eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: nie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <p2p03t$kpg$1@dont-email.me>
    <5a5004b1$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <p2p1uo$7s9$1@node2.news.atman.pl> <p2p3re$atk$1@node1.news.atman.pl>
    <p2p501$c0o$1@node1.news.atman.pl> <p2p7mu$17i$1@dont-email.me>
    <p2qlai$mef$1@node2.news.atman.pl> <p2qp9a$n3f$7@dont-email.me>
    <p2rbqq$fck$2@node1.news.atman.pl> <p2rke7$q4g$1@dont-email.me>
    <5a515c5c$0$5143$65785112@news.neostrada.pl> <p2torp$324$1@dont-email.me>
    <5a527430$0$649$65785112@news.neostrada.pl> <p2ttlf$6b4$1@dont-email.me>
    <5a533973$0$5156$65785112@news.neostrada.pl> <p30344$hjc$4@dont-email.me>
    <5a53955e$0$5142$65785112@news.neostrada.pl> <p307km$kh3$1@dont-email.me>
    <5a53b452$0$647$65785112@news.neostrada.pl> <p30gjk$ob0$1@dont-email.me>
    <5a53d450$0$5149$65785112@news.neostrada.pl> <p30kud$otj$1@dont-email.me>
    <5a53ddec$0$5155$65785112@news.neostrada.pl> <p30n9q$atv$1@dont-email.me>
    <5a53ebc5$0$644$65785112@news.neostrada.pl> <p30r6k$7oq$1@dont-email.me>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 9 Jan 2018 08:11:09 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.2
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <p30r6k$7oq$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 115
    Message-ID: <5a546b26$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
    X-Trace: 1515481894 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15186 31.42.14.107:54034
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622113
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-01-08 o 23:26, Pszemol pisze:
    > Właśnie że nie. Zachowanie się czerwonego nie zależy od tego czy na tym
    > pasie spotkał się z zielonym, niebieskim czy jakims innym samochodem.
    > Czerwony podejmuje takie same czynnosci i jego sytuacje wyraznie opisuje
    > Kodeks.

    Wszystkie podjęte decyzje czerwonego nie naruszają żadnego punktu PoRD.

    >>> I do tego ignorujesz jasny i klarowny wpis w Kodeksie o dwu samochodach
    >>> chcących wjechac jednoczesnie na ten sam pas ktory nie ma żadnych wyjątków
    >>> przewidzianych które mogłyby bronić czerwonego...
    >> Ale jest znak ustąp pierwszeństwa z którego nie zwalnia zasada
    >> pierwszeństwa z prawej strony. Tak samo jak ogólna zasada pierwszeństwa
    >> na skrzyżowaniu z prawej strony.
    >> Ty popełniasz błąd interpretując bardzo wybiórczo jeden zapis, nie
    >> przyjmując innych zapisów, a tu niestety trzeba wziąć pod uwagę kilka
    >> zapisów:
    >> - pierwszeństwo z prawej strony
    >> - pierwszeństwo i podporządkowanie się z powodu określenia znakami
    >> pierwszeństwa dróg
    > A7 obowiazuje zielonego w czasie decyzji przy wyborze odpowiedniego momentu
    > wjazdu na droge glowną. On ta decyzję podjął już i poprawnie ocenił
    > sytuacje zezwalajaca mu na wjazd: czerwonego nie bylo na prawym pasie a
    > niebieski byl daleko.

    Nie ocenił poprawnie, bo nie zauważył czerwonego. Poza tym "zachowanie
    szczególnej ostrożności" wymaganej przez prawo, obowiązuje zielonego od
    momentu pojawienia się na pasie rozbiegowym, aż do momentu zajęcia pasa
    ruchu na drodze z pierwszeństwem.
    Jeżeli dochodzi do sytuacji, że zielony i czerwony pojawiają się w tym
    samym czasie na tym samym pasie to oznacza, że zielony nie dostosował
    się do:
    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    a ponadto wymusił pierwszeństwo na skrzyżowaniu.


    > Wiecej od zielonego oczekiwac nie mozesz, w szczegolnosci nie mozesz do
    > decyzji wlaczac zdarzen ktore zaistnieja dopiero PO JEJ PODJĘCIU, w
    > przyszłości.
    > Zielony wypelnil wiec wszystkie obowiazki wynikajace z trojkąta A7 po czym
    > przystapil do wjazdu na droge glowna, do czego mial w czasie x pełne prawo
    > i dopiero pózniej, w czasie x+y wystąpiła sytuacja z czerwonym, ktora juz
    > trzeba rozpatrywac bez uwzgledniania trojkata A7.

    Bzdura.

    >>> No brawo :-)
    >>> Nie chciałbym żyć w świecie w którym Twoja fantazja sie urzeczywistniła, bo
    >>> nie umiem przewidywac przyszłości i na tym skrzyżowaniu musiałbym czekać
    >>> wiecznie, az wszystkie auta znikną z drogi głównej... bo przecież niebieski
    >>> też mógłby zmienić tor jazdy lub przyspieszyć i pewnie też byłaby moja wina
    >>> :)
    >> Aleś pieprznął głupotę. Oczywiście, że gdyby niebieski przyspieszył, a
    >> Ty byś wymusił pierwszeństwo to byłaby wyłącznie Twoja wina.
    >
    > Bzdura. Gdyby niebieski celowo przyspieszyl utrudniajac komus wjazd to
    > przyczynilby sie do wypadku.

    Ukarał byś go? Na podstawie złamania, którego zapisu PoRD?
    Chyba, ze masz jakiś swój kodeks i karał byś na podstawie swojego kodeksu.

    >
    >> Wybacz, ale zaczynam wątpić czy aby na pewno jesteś kierowcą i masz
    >> prawo jazdy?
    >>
    >> Co do przewidywania to niczego nie trzeba przewidywać, lecz upewnić się,
    >> że można bezpiecznie wjechać.
    > On sie upewnil i w czasie x mozna bylo wjechać. Dopiero jak zaczal to robic
    > w chwili x+y to wtedy jednoczesnie z nim zaczal zmieniac pas samochod
    > czerwony.

    PoRD na podstawie:

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    a ponadto wymusił pierwszeństwo na skrzyżowaniu.
    oraz znaku "ustąp pierwszeństwa" zobowiązuje zielonego do pełnego
    kontrolowania sytuacji na drodze nie tylko przed wykonaniem manewru, ale
    także w trakcie wykonywania,
    natomiast na podstawie:
    Art. 2 23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli
    ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu
    albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się,
    zwolnienia lub przyspieszenia kroku;
    zielony widząc czerwony samochód na drodze kolizyjnej, powinien się
    powstrzymać od od dalszego wykonywania manewru.
    Gdybyś był kierowcą i miał prawo jazdy to byś wiedział, że w takiej
    sytuacji wystarczy tylko delikatnie zwolnić lub przyspieszyć, aby
    bezpiecznie zakończyć manewr i bezpiecznie włączyć się do ruchu na
    drodze z pierwszeństwem.

    >> Jeżeli masz wątpliwości to należy się zatrzymać na początku tego pasa
    >> rozbiegowego, a po upewnieniu się czy będziesz miał wolny pas dopiero
    >> podjąć decyzję, rozpędzić auto na pasie i bezpiecznie się włączyć.
    > Nie. Nie nalezy sie zatrzymywac w tym miejscu. Jest to nawet niewskazane.

    To jest opcja dla tych, którzy nie potrafią się normalnie włączyć do
    ruchu i potrzebują dużej luki.

    >> Ponadto ciągle pozostaje bez odpowiedzi zadanie, które Ci dałem:
    >>
    >> W PoRD są tylko dwa przypadki, kiedy czerwony może utracić pierwszeństwo
    >> przed zielonym.
    >>
    >> Masz zadanie domowe, aby wskazać które to przypadki.
    >>
    >>
    > Nie jestes chyba powazny...


    Jestem poważny, a Ty jak widać jesteś niedouczony.

    Ale czego tu wymagać od kogoś kto nie jest kierowcą.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: