eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynapsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 11. Data: 2013-07-17 09:33:44
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-07-16 09:26, Ukaniu pisze:
    >
    > Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:51e4e808$0$1252$65785112@news.neostrada.pl...
    >> To nie jest tylko zerwany gwint, kawałki ścianek są w środku
    >> popękane.Helicoil odpada bo nie będzie się miał na czym trzymać
    >> dodatkowo będzie mieszać się woda z 3 kanałów które przed robotą były
    >> od siebie oddzielone.
    >
    > No to pozostaje nawiercić i wstawić tuleję, jak widzę to tam jest
    > wystarczająco mięsa na takie zabawy ale bez szaleństw.
    >
    > Jakim cudem to pękło? szpilka wyciągnęła się jak guma z majtów?
    >

    Majstry z szlifów głowic mówią że już ćwiczyli tuleje w swoim przypadku
    i nie trzymało to właściwie głowicy.

    Gdzie jest to mięso na takie zabawy? Mówisz o górne części bloku
    stykającym się z głowicą?


  • 12. Data: 2013-07-17 11:11:18
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-07-16 16:03, Jacek pisze:
    > W dniu 2013-07-15 22:22, hisjusz pisze:
    >> Witam
    >>
    >> Napsułem przy wkręcaniu szpilki
    > A co powiecie na wkręcenie nowej szpilki w oczyszczony wcześniej otwór
    > na jakimś kleju typu Chester Metal? Druciarstwo straszne?
    > U mnie takie coś zdało egzamin w głowicy agregatu malarskiego (350 at).
    > Jacek
    >

    Jak to się szpilka złapała? Przecież klej musi stężeć więc nie mógł
    złapać szpilki przy skręcaniu kiedy inne szpilki złapały. Gdy klej już
    stężeje śruba w nim nie może się przemieścić w dół, dociągnąć
    głowicy.Jak to więc działało?


  • 13. Data: 2013-07-17 11:17:26
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-17 11:11, hisjusz pisze:
    Gdy klej już
    > stężeje śruba w nim nie może się przemieścić w dół, dociągnąć
    > głowicy.Jak to więc działało?
    Normalnie: po oczyszczeniu otworu z naderwanym gwintem wkręciłem na
    Chestermetalu nową szpilkę i po stwardnieniu kleju założyłem głowicę,
    dokręciłem nakrętki i gotowe.
    Chyba mylisz szpilkę ze śrubą ;-)
    Jacek


  • 14. Data: 2013-07-17 11:50:49
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-07-17 11:17, Jacek pisze:
    > W dniu 2013-07-17 11:11, hisjusz pisze:
    > Gdy klej już
    >> stężeje śruba w nim nie może się przemieścić w dół, dociągnąć
    >> głowicy.Jak to więc działało?
    > Normalnie: po oczyszczeniu otworu z naderwanym gwintem wkręciłem na
    > Chestermetalu nową szpilkę i po stwardnieniu kleju założyłem głowicę,
    > dokręciłem nakrętki i gotowe.
    > Chyba mylisz szpilkę ze śrubą ;-)
    > Jacek
    >
    tak, dokładnie


  • 15. Data: 2013-07-17 12:03:30
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-07-16 13:35, Ukaniu pisze:
    >
    > Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:51e4fe0c$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Pytanie czy pod spodem szpilki nie ma kanału olejowego?
    >
    > Nigdy na szczęście nie musiałem sprawdzać czy w TU5 jest kanał pod
    > szpilką ;-). Myślę, że kanał olejowy się da zauważyć bo będzie
    > zaolejony. Ta dziurka koło lewej dolnej szpilki (na focie) prowadzi do
    > kanału - zobacz gdzie?
    >
    >> Czy można kupić taką tuleje gotową czy tylko ślusarz?
    >
    > Jak trzeba to ja robię na wymiar na tokarce dokładnie jaką mi potrzeba,
    > przelotową albo ślepą. tu pewnie potrzeba ślepą o odpowiedniej głębokości.
    >
    >
    >> Dlaczego te trzy kanały wodne są oddzielone oryginalnie od siebie? Czy
    >> to że płyn będzie mógł przenikać między nimi przez uszkodzone przez
    >> mnie ścianki doprowadzi do awarii pomimo zastosowania tulejki?\
    >
    > Jeśli są to kanały wodne to chodzi o kwestie rodzielenia/ poprawy
    > przepływu. Awarii bym się jakoś szybko nie spodziewał jeśli nie
    > wyrąbiesz pół silnika i nie zostawisz okruchów. To trzeba wiercić
    > maszyną zapewniającą prostopadłość wiertła i patrzeć co się dzieje i
    > gdzie się wierci.
    >

    Może powinienem to zrobić jak kolega poniżej to znaczy klej lub lut i
    włożyć szpilkę i głowice przykręcić na nakrętkę a nie na śrubę?


  • 16. Data: 2013-07-17 12:27:08
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:51e66bf5$0$1257$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Może powinienem to zrobić jak kolega poniżej to znaczy klej lub lut i
    > włożyć szpilkę i głowice przykręcić na nakrętkę a nie na śrubę?

    Śruby są elementem krytycznym w tym silniku i nie można sobie tego ot tak
    zmienić. Pracują na rozciaganie na granicy swoich parametrów
    wytrzymałościowych.


    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz



  • 17. Data: 2013-07-17 12:33:50
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:51e648dc$0$1225$65785112@news.neostrada.pl...
    > Majstry z szlifów głowic mówią że już ćwiczyli tuleje w swoim przypadku i
    > nie trzymało to właściwie głowicy.
    >
    > Gdzie jest to mięso na takie zabawy? Mówisz o górne części bloku
    > stykającym się z głowicą?

    Ja nie wiem co oni robili nie wiem też jak wygląda ten konkretny pęknięty
    detal w całym przekroju. Tulejka nie może być ze stali gwoździowej i trzeba
    ją wkręcić na mocny nierozkręcalny klej loxeal locktite itd.
    Z góry widać, że można to rozwiercić na tyle, że będzie się dało zrobić
    2-3mm grubości ścianki tulejkę.

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 18. Data: 2013-07-17 12:36:45
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "X-Man" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ks4ec3$k6a$1@speranza.aioe.org...
    > może skonsultuj się z jakimś zakładem ślusarsko/tokarskim oni mają różne
    > patenty i technologie na takie przypadki...

    Dokładnie, mnie czasem zadziwia co czasem potrafią dobrzy ślusarze. Problem
    w tym, że słupek takiego silnika pewnie można mieć za 400 i inwestować się
    nie opłaca bo raz pęknięty a dwa to wżery ma mocne.

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 19. Data: 2013-07-17 16:50:22
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-17 11:50, hisjusz pisze:
    > W dniu 2013-07-17 11:17, Jacek pisze:
    >> W dniu 2013-07-17 11:11, hisjusz pisze:
    >> Gdy klej już
    >>> stężeje śruba w nim nie może się przemieścić w dół, dociągnąć
    >>> głowicy.Jak to więc działało?
    >> Normalnie: po oczyszczeniu otworu z naderwanym gwintem wkręciłem na
    >> Chestermetalu nową szpilkę i po stwardnieniu kleju założyłem głowicę,
    >> dokręciłem nakrętki i gotowe.
    >> Chyba mylisz szpilkę ze śrubą ;-)
    >> Jacek
    >>
    > tak, dokładnie

    No to zapamiętnijcie raz na jutro:
    szpilka ma: gwint zewnętrzny - gwint zewnętrzny
    śruba ma: gwint zewnętrzny i łeb
    nakrętka ma: gwint wewnętrzny

    Skoro już zepsułeś, to daj na kleju szpilkę i potem nakrętkę.
    Będziesz miał jedno połączenie inne, ale powinno trzymać i bez roboty.
    Jacek


  • 20. Data: 2013-07-18 08:31:51
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:51e6af2e$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...
    > Skoro już zepsułeś, to daj na kleju szpilkę i potem nakrętkę.
    > Będziesz miał jedno połączenie inne, ale powinno trzymać i bez roboty.

    Tylko skąd on weźnie szpilkę o parametrach podobnych jak reszta śrub
    mocujących głowicę?

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: