-
Data: 2021-12-26 19:15:28
Temat: Re: nazewnictwo wału korbowego
Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sunday, 26 December 2021 at 18:48:56 UTC+1, WM wrote:
> W dniu 2021-12-26 o 16:16, robot pisze:
> > W dniu 23.12.2021 o 20:59, Zenek Kapelinder pisze:
> >
> >> Bardziej pod kuty a nie frezowany mi podchodzi.
> >>
> > Nie, to nie jest kuty.
> >
> > 3 rodzje wałów sa z tego co wiem.
> > Odlewany, kuty i ten właśnie billet, który jest wyfrezowany z cylindra
> > metalu.
> > Billet niby jest najlepszy, stosowany tylko w motosporcie.
> >
> > Na razie jeszcze nie rozumiem czemu on najlepszy ma być,
> > chyba chodzi o to że z "mocniejszej" stali może byc niż kuty,
> > ale nie jestem pewien.
> >
> > Jedną drobną na pewno ma przewage nad kutum,
> > bo kuty jest hartowany indukcyjnie tylko tam gdzie czopy są,
> > co powoduje słabe punkty w rejonie przejścia pomiędzy czopami a resztą
> > wału - wykorbionego - niech ci będzie.
> >
> Ważne jest, by podczas kształtowania, zachować w całości długie włókna
> materiału na wał.
> To właśnie było podstawą metody TR, opracowanej w Poznaniu przez
> Tadeusza Ruta.
>
>
> WM
ważne jest
To nie jest ważne, a stanowi podstawę przemysłu przetwórczego stalowego od początku
świata
Każdy kto obslugiwal ploter plazmowy do cięcia blach stalowych ten wie, że każdy
element z projektu rozkroju, ma zanaczony kierunek włókien
i dlatego nie używa się standardowego algorytmu optymalizacji zużycia blachy do
rozkroju, ale algorytm uwzględniający kierunek biegu włókien.
Ale to powtórze, bo spam zalewa
\
"billet crankshaft"
to wał korbowy wyprodukowany z 1 kęsa stalowego
czyli odkuty, co łatwo każdy sprawdzi według podanych rozmiarów kęsa
a rozmiarów walów korbowych stosowanych w sporcie samochodowym
Frezowanie wału z calego bloku stali to byłaby parodia, nie zapewniająca
wytrzymałości i generująca sakramenckie straty wsadowego materiału i koszty
Kęs stalowy ma ustalony kierunek włókien i dlatego nadaje się do obróki plastycznej
kuciem po nagrzaniu do temperatury plastyczności, gdyz po obróbce, nadal zachowuje
ciągłośc wlókien, czyli sprężystośc wyrobu końcowego i odpornośc na pękanie/
pekniecia pod wpływem dużych naprężeń w silniku sportowym
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.22 00:13 Swift
- 09.01.22 17:26 a a
- 09.01.22 21:12 Swift
- 10.01.22 13:03 a a
- 10.01.22 13:06 J.F
- 19.01.22 17:37 t-1
- 19.01.22 20:30 Zenek Kapelinder
- 20.01.22 11:50 a a
- 20.01.22 13:59 Zenek Kapelinder
- 23.01.22 13:31 t-1
- 23.01.22 16:00 Zenek Kapelinder
- 24.01.22 00:26 Marcin Debowski
- 24.01.22 00:58 Zenek Kapelinder
- 24.01.22 11:01 J.F
- 24.01.22 15:48 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-02 Poznań => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...