eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynapsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 21. Data: 2013-07-18 10:35:37
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-07-17 12:36, Ukaniu pisze:
    >
    > Użytkownik "X-Man" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:ks4ec3$k6a$1@speranza.aioe.org...
    >> może skonsultuj się z jakimś zakładem ślusarsko/tokarskim oni mają
    >> różne patenty i technologie na takie przypadki...
    >
    > Dokładnie, mnie czasem zadziwia co czasem potrafią dobrzy ślusarze.
    > Problem w tym, że słupek takiego silnika pewnie można mieć za 400 i
    > inwestować się nie opłaca bo raz pęknięty a dwa to wżery ma mocne.
    >

    Dokładnie. Postanowiłem że zmieniam blok przez wżery. Czym się kierować
    przy zakupie silnika? Nie widzę do swojego modelu tylko dołu więc będę
    musiał kupić całość i oddać do kogoś kto połączy już splanowaną głowice
    z silnika 1 z dołem silnika 2. Co sprawdzić przy zakupie silnika 2? Na
    pierwsze rozeznanie widzę że każdy handlarz pisze że silnik w stanie
    "bardzo dobrym" ale jak zapytać po czym stwierdza, czy chodź by był test
    kompresji to wyjaśnia że ściągnięty z jeżdżącego auta. Moje auto też
    jeździło przed zdjęciem głowicy, tylko lał się po bloku olej, gotował
    się płyn chłodzący a na zaworach było bagno po poprzedniej właścicielce
    która olej zmieniała co 2 lata bo nie przekroczyła przebiegu 10 000 km.


  • 22. Data: 2013-07-18 10:39:34
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-18, hisjusz <h...@w...pl> wrote:
    >
    > Dokładnie. Postanowiłem że zmieniam blok przez wżery. Czym się kierować
    > przy zakupie silnika? Nie widzę do swojego modelu tylko dołu więc będę
    > musiał kupić całość i oddać do kogoś kto połączy już splanowaną głowice
    > z silnika 1 z dołem silnika 2.
    >
    Po jaka cholere chcesz przekladac swoja glowice do kupowanego silnika?
    Cierpisz na brak zmartwien czy po prostu sie nudzisz?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 23. Data: 2013-07-18 10:58:22
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Thursday, July 18, 2013, 10:39:34 AM, you wrote:

    >> Dokładnie. Postanowiłem że zmieniam blok przez wżery. Czym się kierować
    >> przy zakupie silnika? Nie widzę do swojego modelu tylko dołu więc będę
    >> musiał kupić całość i oddać do kogoś kto połączy już splanowaną głowice
    >> z silnika 1 z dołem silnika 2.
    > Po jaka cholere chcesz przekladac swoja glowice do kupowanego silnika?
    > Cierpisz na brak zmartwien czy po prostu sie nudzisz?

    Bo ma już splanowaną głowicę a nie ufa w to co może kupić?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 24. Data: 2013-07-18 11:18:47
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-07-18 10:58, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello AZ,
    >
    > Thursday, July 18, 2013, 10:39:34 AM, you wrote:
    >
    >>> Dokładnie. Postanowiłem że zmieniam blok przez wżery. Czym się kierować
    >>> przy zakupie silnika? Nie widzę do swojego modelu tylko dołu więc będę
    >>> musiał kupić całość i oddać do kogoś kto połączy już splanowaną głowice
    >>> z silnika 1 z dołem silnika 2.
    >> Po jaka cholere chcesz przekladac swoja glowice do kupowanego silnika?
    >> Cierpisz na brak zmartwien czy po prostu sie nudzisz?
    >
    > Bo ma już splanowaną głowicę a nie ufa w to co może kupić?
    >
    Dokładnie tak. Splanowaną głowice, dotarte zawory, wymieniony
    uszczelniacz, wymienione uszczelniacze zaworowe 300 pln już poszło:)


  • 25. Data: 2013-07-18 12:21:21
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:51e7b2fc$0$1213$65785112@news.neostrada.pl...
    > Dokładnie tak. Splanowaną głowice, dotarte zawory, wymieniony
    > uszczelniacz, wymienione uszczelniacze zaworowe 300 pln już poszło:)

    Ja bym kupił słupek z suchym połączeniem kadłub głowica. Poprzekręcał
    osprzęt i nie dotykał głowicy. Bo pewnie pojeździ tak ze 2 lata a jak
    rozgrzebiesz to sprzedający w razie czego nie przyjmie grata i zostaniesz z
    ręką w nocniku.
    Jak pojeździ i zacznie puszczać olej w płyn albo na zewnątrz to wstawisz
    sobie swoją głowice.
    Chyba, że trafisz już goły blok bez głowicy w niskiej cenie.

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz




  • 26. Data: 2013-07-18 13:41:02
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-18 08:31, Ukaniu pisze:
    > Tylko skąd on weźnie szpilkę o parametrach podobnych jak reszta śrub
    > mocujących głowicę?
    Ma kilka opcji:
    A. kupi, jak nowy Ruski w aptece
    B. kupi sobie wysyłkowo - szukając "śruba dwustronna" klasa
    wytrzymałości 12.9
    C. kupi sobie w lokalnym sklepie (i nie mam tu na myśli żadnej Castoramy
    tylko w przyzwoitym sklepie ze śrubami i narzędziami.
    http://tinyurl.com/ncp5zl8
    Odpowiednią nakrętkę odpowiedniej klasy i do tego podkładki kupi w A, B
    lub C.
    Jacek


  • 27. Data: 2013-07-18 14:25:33
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-07-18 12:21, Ukaniu pisze:
    >
    > Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:51e7b2fc$0$1213$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Dokładnie tak. Splanowaną głowice, dotarte zawory, wymieniony
    >> uszczelniacz, wymienione uszczelniacze zaworowe 300 pln już poszło:)
    >
    > Ja bym kupił słupek z suchym połączeniem kadłub głowica. Poprzekręcał
    > osprzęt i nie dotykał głowicy. Bo pewnie pojeździ tak ze 2 lata a jak
    > rozgrzebiesz to sprzedający w razie czego nie przyjmie grata i
    > zostaniesz z ręką w nocniku.
    > Jak pojeździ i zacznie puszczać olej w płyn albo na zewnątrz to wstawisz
    > sobie swoją głowice.
    > Chyba, że trafisz już goły blok bez głowicy w niskiej cenie.
    >

    Co z gratami które już nakupiłem?;] Może przed rozgrzebaniem test
    kompresji na zimnym silniku czy chu#@$ to da? Da się to w ogóle zrobić
    na gołym słupku wkręcając świece?
    Podwójna robota mi się zdaje. Fakt największy problem jest co za spód
    będzie. Pełna robota spodu 2000 PLN, jak będzie działać po niej też się
    okaże jak się coś urwie.
    Nie widzę samych spodów nigdzie.


  • 28. Data: 2013-07-18 15:01:25
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:51e7d44e$0$1265$65785112@news.neostrada.pl...
    > Odpowiednią nakrętkę odpowiedniej klasy i do tego podkładki kupi w A, B
    > lub C.

    Śruby głowicy nie są śrubami typowymi. Mają specyficzne grubości części nie
    gwintowanej, specyficzny materiał, różne wykonania.
    To wszystko dlatego, że pracują rozciągnięte, i są np. z płynącym trzonkiem,
    z płynącym przewężeniem, z płynącym "gwintem". Tak jest we współczesnych
    silnikach w których specyfikuje sie tylko ostateczny moment minimalny i
    początkowy, czyli np 45 Nm + 90 + 90 + 90 stopni, przy uszczelkach nie
    wymagających ponownego dokręcania.
    Przy wymianie producent podaje maksymalne wyciągniecie śrub.
    Tak dokręcona rozciągnięta śruba zapewnia odpowiedni docisk głowicy. Nie bez
    powodu komplet śrub głowicy ksoztuje kilka stówek.
    Jak dasz jakąś szpilke to albo się rozciagnie i nie zapewni wystarczającego
    nacisku albo przygniecie w tym miejscu głowice.
    To wygląda prosto ale kilku inżynierów łamie sobie nad tymi śrubami głowę.

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz




  • 29. Data: 2013-07-18 15:49:41
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-18 15:01, Ukaniu pisze:

    > To wygląda prosto ale kilku inżynierów łamie sobie nad tymi śrubami głowę.
    Na szczęscie nasz Wątkotwórca zdecydował się na wymianę
    i mamy po kłopocie ;-)
    Jacek


  • 30. Data: 2013-07-19 00:35:54
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-07-18 15:01, Ukaniu pisze:
    >
    > Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:51e7d44e$0$1265$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Odpowiednią nakrętkę odpowiedniej klasy i do tego podkładki kupi w A,
    >> B lub C.
    >
    > Śruby głowicy nie są śrubami typowymi. Mają specyficzne grubości części
    > nie gwintowanej, specyficzny materiał, różne wykonania.
    > To wszystko dlatego, że pracują rozciągnięte, i są np. z płynącym
    > trzonkiem, z płynącym przewężeniem, z płynącym "gwintem". Tak jest we
    > współczesnych silnikach w których specyfikuje sie tylko ostateczny
    > moment minimalny i początkowy, czyli np 45 Nm + 90 + 90 + 90 stopni,
    > przy uszczelkach nie wymagających ponownego dokręcania.
    > Przy wymianie producent podaje maksymalne wyciągniecie śrub.
    > Tak dokręcona rozciągnięta śruba zapewnia odpowiedni docisk głowicy. Nie
    > bez powodu komplet śrub głowicy ksoztuje kilka stówek.
    > Jak dasz jakąś szpilke to albo się rozciagnie i nie zapewni
    > wystarczającego nacisku albo przygniecie w tym miejscu głowice.
    > To wygląda prosto ale kilku inżynierów łamie sobie nad tymi śrubami głowę.
    >

    Śruby nowe do mojej maszyny kosztują 50 zł komplet. Moi wiejscy
    specjaliści a nawet dobry podmiejski specjalista przykręcają te głowice
    na 1 15Nm 2 40Nm 3 60 Nm 4 80Nm zamiast jak w książce i na dołączonej
    informacji do uszczelki 1 20Nm 2 120 stopni 3 120 stopni, klucz kątowy
    mam a mimo to mówią że to bzdura. Proszą się o kłopoty?

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: