  • 11. Data: 2014-05-19 20:06:48
    Temat: Re: navteq
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Tam gdzie miałem okazję wypróbować - czyli w środkowej Wielkopolsce.
    >Jak niby mam to pokazać, że nie ma olbrzymiego ronda i dróg z niego
    >odchodzących w mieście Słupca?

    Wystarczy podac namiary.

    Tego ronda nie ma ?
    http://www.openstreetmap.org/relation/2681513#map=18
    /52.28971/17.86601

    >Oczywiście jest to tylko jeden przykład, dróg niższej kategorii nie
    >ma na mapie więcej niż 1/3 istniejących.

    Polemizowalbym. Prosimy o przyklady.
    Ale tez - jadac w daleka trase zazwyczaj ich unikasz. I dopiero na
    samym koncu potrzebne.

    J.

  • 12. Data: 2014-05-19 20:10:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-19 17:13, J.F pisze:
    > P.S. plik bmd z mapa navteq polski - 163MB, plik z mapa OSM - 233MB.
    > To moze byc zludne, ale pierwsze wrazenie ze w OSM jednak wiecej
    > informacji jest :-)
    >
    >Mój UMP (po rozpakowaniu) waży dokładnie 294,72MB, plus World basemap
    >ważący 131.23MB.
    >A co do tej mapy Navteg to faktycznie zadziwia lekkością. Jest tylko
    >minimalnie mniej dokładna, jeżeli chodzi o drogi niż UMP, ale za to
    >ma nawet numerację domów na wsi.

    W OSM bywa numeracja. Nawet powiedzialbym ze dosoc czesto jest - ktos
    chyba zaimportowal.

    >Do OSM nawet nie ma co jej porównywać jeżeli bierzemy pod uwagą
    >dokładność i aktualność danych..

    Ta - a zwrociles uwage od czego sie zaczelo ?
    Mapy Navteq sa aktualne juz na 2015r. Szkoda ze taka aktualnoscia nie
    pojedziesz w 2014 :-)

    J.

  • 13. Data: 2014-05-19 21:21:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 19 May 2014 18:55:17 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

> [...]
    > odchodzących w mieście Słupca? Oczywiście jest to tylko jeden przykład,
    > dróg niższej kategorii nie ma na mapie więcej niż 1/3 istniejących.

    ale konkretnie. skoro 1/3 nie ma to chyba nie masz problemu z pokazaniem
    choć jednego przykładu?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2014-05-19 22:15:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    napisał:

> [...]
    > odchodzących w mieście Słupca? Oczywiście jest to tylko jeden przykład,
    > dróg niższej kategorii nie ma na mapie więcej niż 1/3 istniejących.

    <http://thenextweb.com/insider/2014/05/19/telenav-sw
    itches-scout-
    navigation-apps-openstreetmap-rebrands-skobbler-5-mo
    nths-acquisition/>

    Telenav switches Scout navigation apps to OpenStreetMap

    pewnie dlatego przełączają bo to kiepska mapa jest :)

  • 15. Data: 2014-05-20 10:02:16
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-19 20:06, J.F pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Chodziło mi o to rondo, ale jak widać poniżej już jego brak został
    uzupełniony:

    60

    > Polemizowalbym. Prosimy o przyklady.
    > Ale tez - jadac w daleka trase zazwyczaj ich unikasz. I dopiero na
    > samym koncu potrzebne.
    >
    > J.

    Proszę sprawdzić na tym fragmencie:
    http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/
    Należy kliknąć na krzyżyk po prawej stronie na górze, wybrać warstwę
    OpenStreetMaps i porównać do warstwy UMP@Mapnik
    Ja uważam że dobre "odrogowanie" mapy to podstawa dobrej nawigacji.
    Program nawigacyjny z OSM jako jedyną mapą nie jest dobrym programem.

  • 16. Data: 2014-05-20 10:02:50
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-19 20:10, J.F pisze:

    > W OSM bywa numeracja. Nawet powiedzialbym ze dosoc czesto jest - ktos
    > chyba zaimportowal.

    Ja osobiście nie widziałem, nawet w miastach.

    > Ta - a zwrociles uwage od czego sie zaczelo ?
    > Mapy Navteq sa aktualne juz na 2015r. Szkoda ze taka aktualnoscia nie
    > pojedziesz w 2014 :-)
    >
    > J.

    No nie wiem. Miałem tą mapę w poprzednim telefonie, w programie CoPilot,
    zarówno do programu, jak i mapy nie miałem żadnych zastrzeżeń. Nawet w
    recenzjach na stronie Google Play napisałem że jest to najlepsza
    nawigacja dostępna w tym serwisie. Jeżeli zmieniło się coś na
    niekorzyść, to musiało się to stać w ostatnim czasie.

  • 17. Data: 2014-05-20 10:11:23
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-19 22:15, masti pisze:

> [...]
    nths-acquisition/>

    > Telenav switches Scout navigation apps to OpenStreetMap
    >
    > pewnie dlatego przełączają bo to kiepska mapa jest :)

    Od zawsze opieram swoje zdanie na własnych doświadczeniach czy
    przeżyciach. Tak więc czyjeś zapewniania że jednak moje czarne nie jest
    czarne trafiają na zupełnie niepodatny grunt. Miałem zainstalowane nawet
    bardzo dobre programy nawigacyjne - "Map Factor" i "Be-On-Road",
    niestety oba musiałem wywalić, dlaczego sie pozbyłem i korzystam z
    słabszego OsmAnd?, tak - ze względu na tą mało dokładną mapę OSM w którą
    są wyposażone te programy. Tak więc czyjeś recenzje że OSM jest "The
    Best", nic dla mnie, który już go wypróbował - nic nie znaczą.

  • 18. Data: 2014-05-20 10:12:15
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-19 21:21, masti pisze:

    > ale konkretnie. skoro 1/3 nie ma to chyba nie masz problemu z pokazaniem
    > choć jednego przykładu?

    Przykład jest w innym poście tego wątku.

  • 19. Data: 2014-05-20 10:20:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 20 May 2014 10:12:15 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

    > Przykład jest w innym poście tego wątku.

    i to jedyny jaki masz? na dodatek dawno nieaktualny?
    bo rondo zostało wrysowane 28 września 2008
    a ostatnia edycja na nim, czysto kosmetyczna, był 10 kwietnia 2011

    Odhibernowali Cię? czy trollujesz z premedytacją?

  • 20. Data: 2014-05-20 10:20:33
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 10:02, Trybun pisze:

> [...]
    > Ja uważam że dobre "odrogowanie" mapy to podstawa dobrej nawigacji.
    > Program nawigacyjny z OSM jako jedyną mapą nie jest dobrym programem.

    No niestety, widzę że na tej mapie nie da się tak tego wyświetlić.
    Podaje wobec tego namiary:

    rejon - 52.46899, 18.07571. Najlepiej sprawdzić na tej mapie spod linku
    - UMP