  • Data: 2024-08-07 00:57:05
    Temat: Re: nie kabluj
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.08.2024 o 00:16, io pisze:

    > A to nie było miejsce publiczne? Ilu ludzi tamtędy przechodziło?

    Zapewne mnóstwo, tylko my znamy tego jednego i nie wiem, czemu nie
    zacząć od niego. Potem możemy i całe miasto przesłuchać. Wyciągnąć dane
    z BTSów okolicznych i wyłapać przyjezdnych. Wykluczysz, ze ktoś z nich
    zauważył ten pojazd? Do Amerykanów sie zwrócić, bo może przelatujący
    satelita akurat sfotografował ten samochód.

    > Czyli nie ma mowy o przedawnieniu.

    Przedawnieniu czego? Ścigania, skutków skazania. Używasz słów, których
    nie pojmujesz.

    > Wina jest w popełniającym wykroczenie a nie ocenie obserwatorów.

    Bardzo głęboka myśl filozoficzna. Nie podejrzewałem Cię w ogóle o to, że
    coś takiego ogarniasz. Nie myślałeś o karierze w zakresie kryminologii,
    albo jakiej psychiatrii sądowej. Choć w sumie, być może za Kantem uznać,
    że to wykroczenie istnieje tylko dlatego, ze byli obserwatorzy. To oni
    stworzyli to wykroczenie. Jakby ich nie było, to nie byłoby wykroczenia.
    Nie sadziłem, ze kiedykolwiek mi się przydadzą wykłady z Filozofii.
    Przywróciłem moja wiarę w ich sens.

    > Ale w czasie zdarzenia czy jak tysiąc ludzi, którzy tamtędy przechodzili
    > którym nie chciało się zrobić zdjęcia i wysłać?

    I satelity przelatywały. I samochody jeździły, a może mają kamerki. Ty
    mnie przekonaj, czemu nie zacząć od tego, co to wiemy, że tam był. Bo ze
    była masa ludzi innych, to fakt. Ale czemu nie od niego? Czemu mamy
    wzywać jakiegoś przechodnia, co to pewnie w ogóle nie zwrócił uwagi na
    ten samochód stojący na zakazie. nie zwrócił, bo codziennie wiele takich
    widzi.

    > No to chyba nie ma tematu.

    Ogólnie jest. Różnego rodzaju wykroczeń codziennie się odwala masa.
    Większości nikt nie zauważa. Ten zauważył i uznał to za tak istotne, że
    wysłał zawiadomienie o wykroczeniu. Nie chciałbyś się dowiedzieć, czemu
    akurat ten samochód wybrał?

    > Jak się chce zniechęcić ludzi do zgłaszania nieprawidłowości.

    Ależ on powinien być dumny. Jest świadkiem bardzo poważnego wykroczenia.
    Wszyscy chcą poznać pobudki, jakimi się kierował. Jego zeznania mają
    kluczowe znacznie. Przecie w samej Warszawie w tym samym monecie pewnie
    stało dziesiątki nieprawidłowo zaparkowanych pojazdów. Ale Straż Miejska
    poważnie potraktowała jego zawiadomienie.

    Chyba, że jest, ja już psiałem, i facet uważa, że to nie było warte
    zainteresowani. Tylko po cholerę zatem wysłał tę fotkę?
    --
    (~) Robert Tomasik