  • Data: 2024-08-04 14:15:10
    Temat: Re: nie kabluj
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.08.2024 o 12:27, J.F pisze:
    > Tu chodzi jednak, ze aby "zaparkować w lesie" to wypada zjechać z
    > drogi publicznej. No i darmowe parkowanie może wyjść bardzo drogo ?

    Nie trzeba. Ja akurat pisałem o tym parkingu:
    https://maps.app.goo.gl/3DuZcKgrBorAbtse9 gdzie 20 lat temu zaparkowanie
    pojazdu kosztowało o ile pamiętam 75 złotych - nie ważne na jak długo.
    Jak zapytałem skąd ta cena, to mi gość powiedział, że mają obliczone, że
    na wydmy i z powrotem idzie się 8 godzin. Ja z dziećmi z buta ze
    zwiedzaniem tej wyrzutni przy szlaku (tam niewiele do zwiedzania)
    obszedłem chyba w 3 godziny, a można było pojechać taką kolejką
    (Meleksy) to pewnie by i szybciej to ogarnąć.

    Teraz tam na dojeździe krawężniki zrobili (z tego, co widzę) i chodnik,
    ale 20 lat temu to była asfaltowa droga przez las. Asfalt chyba Niemcy
    zrobili do poligonu. Tam można było zaparkować kilkaset samochodów po
    prostu parkując na poboczu pod drzewami.

    Chodzi mi o te zakazy: https://maps.app.goo.gl/qqzGj6tamZ3dBMh38 oraz
    https://maps.app.goo.gl/Ntpw4ez22m692NHJ9. Takich miejsc
    https://maps.app.goo.gl/Ntpw4ez22m692NHJ9 tam było mnóstwo wówczas. Na
    drugiej fotce z zakazami, to nawet uchwycono "patrol pilnowaczy" -
    jeżdżą i szantażują, że jak zostawisz samochód, to wezwą Policję - tak
    to przynajmniej wyglądało pod koniec lat 90-tych, ale właśnie to z Łeby
    zapamiętałem :-).

    Ty mi chcesz wmówić, że celem tych zakazów nie jest zadbanie o interesy
    właścicieli tych parkingów? Samochód zaparkowany tam dwoma kołami na
    chodniku w Twojej ocenie zagraża bezpieczeństwo drogowemu? Czy po prostu
    nikt by nie wjeżdżał na ten parking za kilkadziesiąt złotych - przy czym
    teraz widzę w necie cennik i biorą tylko 9 zł/h, co już oznacza spore
    ustępstwo. Zdroworozsądkowo robiąc tam ten chodnik można było zrobić
    masę darmowych miejsc parkingowych niewielkim kosztem. Były by i dla
    turystów w Łebie, i dla tych idących nad morze i dla tych idących na wydmy.

    --
    (~) Robert Tomasik