eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyniemieckie autostrady platneRe: niemieckie autostrady platne
  • Data: 2015-04-14 19:36:11
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup
    >>>> Glowna roznica jest taka, ze o ile panstwo moze sie cieszyc nawet
    >>>> z
    >>>> drobnych wplywow dodatkowych z winietek, to prywatna autostrada
    >>>> musi sie
    >>>> zwrocic i jeszcze zarobic.
    >>
    >>> Niby że te państwowe to się nie zwracają?
    >>> Dzięki nim wiemy ile kosztuje zwracanie się - 0,1 zł za km dla
    >>> osobówki.
    >>> Gdy opłaty były wyższe, to powstawał zysk, a to było zakazane na
    >>> drogach
    >>> dotowanych przez Unię. Koncesjonowane są
    >
    >> Jestes pewien ? I tak dokladnie 0.10 wyszlo, nie 0.0913 ani 0.1257
    >> ?

    >Nie było już się czego czepić, tylko dokładności zaokrąglenia?
    >Naprawdę to jest najistotniejsze w tej dyskusji?

    Tu nie chodzi o zaokraglenia na trzecim miejscu znaczacym, tu chodzi o
    zasade czy liczono koszty w miare dokladnie, czy tak +/-50%.

    >> Spora czesc tych autostrad to chyba A4 Wroclaw-Gliwice.
    >Nie.
    >Mowa o nowych autostradach które powstały z udziałem dotacji UE.
    >Np. A2 Konin-Stryków.

    no to masz
    http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/6133/oferty-w-przetarg
    u-na-projekt-i-budowe-autostrady-a2-strykow---konoto
    pa-otwarte

    przetargi ogloszono w warunkach bessy na rynku, kosztorysy liczono w
    hossie, stad i roznica jest.
    wychodzi mi 2968 mln za 91 km
    Ale poniewaz Chinczyki sie wycofaly, a nastepca zbankrutowal, pozwole
    sobie podniesc do 3300 mln.

    Pomiar ruchu w 2010 dawal na DK2 w okolicach Lowicza ~19 tys pojazdow
    na dobe.
    W tym ~9k osobowych, ~7k ciezarowych z przyczepami.

    liczac ze splacic chcemy przez 20 lat wychodzi 165 mln rocznie.
    Liczac ze ciezarowy ma placic 2x wiecej, to mi wychodzi 16gr/km.
    Prawdopodobnie plus projekt, plus koszty biezacego utrzymania, plus
    zaloga bramek, moze nawet plus bramki - nie wiem czy byly wybudowane
    razem z droga w jednym przetargu.

    GPR 2015 w trakcie, to sie pewnie dopiero za rok dowiemy, czy nowa
    autostrada przyciagnela samochody, czy zniechecila ...

    >> No i wez pod uwage, ze prywatny przedsiebiorca musi jeszcze odsetki
    >> w
    >> banku splacic. Co podnosi koszt ... dwukrotnie czy wiecej ?

    >Państwo nie dołożyło do tej drogi, to może dołożyć do odsetek - nie
    >widzę problemu.

    No, ja tez nie widze, nie mam tez nic przeciw temu aby te droge samo
    zbudowalo :-)
    Problem w tym ze tych odsetek moze latwo sie zrobic drugie tyle, albo
    i wiecej.
    Czy politycy i narod zniosa, aby Kulczykowi doplacic drugie tyle, co
    zgarnia z winietek ?
    Juz raz placili, i nie zniesli.

    A liczac drugie tyle, to sie nam zrobi 32gr/km. Takie sa koszty
    autostrady.
    Minus to, co placimy w paliwie, ale przeciez rzad z tego nie
    zrezygnuje :-)

    >>> A gdyby opłaty były niższe, to chęć na kupowanie winietek i
    >>> korzystanie
    >>> byłaby wyższa. Dużo wyższa.
    >> Tak czy inaczej, mysle ze wielu by nie kupilo. Ale z 10 mln powinno
    >> sie sprzedac.
    >Ile sprzedaje się w Czechach?

    A Czesi tez maja 20 mln samochodow w wieku ponad 10 lat ?

    >>>> No chyba, ze zrobimy to co ostatnio, tzn panstwo de facto
    >>>> dzierzawi
    >>>> autostrade od prywatnego przedsiebiorcy, i moze sobie ceny dla
    >>>> kierowcy
    >>>> ustawiac dowolnie.
    >>>> Niestety, mamy dwie i pol autostrady prywatnej.
    >>
    >>> Raczej jedną niepełną, za to w trzech odcinkach na różnych
    >>> autostradach.
    >>> Jednym dłuższym (A2) i dwoma króciutkimi (A1 i A4).
    >> Jakos je jednak trzeba rozliczac. Pomysl z doplacaniem z budzetu
    >> budzet odrzucil, bo nie ma pieniedzy :-)
    >Dzisiaj.

    No ba, nie uwazales jak glosowales, to teraz masz bramki :-)

    >Winietki byłyby sposobem na ich pozyskanie.

    Owszem, tylko wracamy do tego ile tych winietek i po ile.
    Bo tu nam wychodzi 165mln rocznie za 91km.
    Tych km to bysmy w kraju potrzebowali ze 3000 na poczatek, co nam
    daje 5.4 mld rocznie.

    Jakby tak z 15 mln osobowych zechcialo zaplacic po 150zl, plus dwa
    razy wiecej z ciezarowych, to by w miare styklo.
    Pod warunkiem, ze rzad zechce sie dolozyc do odsetek, albo ze Unia
    pokryje choc 70% ...

    A rzad nie moze sie dolozyc, bo juz jest na granicy zadluzenia, az
    musi emerytow okrasc :-)

    Nawiasem mowiac, to te 3000km dzieki unijnej pomocy juz osiagnelismy.

    P.S. Jakby ktos widzial zestawienia wplywow z bramek i viatoll to
    niech sie podzieli

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: