  • 261. Data: 2018-01-08 23:26:28
    Temat: Re: nie
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > To Ty oczekujesz od kierowcy czerwonego auta, że musi przewidzieć, że
    > kierowca zielonego wymusi na nim pierwszeństwo, choć powinien był mu
    > ustąpić.

    Właśnie że nie. Zachowanie się czerwonego nie zależy od tego czy na tym
    pasie spotkał się z zielonym, niebieskim czy jakims innym samochodem.
    Czerwony podejmuje takie same czynnosci i jego sytuacje wyraznie opisuje
    Kodeks.

    > Ale jest znak ustąp pierwszeństwa z którego nie zwalnia zasada
    > pierwszeństwa z prawej strony. Tak samo jak ogólna zasada pierwszeństwa
    > na skrzyżowaniu z prawej strony.
    > Ty popełniasz błąd interpretując bardzo wybiórczo jeden zapis, nie
    > przyjmując innych zapisów, a tu niestety trzeba wziąć pod uwagę kilka
    > zapisów:
    > - pierwszeństwo z prawej strony
    > - pierwszeństwo i podporządkowanie się z powodu określenia znakami
    > pierwszeństwa dróg

    A7 obowiazuje zielonego w czasie decyzji przy wyborze odpowiedniego momentu
    wjazdu na droge glowną. On ta decyzję podjął już i poprawnie ocenił
    sytuacje zezwalajaca mu na wjazd: czerwonego nie bylo na prawym pasie a
    niebieski byl daleko.
    Wiecej od zielonego oczekiwac nie mozesz, w szczegolnosci nie mozesz do
    decyzji wlaczac zdarzen ktore zaistnieja dopiero PO JEJ PODJĘCIU, w
    przyszłości.
    Zielony wypelnil wiec wszystkie obowiazki wynikajace z trojkąta A7 po czym
    przystapil do wjazdu na droge glowna, do czego mial w czasie x pełne prawo
    i dopiero pózniej, w czasie x+y wystąpiła sytuacja z czerwonym, ktora juz
    trzeba rozpatrywac bez uwzgledniania trojkata A7.

    > Aleś pieprznął głupotę. Oczywiście, że gdyby niebieski przyspieszył, a
    > Ty byś wymusił pierwszeństwo to byłaby wyłącznie Twoja wina.

    Bzdura. Gdyby niebieski celowo przyspieszyl utrudniajac komus wjazd to
    przyczynilby sie do wypadku.

    > Wybacz, ale zaczynam wątpić czy aby na pewno jesteś kierowcą i masz
    > prawo jazdy?
    >
    > Co do przewidywania to niczego nie trzeba przewidywać, lecz upewnić się,
    > że można bezpiecznie wjechać.

    On sie upewnil i w czasie x mozna bylo wjechać. Dopiero jak zaczal to robic
    w chwili x+y to wtedy jednoczesnie z nim zaczal zmieniac pas samochod
    czerwony.

    > Jeżeli masz wątpliwości to należy się zatrzymać na początku tego pasa
    > rozbiegowego, a po upewnieniu się czy będziesz miał wolny pas dopiero
    > podjąć decyzję, rozpędzić auto na pasie i bezpiecznie się włączyć.

    Nie. Nie nalezy sie zatrzymywac w tym miejscu. Jest to nawet niewskazane.

    Nie jestes chyba powazny...

  • 262. Data: 2018-01-09 00:16:15
    Temat: Re: nie. Ustawodawca.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz to udowodnić?

    Należy zastanowić się o co chodziło Ustawodawcy
    w definicji skrzyżowania.
    Warianty są dwa :
    1. połączenie dróg " na przyleganie " lub
    2. połączenie dróg " na wlot "
    Gdyby chodziło o połączenie " na przyleganie "
    to Ustawodawca zapisałby długość tego przylegania.
    Ponieważ Ustawodawca nie zapisał długości przylegania
    to można domyślać się że chodzi o połączenie dróg
    " na wlot ", czyli pas rozbiegowy należy do drogi głównej.

  • 263. Data: 2018-01-09 00:20:07
    Temat: Re: nie. skrzyżowanie.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    > Najwyraźniej - niezrozumianej definicji skrzyżowania, skoro obszar zawiera
    > linie ciągłe a wyklucza linie przerywane, gdzie właśnie dochodzi do
    > krzyżowania się/przeplatania się torów poruszania się pojazdów.

    W definicji skrzyżowania nie ma ani słowa o liniach ciągłych,
    ani o liniach przerywanych, ani o krzyżowaniach się/przeplataniach się
    torów.

  • 264. Data: 2018-01-09 00:28:34
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

> [...]
    rzypadku/00071UEZ2KPSTTP2-C122-F4.jpg

    > Skrót myslowy: chodzi o krzyzowac, przeplatać, łączyć.
    > Skrzyzowanie to miejsce gdzie tory pojazdow moja sie łączyć, wymieniać.
    >
    > Linia ciągła, wysepka, trawnik - to sa miejsca ktore z definicji
    > uniemożliwiają taka wymianę torów pojazdów.

    W definicji skrzyżowania nie ma ani słowa o łączeniu/wymianie torów
    pojazdów.

  • 265. Data: 2018-01-09 03:18:01
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Witko4 <d...@p...pl> wrote:
> [...]
    > to można domyślać się że chodzi o połączenie dróg
    > " na wlot ", czyli pas rozbiegowy należy do drogi głównej.

    Prawo interpretuje sie jednak tak jak jest napisane a nie jak poezję, czyli
    co autor miał na myśli...

  • 266. Data: 2018-01-09 03:19:22
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Witko4 <d...@p...pl> wrote:

    > W definicji skrzyżowania nie ma ani słowa o liniach ciągłych,
    > ani o liniach przerywanych, ani o krzyżowaniach się/przeplataniach się
    > torów.

    Ale jest o linii warunkowego zatrzymania.

  • 267. Data: 2018-01-09 07:30:33
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    > Prawo interpretuje sie jednak tak jak jest napisane

    W PoRD nie jest dokładnie opisane połączenie dróg.
    Wyżej przedstawiłem moją interpretację z uzasadnieniem.

    Napisz twoją interpretacje połączenia dróg z uzasadnieniem
    i podaniem źródeł.

  • 268. Data: 2018-01-09 07:31:13
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    > Ale jest o linii warunkowego zatrzymania.

    W PoRD nic nie pisze o linii warunkowego zatrzymania,
    mającej wpływ na kształt i wielkość skrzyżowania.

  • 269. Data: 2018-01-09 08:11:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 23:26, Pszemol pisze:
> [...]
    > pasie spotkał się z zielonym, niebieskim czy jakims innym samochodem.
    > Czerwony podejmuje takie same czynnosci i jego sytuacje wyraznie opisuje

    Wszystkie podjęte decyzje czerwonego nie naruszają żadnego punktu PoRD.

> [...]
    > wjazdu na droge glowną. On ta decyzję podjął już i poprawnie ocenił
    > sytuacje zezwalajaca mu na wjazd: czerwonego nie bylo na prawym pasie a

    Nie ocenił poprawnie, bo nie zauważył czerwonego. Poza tym "zachowanie
    szczególnej ostrożności" wymaganej przez prawo, obowiązuje zielonego od
    momentu pojawienia się na pasie rozbiegowym, aż do momentu zajęcia pasa
    ruchu na drodze z pierwszeństwem.
    Jeżeli dochodzi do sytuacji, że zielony i czerwony pojawiają się w tym
    samym czasie na tym samym pasie to oznacza, że zielony nie dostosował
    się do:
    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    a ponadto wymusił pierwszeństwo na skrzyżowaniu.

> [...]
    > i dopiero pózniej, w czasie x+y wystąpiła sytuacja z czerwonym, ktora juz
    > trzeba rozpatrywac bez uwzgledniania trojkata A7.

    Bzdura.

    > Bzdura. Gdyby niebieski celowo przyspieszyl utrudniajac komus wjazd to
    > przyczynilby sie do wypadku.

    Ukarał byś go? Na podstawie złamania, którego zapisu PoRD?
    Chyba, ze masz jakiś swój kodeks i karał byś na podstawie swojego kodeksu.

    > On sie upewnil i w czasie x mozna bylo wjechać. Dopiero jak zaczal to robic
    > w chwili x+y to wtedy jednoczesnie z nim zaczal zmieniac pas samochod
    > czerwony.

    PoRD na podstawie:

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    a ponadto wymusił pierwszeństwo na skrzyżowaniu.
    oraz znaku "ustąp pierwszeństwa" zobowiązuje zielonego do pełnego
    kontrolowania sytuacji na drodze nie tylko przed wykonaniem manewru, ale
    także w trakcie wykonywania,
    natomiast na podstawie:
    Art. 2 23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli
    ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu
    albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się,
    zwolnienia lub przyspieszenia kroku;
    zielony widząc czerwony samochód na drodze kolizyjnej, powinien się
    powstrzymać od od dalszego wykonywania manewru.
    Gdybyś był kierowcą i miał prawo jazdy to byś wiedział, że w takiej
    sytuacji wystarczy tylko delikatnie zwolnić lub przyspieszyć, aby
    bezpiecznie zakończyć manewr i bezpiecznie włączyć się do ruchu na
    drodze z pierwszeństwem.

    > Nie. Nie nalezy sie zatrzymywac w tym miejscu. Jest to nawet niewskazane.

    To jest opcja dla tych, którzy nie potrafią się normalnie włączyć do
    ruchu i potrzebują dużej luki.

    > Nie jestes chyba powazny...

    Jestem poważny, a Ty jak widać jesteś niedouczony.

    Ale czego tu wymagać od kogoś kto nie jest kierowcą.

  • 270. Data: 2018-01-09 09:39:31

    Tue, 9 Jan 2018 00:16:15 +0100, w <p30us3$g2o$1@news.mixmin.net>, "Witko4"
    <d...@p...pl> napisał(-a):

    > to można domyślać się że chodzi o połączenie dróg
    > " na wlot ", czyli pas rozbiegowy należy do drogi głównej.

    Do drogi głównej tak. Ale nie do jej jezdni.