-
Data: 2015-04-14 19:36:11
Temat: Re: niemieckie autostrady platne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
grup
>>>> Glowna roznica jest taka, ze o ile panstwo moze sie cieszyc nawet
>>>> z
>>>> drobnych wplywow dodatkowych z winietek, to prywatna autostrada
>>>> musi sie
>>>> zwrocic i jeszcze zarobic.
>>
>>> Niby że te państwowe to się nie zwracają?
>>> Dzięki nim wiemy ile kosztuje zwracanie się - 0,1 zł za km dla
>>> osobówki.
>>> Gdy opłaty były wyższe, to powstawał zysk, a to było zakazane na
>>> drogach
>>> dotowanych przez Unię. Koncesjonowane są
>
>> Jestes pewien ? I tak dokladnie 0.10 wyszlo, nie 0.0913 ani 0.1257
>> ?
>Nie było już się czego czepić, tylko dokładności zaokrąglenia?
>Naprawdę to jest najistotniejsze w tej dyskusji?
Tu nie chodzi o zaokraglenia na trzecim miejscu znaczacym, tu chodzi o
zasade czy liczono koszty w miare dokladnie, czy tak +/-50%.
>> Spora czesc tych autostrad to chyba A4 Wroclaw-Gliwice.
>Nie.
>Mowa o nowych autostradach które powstały z udziałem dotacji UE.
>Np. A2 Konin-Stryków.
no to masz
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/6133/oferty-w-przetarg
u-na-projekt-i-budowe-autostrady-a2-strykow---konoto
pa-otwarte
przetargi ogloszono w warunkach bessy na rynku, kosztorysy liczono w
hossie, stad i roznica jest.
wychodzi mi 2968 mln za 91 km
Ale poniewaz Chinczyki sie wycofaly, a nastepca zbankrutowal, pozwole
sobie podniesc do 3300 mln.
Pomiar ruchu w 2010 dawal na DK2 w okolicach Lowicza ~19 tys pojazdow
na dobe.
W tym ~9k osobowych, ~7k ciezarowych z przyczepami.
liczac ze splacic chcemy przez 20 lat wychodzi 165 mln rocznie.
Liczac ze ciezarowy ma placic 2x wiecej, to mi wychodzi 16gr/km.
Prawdopodobnie plus projekt, plus koszty biezacego utrzymania, plus
zaloga bramek, moze nawet plus bramki - nie wiem czy byly wybudowane
razem z droga w jednym przetargu.
GPR 2015 w trakcie, to sie pewnie dopiero za rok dowiemy, czy nowa
autostrada przyciagnela samochody, czy zniechecila ...
>> No i wez pod uwage, ze prywatny przedsiebiorca musi jeszcze odsetki
>> w
>> banku splacic. Co podnosi koszt ... dwukrotnie czy wiecej ?
>Państwo nie dołożyło do tej drogi, to może dołożyć do odsetek - nie
>widzę problemu.
No, ja tez nie widze, nie mam tez nic przeciw temu aby te droge samo
zbudowalo :-)
Problem w tym ze tych odsetek moze latwo sie zrobic drugie tyle, albo
i wiecej.
Czy politycy i narod zniosa, aby Kulczykowi doplacic drugie tyle, co
zgarnia z winietek ?
Juz raz placili, i nie zniesli.
A liczac drugie tyle, to sie nam zrobi 32gr/km. Takie sa koszty
autostrady.
Minus to, co placimy w paliwie, ale przeciez rzad z tego nie
zrezygnuje :-)
>>> A gdyby opłaty były niższe, to chęć na kupowanie winietek i
>>> korzystanie
>>> byłaby wyższa. Dużo wyższa.
>> Tak czy inaczej, mysle ze wielu by nie kupilo. Ale z 10 mln powinno
>> sie sprzedac.
>Ile sprzedaje się w Czechach?
A Czesi tez maja 20 mln samochodow w wieku ponad 10 lat ?
>>>> No chyba, ze zrobimy to co ostatnio, tzn panstwo de facto
>>>> dzierzawi
>>>> autostrade od prywatnego przedsiebiorcy, i moze sobie ceny dla
>>>> kierowcy
>>>> ustawiac dowolnie.
>>>> Niestety, mamy dwie i pol autostrady prywatnej.
>>
>>> Raczej jedną niepełną, za to w trzech odcinkach na różnych
>>> autostradach.
>>> Jednym dłuższym (A2) i dwoma króciutkimi (A1 i A4).
>> Jakos je jednak trzeba rozliczac. Pomysl z doplacaniem z budzetu
>> budzet odrzucil, bo nie ma pieniedzy :-)
>Dzisiaj.
No ba, nie uwazales jak glosowales, to teraz masz bramki :-)
>Winietki byłyby sposobem na ich pozyskanie.
Owszem, tylko wracamy do tego ile tych winietek i po ile.
Bo tu nam wychodzi 165mln rocznie za 91km.
Tych km to bysmy w kraju potrzebowali ze 3000 na poczatek, co nam
daje 5.4 mld rocznie.
Jakby tak z 15 mln osobowych zechcialo zaplacic po 150zl, plus dwa
razy wiecej z ciezarowych, to by w miare styklo.
Pod warunkiem, ze rzad zechce sie dolozyc do odsetek, albo ze Unia
pokryje choc 70% ...
A rzad nie moze sie dolozyc, bo juz jest na granicy zadluzenia, az
musi emerytow okrasc :-)
Nawiasem mowiac, to te 3000km dzieki unijnej pomocy juz osiagnelismy.
P.S. Jakby ktos widzial zestawienia wplywow z bramek i viatoll to
niech sie podzieli
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.04.15 19:59 masti
- 14.04.15 20:24 Cavallino
- 14.04.15 20:44 J.F.
- 14.04.15 20:46 RadoslawF
- 14.04.15 23:08 Cavallino
- 14.04.15 23:09 Cavallino
- 15.04.15 01:08 J.F.
- 15.04.15 13:59 Cavallino
- 15.04.15 14:00 Cavallino
- 15.04.15 14:19 J.F.
- 15.04.15 14:22 Cavallino
- 15.04.15 15:18 J.F.
- 15.04.15 16:26 Cavallino
- 15.04.15 16:27 J.F.
- 15.04.15 16:31 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg