  • Data: 2018-01-06 14:07:24
    Temat: Re: nie
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    W dniu 2018-01-06 o 02:21, Pszemol pisze:

    > Przeczytaj Art 22 punkt 4.
    > Zmienił pas i nie ustąpił temu z prawej.

    Cóż, moim zdaniem ten przepis dotyczy jednoczesnej zmiany pasów ruchu w
    ramach tej samej drogi. I takie sytuacje są wałkowane na egzaminach.
    Tu czerwony wjeżdża z innej drogi i działają zasady obowiązujące na
    skrzyżowaniu.

    Sytuacja hipotetyczna - gdyby to było skrzyżowanie z ruchem kierowanym.
    Czerwony ma światło zielone, a zielony światło czerwone i ma zieloną
    strzałkę. Wg Twojego toku myślenia niewiele się zmienia i nadal czerwony
    ma ustąpić? Tak jakoś dziwnie...

    > Nie widzę tu na załączonym obrazku ani policjanta ani świateł,
    > więc ruch na tym skrzyżowaniu NIE JEST ruchem kierowanym.

    Przyznaję rację (ale definicji brak). Choć znaki też kierują ruchem,
    tylko rzadziej się zmieniają w czasie niż światła czy policjant. ;)

    > Umówcie się może na tą powtórkę kursu nauki jazdy z Markiem, co?
    > Będzie Wam raźniej we dwójkę ;-)

    Ja bym tam Ciebie widział, wiesz, teraz e-kursy bardzo popularne... ;)

    > Innymi słowy, czerwony moim zdaniem lamie dwa przepisy:
    > Art 22, punkt 4: zmiana pasa  i nieustepienie temu z prawej

    Ale gdzie zabroniona jest (prawnie) zmiana pasu ruchu na skrzyżowaniu?
    Złamał przepis bo wyprzedzał.
    Przecież nieraz w podobnej sytuacji celowo ucieka się na lewo, aby
    samochody z prawej mogły wjechać i taki manewr też byłby niedozwolony
    (zmiana pasa na skrzyżowaniu)...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.