    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: nie kabluj
    Date: Sun, 4 Aug 2024 13:08:09 +0200
    <v8flsj$1kv$5@news.chmurka.net> <v8fnre$daq$2@news.chmurka.net>
    <v8fqot$hs8$1@news.chmurka.net> <v8fsin$daq$3@news.chmurka.net>
    <v8fvbo$1kv$9@news.chmurka.net> <v8g1hc$dar$9@news.chmurka.net>
    <v8hmqj$8d0$3@news.chmurka.net> <v8hrtc$bop$3@news.chmurka.net>
    <v8ifgn$rd7$1@news.chmurka.net> <v8jmc1$boo$2@news.chmurka.net>
    <v8ktbs$488$1@news.chmurka.net> <v8l0on$15q$1@news.chmurka.net>
    <v8lp00$rc1$1@news.chmurka.net> <v8lran$a76$2@news.chmurka.net>
    <v8n4l1$24f$1@news.chmurka.net>

    W dniu 04.08.2024 o 07:47, Akarm pisze:

    > Dołączając do zgłoszenia zdjęcie, ułatwił Straży Miejskiej podjęcie
    > decyzji.

    Wygląda na to, ze uznali, ze szczególnie nie zagraża bezpieczeństwu albo
    jeśli uznali, ze zagraża i skierowali na miejsce patrol, to samochód
    zdążył odjechać.

    > Możliwe. Prawo zabrania parkowania w odległości mniejszej niż 10
    > metrów przed przejściem dla pieszych.

    Jest cały szereg różnych przepisów. Nie każde naruszenie przepisu od
    razu powoduje jakieś ogromne zagrożenie. To nie znaczy, ze należy tych
    przepisów nieprzestrzeganie, tylko, ze trzeba różnicować reakcję.
    zazwyczaj zasoby organów ścigania i w tej sytuacji trzeba jakoś tm
    zarządzać.

    > Służby w rodzaju Policji, czy Straży Miejskiej nie odholowują
    > takich pojazdów.

    Bo ustawa określa, kiedy się odholowuje, a kiedy nie. akurat uważam, ze
    w wypadku zasłaniania przejścia dla pieszych powinno się odholowywać.
    Natomiast już o tym tu pisałem, że spora część zakazów zatrzymywania i
    postoju nie ma na celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu, tylko
    zabezpieczenie interesów finansowych właścicieli parkingów. No i stamtąd
    akurat pojazdów odholowywać nie wolno.

    > Jedna z głównych arterii prowadząca przez centrum Warszawy, a
    > hołota mająca w dupie innych kierowców, parkuje mimo wyraźnego
    > zakazu: https://maps.app.goo.gl/zzq77HZostP1XhKA9

    Nie mnie oceniać, na ile to niebezpieczne.

    > W Warszawie kilka razy zdarzyła się parkowanie na torowiskach
    > tramwajowych, i tramwaje jeździły objazdami po parę godzin.

    I nie odholowano takiego pojazdu? A to już dziwne.

    > Pełno policjantów i strażników miejskich na miejscu kombinowało,
    > jak znaleźć kierowcę. Odholować nie było komu. Nagminne jest
    > parkowanie na przystankach autobusowych, i to nawet w sposób
    > uniemożliwiający wsiadanie i wysiadanie pasażerów. Też nie
    > odholowują, wsadzają za wycieraczkę mandat.

    Może o czas chodzi. Nie wiem, jaki tam mają czas reakcji holownika. U
    nas w dzień trzeba czekać tak z godzinę, zaś w nocy, to oni się dopiero
    z domu zbierają do firmy, by stamtąd wziąć lawetę. A Warszawa duża, to
    może to dłużej trwać.

    > Hołota parkuje na przejściach dla pieszych, też nie odholowują.
    > https://maps.app.goo.gl/1pAGstDEcmNx4FxS6

    Tu akurat niezbyt ta fotografia, ale tu https://
    maps.app.goo.gl/1pAGstDEcmNx4FxS6 lepszy przykład. Tyle, że to jakaś
    boczna uliczka. Z tym, że jakby ktoś tam regularnie ich odholowywał, to
    po pewnym czasie faktycznie by się zawinęli.

    > Przecież takie zgłoszenie jest odpowiednikiem telefonowania,
    > zabiera zgłaszającemu mniej czasu, bo trwa krócej i bez oczekiwania,
    > a dodatkowo ukazuje dokładnie miejsce.

    Nie jest. Sądzę, ze te fotki, to ktoś przegląda w kolejności
    przesyłania. I jakby ludzie wysyłali to, co ważne, to by może i była
    reakcja. Ale wiesz, ilu oszołomów wysyła takie fotki? Podejrzewam, że te
    ważne "toną" w natłoku śmieci.

    > Zawiadomił. Zawiadomił skuteczniej, niż gdyby tylko zatelefonował.

    Mamy trochę inne pojęcie skuteczności moim zdaniem. Dla mnie skuteczne
    działanie, to uchylenie grożącego zagrożenia, a nie mandat po kilku
    tygodniach.

    --
    (~) Robert Tomasik