-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "Cavallino" <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: niemieckie autostrady platne
Date: Wed, 15 Apr 2015 22:58:42 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 50
Message-ID: <mgmjdv$cok$1@node2.news.atman.pl>
References: <551952e2$0$18194$65785112@news.neostrada.pl>
<mgdaqv$ko8$1@node1.news.atman.pl> <mgdigf$vct$1@node2.news.atman.pl>
<mgdrdl$7jj$1@node1.news.atman.pl> <mge4ah$hcn$1@node2.news.atman.pl>
<mgeeen$sbc$1@node2.news.atman.pl> <mgfueg$cen$1@node2.news.atman.pl>
<552bca19$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
<mggpci$atm$1@node2.news.atman.pl>
<1ppfhqwurn0i6.4oz0jetyw8my$.dlg@40tude.net>
<mgjeuk$3jh$1@node2.news.atman.pl>
<552d501c$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
<mgjm1d$bam$1@node2.news.atman.pl>
<552d6034$0$8388$65785112@news.neostrada.pl>
<mgjvkt$lhe$1@node2.news.atman.pl>
<1j9hoq0vv15va.1s10tzk6yrxu$.dlg@40tude.net>
<mgljsh$9ug$1@node2.news.atman.pl>
<552e5768$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
<mgll6i$bdn$1@node2.news.atman.pl>
<552e754a$0$8390$65785112@news.neostrada.pl>
<mgltig$l8l$1@node2.news.atman.pl>
<1cyf0m4cgd44s.4zq968zypqts$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: d179-149.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1429131519 13076 109.173.179.149 (15 Apr 2015 20:58:39
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Apr 2015 20:58:39 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <1cyf0m4cgd44s.4zq968zypqts$.dlg@40tude.net>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
X-Antivirus: avast! (VPS 150415-1, 2015-04-15), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2560187
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1cyf0m4cgd44s.4zq968zypqts$.dlg@40tude.
net...
> Dnia Wed, 15 Apr 2015 16:45:39 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> grup
>>> A propos - conieco o finansach A1/GTC
>>> http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,14642
014,Gdzie_trafiaja_zyski_z_autostrady_A1__I_co_wspol
nego.html
>>> Z czego wynika ze tak naprawde powinna kosztowac 3x drozej.
>>
>> Nie wiem skąd ten wniosek -
>
> Z bramek wplywa 130 mln, ktore jest przelewane do KFD, a ten placi
> umowiona kwote 490 mln.
>
> Gdyby tak bilans mial wyjsc na zero, to musialaby kosztowac ~33gr/km.
Ale to nie jest droga państwowa, a o nich pisałem w kontekście stawki 10 gr
>
> Chociaz ... ciezarowki chyba tam na bramkach nie placa.
Niby dlaczego nie?
> To moze i tak naprawde wplywa 200 czy 300 mln ..
>
>> ale jasno pokazuje gdzie można oszczędzić.
>> Cała kasa płatna za pobór (18 mln zysku firmeki inkasującej oznacza
>> pewnie z
>> kilkaset milionów kosztów)
>
> Myslisz ? Watpie. Pismak nie pomylil zysku z przychodem ?
Nawet jakby - 18 mln zaoszczędzone.
>> zysk GTC - jak widać prawie w całości zeżarł
>> wszystkie opłaty wniesione przez kierowców itd.
>
> Bo te oplaty symboliczne, tu ktos musi wybulic 490 melonow.
190, bo 300 i tak już buli.
Ale jak od 190 odejmiesz 18 za obsługę bramek i 110 nieuzasadnionego zysku
GTC to już tak wiele nie zostaje.
Wystarczy spokojnie z kasy za winietki.
Podejrzewam że bardzo podobnie jest w większości koncesjonowanych
przypadków.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=