  • Data: 2015-04-14 20:24:47
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:

    > Pomiar ruchu w 2010 dawal na DK2 w okolicach Lowicza ~19 tys pojazdow na
    > dobe.
    > W tym ~9k osobowych, ~7k ciezarowych z przyczepami.
    >
    > liczac ze splacic chcemy przez 20 lat wychodzi 165 mln rocznie.
    > Liczac ze ciezarowy ma placic 2x wiecej, to mi wychodzi 16gr/km.

    Oj, ciężarowy chyba płaci więcej niż 2x stawka osobówki.

    > No, ja tez nie widze, nie mam tez nic przeciw temu aby te droge samo
    > zbudowalo :-)
    > Problem w tym ze tych odsetek moze latwo sie zrobic drugie tyle, albo i
    > wiecej.
    > Czy politycy i narod zniosa, aby Kulczykowi doplacic drugie tyle, co
    > zgarnia z winietek ?

    Jak drugie tyle co zgarnia z winietek, o co Ci chodzi?
    Jeśli to co zgarnia z winietek mu wystarcza na odsetki, to i zapłata z
    funduszu nie może być wyższa.

    > A Czesi tez maja 20 mln samochodow w wieku ponad 10 lat ?

    Pewnie mają mniej samochodów, więc można się spodziewać, że u nas sprzeda
    się więcej.
    Zwłaszcza że tranzyt z Wschodu na Zachód chyba rzadziej idzie przez Czechy.

    > No ba, nie uwazales jak glosowales, to teraz masz bramki :-)

    Nikt nie proponował ich zniesienia w zamian za winietki.
    Nikt na kogo można było zagłosować.

    > Owszem, tylko wracamy do tego ile tych winietek i po ile.
    > Bo tu nam wychodzi 165mln rocznie za 91km.
    > Tych km to bysmy w kraju potrzebowali ze 3000 na poczatek, co nam daje
    > 5.4 mld rocznie.
    >
    > Jakby tak z 15 mln osobowych zechcialo zaplacic po 150zl, plus dwa razy
    > wiecej z ciezarowych, to by w miare styklo.

    Co Ty chcesz fundować tirowcom winietkę za 300 zł za auto?
    Chyba na jeden przejazd, a nie na rok.
    Weź zobacz ile kosztują przejazdy tirów u sąsiadów.