  • Data: 2024-08-01 12:25:49
    Temat: Re: nie kabluj
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.08.2024 o 11:52, Cavallino pisze:

    > Jasne, po zaparkowanie 3 metry dalej niż się powinno, to to samo co
    > kradzież. Czy zabójstwo też? Gratuluję wizji świata z kapusiami w
    > takiej sytuacji......

    Uważam, że wszelkiej maści zakazy, nakazy i inne unormowania na drogach
    powinny służyć podnoszeniu bezpieczeństwa, a nie ochronie interesów
    finansowych gmin albo prywatnych podmiotów - a niestety tak czasem jest.

    Niejednokrotnie spotykam się z takimi sytuacjami wokół przykładowo
    atrakcji turystycznych, że zakazy zatrzymywania i postoju maja li tylko
    na celu skorzystanie z płatnego, drogiego parkingu. One bazują na
    nieznajomości miejscowej topografii przez turystów, którzy przecież raz
    w życiu przyjeżdżają by obejrzeć dany obiekt.

    Do dziś pamiętam niesmak ze zwiedzania Latarni Morskiej na Rozewiu, a
    byłem tam kilkanaście lat temu chyba. Podjechałem. Wzdłuż drogi nie
    zaparkujesz, bo wszędzie zakaz zatrzymywania i postoju. Na wjeździe duży
    znak drogowy "Parking dla zwiedzających latarnię morską", to wjechałem i
    zapłaciłem kilkadziesiąt złotych. Przeszedłem 300 metrów, a tam darmowy
    pusty parking dla zwiedzających. To zacząłem analizować bilet
    parkingowy. To jakiś prywatny podmiot bazujący na niewiedzy. Patrzyłem
    przed chwilą na satelitę i wygląda na to, ze nadal jest ta sama
    sytuacja, tylko teraz jest zakaz wjazdu pod latarnię na fotkach Google,
    a wówczas nie było. Podobna akcja była - z tego co pamiętam - przy
    ruchomych wydmach, gdzie parking kosztował 75 zł, zaś w całym lesie
    wokół mnóstwo legalnych wygodnych miejsc do zaparkowania w cieniu i
    wszędzie zakazy zatrzymywania.

    Organizatorzy ruchu nie ogarniają, że strefy płatnego parkowania
    powodują masę problemów. To nie tylko kasa dla samorządu, ale i ogromne
    straty dla działających w takim rejonie przedsiębiorców. W moim mieście
    jest cała debata na temat tego, czemu wszystko na terenie strefy
    płatnego parkowania wszystko pada. No pada, bo ludzie teraz są wygodni.
    Jak ktoś jedzie do sklepu samochodem, to kilka kilometrów więcej, czy
    mniej wielkiej różnicy nie czyni. I tu czasem nawet nie chodzi o te 2
    zł, a niedogodność związaną z koniecznością śledzenie regulaminów,
    sprawdzaniem, gdzie i jak powinieneś za to zapłacić. Bajzel z tym jest
    ogromny.

    U nas - przykładowo - wewnątrz strefy są niezależne prywatne parkingi.
    Opłatę teraz często wnosi się za pośrednictwem aplikacji. I jak nie
    zapoznasz się szczegółowo z regulaminem, to zapłacisz miastu, a karę
    nałoży Ci jakaś prywatna firma, co sobie akurat wykupiła kawałeczek placu.

    Ja generalnie mam awersję do korzystania z płatnych parkingów i jeśli
    tylko mogę wybrać podobny sklep, nawet kilka kilometrów dalej, ale bez
    udziwnień z parkowaniem, to pojadę dalej.

    Wracając do głównego wątku i tej kary, to jak już ktoś koniecznie chce
    innych pouczać, to powinien sam być "bez skazy". Tu chyba gość robił
    fotki z przejścia dla pieszych. Ciekawe, jak Straż Miejska stwierdziła,
    ze on to telefonem robił, a nie aparatem cyfrowym z którego przesłał
    sobie fotki na telefon. Bo korzystanie z aparatu zabronione nie jest. Ja
    mam skonfigurowany aparat poi WiFi z telefonem, bo często aparat zostaje
    w samochodzie, a fotki mi są w biurze potrzebne. Jakość fotek z dobrego
    aparatu jest dużo lepsza od tych telefonów.
    --
    (~) Robert Tomasik