  • 221. Data: 2018-01-08 09:54:52
    Temat: Re: nie. połączenie dróg.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 05:20, Pszemol pisze:
    > "Witko4" <d...@p...pl> wrote in message

    > acha.

    > Na końcu rozbiegówki kończy się tu obszar skrzyżowania.
    > I to jest jasne, wynika wprost z logiki.

    Skoro uważasz, że do końca pasa rozbiegowego jest skrzyżowanie to znak
    ustąp pierwszeństwa obowiązuje na całym tym pasie rozbiegowym.

    Zatem w łeb bierze Twoja logika, że zielony ma pierwszeństwo przed
    czerwonym, bo skoro obydwaj znajdują się na skrzyżowaniu to nadal
    obowiązują ustalone znakami zasady pierwszeństwa.

  • 222. Data: 2018-01-08 10:27:14
    Temat: Re: nie
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-07 o 20:50, Pszemol pisze:

    > Ustąpił wszystkim, którym miał ustąpić - nawet jeśli nie było tam nikogo.
    >
    > Zauważ, że czerwony pojawił się na prawym pasie już PO fakcie sprawdzenia
    > skrzyżowania przez zielonego, ustąpienia wszystkim którym miał ustąpić (w
    > tym konkretnym przypadku: nikomu) i rozpoczęciu procesu wjazdu na
    > skrzyżowanie. I w tym momencie już należy rozpatrywać inne przepisy, te
    > które rozstrzygają spotkanie się dwu aut na tym samym pasie: kodeks
    > nakazuje temu kto wjeżdża z lewej strony ustąpienie osobie wjeżdżającej na
    > pas z prawej strony.

    Ale skoro uważasz, że do końca pasa rozbiegowego nadal jest skrzyżowanie
    to znaczy, że zielony jeszcze nie wjechał na to skrzyżowanie i
    obowiązuje go znak "ustąp pierwszeństwa".

    Skoro obowiązuje go ten znak, bo stoi przed tym skrzyżowaniem to zielony
    musi bezwzględnie ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu
    znajdującym się na drodze z pierwszeństwem. Także i temu czerwonemu. To
    czy jemu wolno zmienić pas ruchu i wyprzedzać na tym skrzyżowaniu jest
    kompletnie nieistotne.

    Spróbuj tylko pomyśleć logicznie. Gdyby ustawodawcy zależało na tym,
    żeby czerwony musiał ustąpić zielonemu to w ogóle nie stawiałby znaku
    ustąp pierwszeństwa przed pasem rozbiegowym. Jeżeli nie byłoby tego
    znaku to wiedział byś, że możesz wjechać na ten pas rozbiegowy i masz na
    nim pierwszeństwo tzn. każdy, kto chce zjechać z drogi z pierwszeństwem
    na ten pas musi Ci ustąpić pierwszeństwa. Podobnie też jak chcesz
    wjechać z tego pasa na drogę z pierwszeństwem to musisz ustąpić
    niebieskiemu i miałbyś wtedy pierwszeństwo przed czerwonym, bo tak mówi

    Art. 22

    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    Ale ktoś tu leci w ch..... i stawia Ci znak "ustąp pierwszeństwa" i nie
    precyzuje w PoRD jak należy się zachować na takim pasie.

    Interpretacje specjalistów są odmienne, a Ty jako kierowca masz sekundy
    lub nawet ułamek sekundy na podjęcie decyzji. Dlatego póki nie ma w PoRD
    jednoznacznego określenia jak się zachować, w każdej bezwzględnie
    sytuacji będzie bezpieczniej ustąpić pierwszeństwa wszystkim, którzy się
    poruszają drogą z pierwszeństwem, bo prawdopodobnie taki był zamysł
    ustawodawcy, który kazał postawić znak "ustąp pierwszeństwa". Gdyby było
    tak jak Ty uważasz, to ten znak "ustąp pierwszeństwa" byłby całkowicie
    zbędny.

    Najgorsze w tym wszystkim jest to, że po części masz rację i ja też mam,
    a w razie wypadku o winie zadecyduje swobodna interpretacja sądu czy też
    biegłego, który może mieć odmienne zdanie lub własne "widzimisię". Dla
    naszego dobra lepiej jest uważać, że znak "ustąp pierwszeństwa"
    zobowiązuje do ustąpienia pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu
    znajdującym się na drodze z pierwszeństwem. Nie traktuj tego jako
    wykładni prawa, bo interpretacje są różne, ale jako dobrą radę dla
    własnego bezpieczeństwa.

  • 223. Data: 2018-01-08 11:43:13
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    > Na końcu rozbiegówki kończy się tu obszar skrzyżowania.
    > I to jest jasne, wynika wprost z logiki.

    Wynika to z twojej logiki, ale nie wynika
    z definicji skrzyżowania w PoRD.

  • 224. Data: 2018-01-08 12:08:57
    Temat: Re: nie. skrzyżowanie.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

> [...]
    rzypadku/00071UEZ2KPSTTP2-C122-F4.jpg

    > Jak można w obszarze *skrzyżowania* mięc miejsce, gdzie
    > żadne tory pojazdów się nigdzie nie krzyżują???

    Skrzyżowanie to nie jest miejsce gdzie muszą się krzyżować
    tory jazdy. PoRD tego nie wymaga.
    Moga się krzyżować, ale nie muszą.

  • 225. Data: 2018-01-08 12:16:25
    Temat: Re: nie. rozmiary.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    > Pas wjazdowy jest częścią skrzyżowania

    Pas wjazdowy nie jest częścią skrzyżowania.
    Pas wjazdowy jest częścią drogi głównej.
    Skrzyżowanie, czyli połączenie dróg skończyło się
    w miejscu gdzie droga podporządkowana
    połączyła się z pasem wjazdowym drogi głównej.

  • 226. Data: 2018-01-08 12:17:16
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    > To nie są cytaty z kodeksu, to błędny rysunek jakiegoś amatora.

    To nie jest błędny rysunek.
    To jest rysunek zrobiony na podstawie definicji
    skrzyżowania w PoRD.

  • 227. Data: 2018-01-08 13:20:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 12:16, Witko4 pisze:

    > Pas wjazdowy nie jest częścią skrzyżowania.
    > Pas wjazdowy jest częścią drogi głównej.
    > Skrzyżowanie, czyli połączenie dróg skończyło się
    > w miejscu gdzie droga podporządkowana
    > połączyła się z pasem wjazdowym drogi głównej.

    Możesz to udowodnić?

    Poza tym jesteś w stanie wskazać konkretne miejsce w którym się zaczyna
    i kończy tam skrzyżowanie?

    10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających
    jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami
    utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;
    określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi
    twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu
    znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;

    Bo czytając powyższy zapis Prawa o Ruchu Drogowym jestem gotów przyznać
    rację Pszemolowi.

    Skrzyżowanie - to także połączenie lub rozwidlenie się dróg łącznie z
    utworzonymi połączeniami. Czyli wniosek z tego, że linia pomiędzy
    rozbiegówką, a drogą z pierwszeństwem jest skrzyżowaniem. :)

  • 228. Data: 2018-01-08 13:46:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 8 Jan 2018 12:16:25 +0100, w <p2vk1p$u3u$3@news.mixmin.net>, "Witko4"
    <d...@p...pl> napisał(-a):

    > Pas wjazdowy nie jest częścią skrzyżowania.
    > Pas wjazdowy jest częścią drogi głównej.
    > Skrzyżowanie, czyli połączenie dróg skończyło się
    > w miejscu gdzie droga podporządkowana
    > połączyła się z pasem wjazdowym drogi głównej.

    Nie byłbym taki kategoryczny.

  • 229. Data: 2018-01-08 16:35:30
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

> [...]
    > stanie ich zliczyć.
    > Dzięki temu potrafię przewidzieć reakcję innych uczestników ruchu i
    > uniknąć skutków czyichś błędów.

    > Art.2
    > 23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    > mógłby
    > zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej
    > zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub
    > przyspieszenia kroku;
    >
    > Teraz wskaż w którym momencie nastąpiło ustąpienie pierwszeństwa

    Popracuj nad abstrakcyjnym myśleniem.

  • 230. Data: 2018-01-08 16:35:31
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Skoro uważasz, że do końca pasa rozbiegowego jest skrzyżowanie to znak
    > ustąp pierwszeństwa obowiązuje na całym tym pasie rozbiegowym.

    Zgadza się.

    > Zatem w łeb bierze Twoja logika, że zielony ma pierwszeństwo przed
    > czerwonym, bo skoro obydwaj znajdują się na skrzyżowaniu to nadal
    > obowiązują ustalone znakami zasady pierwszeństwa.

    Nie. Nie bierze w łeb.
    Zielony przerobił skrzyżowanie, ocenił poprawnie sytuację, podjął decyzję
    co do tego kiedy ma zrobić zmianę pasa i dopiero WTEDY pojawił się
    jednocześnie na tym pasie czerwony. Gdyby czerwony był na tym pasie cały
    czas to zielony miał mu ustąpić pierwszeństwa, nie wtedy gdy czerwony
    zrobił manewr PÓŹNIEJ.