  • Data: 2016-07-11 21:06:17
    Temat: Re: niedawno temu w Ameryce
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-07-11 o 18:00, Budzik pisze:

    > Nie mieszajmy picia wódki z piciem piwa - niby to i to alkohol ale jednak
    > co do konsekwencji - troche inny. Nie bez powodu pare lat temu była cała
    > kampania zachecajaca do picia alkoholi niskoprocentowych.

    Alkohol jest alkohol.
    Dane są tutaj ( z roku 2014) - plik pdf

    http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/ha
    ndel/dostawy-na-rynek-krajowy-oraz-spozycie-niektory
    ch-artykulow-konsumpcyjnych-na-1-mieszkanca-w-2014-r
    -,9,5.html

    nie ma bezpośrednio spirytusu, tylko wódki i inne
    przeliczone na spirytus a wino i piwo osobno.
    Ale średnio będzie ponad 10 litrów.

    Dane przykładowe z lat 80.np tutaj:

    http://biurose.sejm.gov.pl/teksty_pdf_92/r-09.pdf

    wtedy było 6-7 litrów (oficjalnego)

    Co do pędzenia: kogutek to się chyba w kurniku chował.
    Ja pamiętam na wielu imprezach księżycówkę.
    Raczej na rodzinnych - na studenckich mniej.
    Nie jako podstawowy wypełniacz, ale coś czym każdy się chwalił.
    Tzn nie jako klasyczny wg grunwaldzkiej receptury, tylko
    takie bardziej wymyślne smakowo produkty.
    Często jako produkt destylacji
    nieudanych eksperymentów z winem w gąsiorku.
    Na wsi to może ktoś pędził przemysłowo, ale w mieście
    (dużym mieście) to jak przepuściłem kilka razy w roku,
    to kto niby miał coś poczuć i reagować?
    "Ciekawe doświadczenia" Sękowskiego zawsze były inspirujące :-)