  • Data: 2016-07-12 12:10:09
    Temat: Re: niedawno temu w Ameryce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Pierdoliszvp bzdury jak potluczony. 1800 bimbrowni w 1954, nie bylo
    >mnie jeszcze,

    Ciebie nie bylo, a PRL juz byl. A ty piszesz, ze w PRL nie pedzono :-P

    >w panstwie z ponad trzydziestoma milionami ludzi i twierdzisz ze
    >wszyscy pedzili.

    Nie, nie twierdze ze wszyscy. Zgadzam sie z toba, ze malo pedzilo,
    przynajmniej w latach 70/80.
    Ale czy "nikt" ? Watpie.

    Poza tym to te bimbrownie "wykryte i zlikwidowane". A ile pozostalo
    niezlikwidowanych ?
    A ile z powyzszych zrobili sami milicjanci, no bo trzeba sie w
    statystykach wykazac.

    >Teraz po samej ilosci sprzedanego na allegro wypelnienia corocznie
    >przybywa 6000 malych domowych gorzelni robiacych spirytus od 93%
    >wzwyz.

    Mozliwe. Tylko ile z nich destyluje wiecej niz dwie porcje ?

    >To ze jakies znajome zlapali jak kupowaly w Pewexsie kosmetyki
    >nawet o glupote nie haczy tylko o zwyczajne pierdolenie,
    >w staropolskim znaczeniu tego slowa oczywiscie.

    Im tak calkiem do smiechu nie bylo ...

    >W latach przed kapitalistycznym dobrobytem liczba pedzacych nie miala
    >zadnego znaczenia.

    Widziales tes inne statystyki - walka z alkoholizmem przyniosla
    rezultaty, sprzedaz alkoholu spadla o 3.6 mln litrow, a sprzedaz cukru
    wzrosla o miliony kg :-)

    Choc ile w tym prawdy, to nie mam pojecia.

    >Ktos opowiadal jak w wiezieniu w celi pedzili. Przez kilka lat
    >ciaglych prob raz im sie udalo ze nie zlapali.

    No wiesz, trudno, zeby w celi nie zlapali.
    A jednak - smieszne rzeczy mozna potem wyczytac w gazetach, jednak
    pedza.

    No chyba, ze jeden mowi "w celi odkryto pornografie dziecieca i
    ludzkie szczatki", a drugi potem wyjasnia: zdjecie rodzinne osadzonego
    i ulamany zab :-)

    >Na wsiach wszyscy sie znali i wiedzieli kto pedzi.
    >Franek milicjant tez wiedzial i szybko sie pedzenie konczylo.

    O ile Franek mial jakis interes pedzenie skonczyc, a nie np bal sie,
    ze mu chalupe podpala.

    >W malych miasteczkach to samo. W czasach o ktorych pamietam to pol
    >rury i kurczak z rozna kosztowaly stowe.
    >To bylo maksymalnie pol dniowki robotnika
    >Nikt sie nie pierdolil z pedzeniem bo nikomu sie w takiej sytuacji
    >nie chcialo.

    A to juz chyba wczesne lata 80-te opisujesz.
    Ja to pamietam jakos tak, ze pol litra kosztowala ~100zl, a srednie
    zarobki byly ~3000.

    http://finanse.wp.pl/gid,11929528,kat,36874,page,9,t
    itle,Tesknisz-za-PRL-em-Zobacz-zdjecia-i-porownaj-ce
    ny,galeria.html
    Tu akurat pominiete,
    na te 17 flaszek z 1989 to bym nie patrzyl - to byl rok, gdy zarobki
    sie zmienily wielokrotnie i ceny tez.

    Tak czy ianczej - za PRL wodka byla relatywnie dosc droga, ale tez
    struktura wydatkow calkiem inna.
    I Jaruzelskiemu z Gierkiem udalo sie wychodowac spory "nawis
    inflacyjny", wiec pieniadze byly, kartek na wodke brakowalo, albo
    dolarow u koni :)

    J.