker vs cool blue
    Od: "mariuszmo" <t...@s...pl>

    ma może ktoś jakieś porównanie barwy światła tych 2 żarówek osrama?
    mialem kupić te night breakery ale one są podobnie jak cool blue niebieskie,
    jak sie to sprawdza w praktyce/
    jakiej barwy jest swiatło?

  • 2. Data: 2010-11-18 07:20:20
    Temat: Re: night breaker vs cool blue
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2010 01:25:51 +0100, mariuszmo napisał(a):

    > ma może ktoś jakieś porównanie barwy światła tych 2 żarówek osrama?
    > mialem kupić te night breakery ale one są podobnie jak cool blue niebieskie,
    > jak sie to sprawdza w praktyce/
    > jakiej barwy jest swiatło?

    Światło jest zimno-białe. Bardzo dobrze jeździ się w nocy z night
    breakerami, ale będziesz miał wiecznie brudne ręce: w dieslu wystarczają na
    przejechanie tylko kilku zbiorników paliwa. Podobno jest jakaś nowa wersja,
    ale stare przepalały się tak często, że używanie ich było bez sensu. W tym
    samym aucie zwykłe H1 - najtańsze ze stacji benzynowej wystarczają na kilka
    lat, gdy NB na max dwa miesiące.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 3. Data: 2010-11-18 07:32:06
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > ma może ktoś jakieś porównanie barwy światła tych 2 żarówek osrama?
    > mialem kupić te night breakery ale one są podobnie jak cool blue
    > niebieskie, jak sie to sprawdza w praktyce/

    Moja NightBraker'y wytrzymały chyba ze 2 miesiące.

    Jak swieciły?
    Hmm... Na suchym w nocy widocznosc bardzo fajna, ale jak spadł deszcze
    to widac bylo jedno, wielkie g..... :)

    CoolBlue miałem w poprzednim aucie - wytrzymaly dluzej, ale wrazenia
    dotyczące widocznosci identyczne.

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 4. Data: 2010-11-18 08:37:42
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Moja NightBraker'y wytrzymały chyba ze 2 miesiące.
    >
    > Jak swieciły?
    > Hmm... Na suchym w nocy widocznosc bardzo fajna, ale jak spadł deszcze to
    > widac bylo jedno, wielkie g..... :)

    A mi NBR wytrzymują 6-8 miesięcy. A gdyby samochód cały czas stał w garażu,
    to podejrzewam że wytrzymały by z 3 lata :)

    Sensowne jest porównanie w ilości przejechanych kilometrów. Mnie wystarczają
    na ~8 tyś km. (H7 i H4 - w 2 samochodach)
    Teraz założyłem NBRplus (H4) - zobaczymy ile pojeżdżą.

    A co do widoczności to w deszczu w nocy to i xenony nie pomogą, wręcz ich
    zimne światło jest mniej widoczne.
    Niedawno zmieniłem samochód z żarówkami H7, na nowszy z D2S. W deszczu nie
    widzę istotnej poprawy oświetlenia.

    Może zenony z allegro świecąc po przydrożnych drzewach, domach, samochodach
    z przeciwka dają wrażenie lepszego oświetlenia? ;)

  • 5. Data: 2010-11-18 09:18:17
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na
    > przejechanie tylko kilku zbiorników paliwa. Podobno jest jakaś nowa

    A co ma rodzaj paliwa do przepalania żarówek?

  • 6. Data: 2010-11-18 10:32:48
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2010 08:37:42 +0100, PaweL napisał(a):

    > Może zenony z allegro świecąc po przydrożnych drzewach, domach, samochodach
    > z przeciwka dają wrażenie lepszego oświetlenia? ;)

    We mgle to wcale na tych zenonach nie pojedziesz bo wiązka światła świeci
    wszędzie :)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 7. Data: 2010-11-18 10:38:16
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2010 09:18:17 +0100, Agent napisał(a):

    > A co ma rodzaj paliwa do przepalania żarówek?

    Ma ilość kilometrów przejechanych między tankowaniami. Większość diesli
    tankuje się co 700 - 900 kilometrów. Te żarówki wystarczają na jakieś 3 - 4
    tysiące kilometrów, więc masz wrażenie, że co kilka tankowań musisz
    wymieniać żarówki. Dla mnie to nie do przyjęcia: mogę zmienić żarówki raz w
    roku, ale nie raz na dwa miesiące. I ja wcale nie jeżdżę dużo - niektorym
    NB nie wystarczą nawet na miesiąc.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 8. Data: 2010-11-18 10:59:32
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Ma ilość kilometrów przejechanych między tankowaniami. Większość diesli
    > tankuje się co 700 - 900 kilometrów.

    Aaa, no nie skojarzyłem

> [...]
    > roku, ale nie raz na dwa miesiące. I ja wcale nie jeżdżę dużo - niektorym

    Ja nie pamiętam dokładnie ale kilka zbiorników juz przejeździłem i działają
    ale mam Plusy więc moze cos tam poprawili

  • 9. Data: 2010-11-18 11:39:05
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > W moich autach (głównie Ople) mocniejsze żarówki wystarczają zwykle
    > na 25~30 kkm.

    Istotne są jeszcze warunki jazdy. 2h jazdy w trasie to 200km, a w mieście to
    40km.

    A w ogóle to ogromny wpływ na trwałość żarówek ma napięcie zasilania. Osram
    podaje parametry żarówek przy 13,2V. W moich (japońskich) autach mam ~13,8V,
    więc trwałość spada drastycznie (chociaż nieco wzrasta jasność)

    > A dodatkowo użyszkodnicy takowych przejawiają wyraźną niechęć
    > do posiadania mokrej szmaty i systematycznego przecierania
    > zaskorupionych szybek oslepiających innych kierowców.

    Fabryczne xenony ze spryskiwaczami tez trzeba przecierać szmatką.
    Spryskiwacze myją duże błoto, ale nigdy nie umyją "szkła" do czysta.

    Paweł

  • 10. Data: 2010-11-18 13:47:02
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > 13,8 masz na żarówkach, czy na klemach ?

    na żarówkach. Na klemach jest 14,1V

    > Wycieraczki na reflektorach niestety zanikły.

    Tak jak szklane reflektory. A te nowoczesne plastikowe matowieją z czasem i
    wtedy dopiero oślepiają!