  • 1. Data: 2009-07-15 09:01:45
    Temat: napiecie na usb
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Witam!

    Czy wiecie moze jak wylaczyc napiecie na USB w plycie Gigabyte MA780G-UD3H
    po wylaczeniu komputera?
    Szukalem w wielu miejscach ale bez rezultatu.
    Po wylaczeniu kompa ciagle kreca mi sie dyski podlaczone do usb :-/

    Pozdr.

  • 2. Data: 2009-07-15 09:58:02
    Temat: Re: napiecie na usb
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Czy wiecie moze jak wylaczyc napiecie na USB w plycie Gigabyte MA780G-UD3H
    > po wylaczeniu komputera?

    wyłącznikiem na listwie zasilającej. Zostawianie komputera włączonego non
    stop do sieci to jak rosyjska ruletka.

  • 3. Data: 2009-07-15 10:12:16
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > wyłącznikiem na listwie zasilającej.

    Dzieki za oswiecenie... nie wpadlbym na to!!!
    Moze jednak ktos cos "wie" na ten temat?? ;-)

    Pozdr.

  • 4. Data: 2009-07-15 10:44:50
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Dzieki za oswiecenie... nie wpadlbym na to!!!
    > Moze jednak ktos cos "wie" na ten temat?? ;-)

    niektóre płyty jak Asrock czasem Asus mają zworkę wybierającą rodzaj
    zasilania portu USB albo +5V albo +5VSB. W gigabyte nie ma możliwości wyboru
    więc pozostaje odcinanie listwą bo na portach napięcie pozostaje non stop
    gdy zasilacz jest podłączony do sieci nawet gdy komputer nie chodzi.

  • 5. Data: 2009-07-15 10:50:28
    Od: "Quent" <x...@x...com>

> [...]
    > wyboru więc pozostaje odcinanie listwą bo na portach napięcie pozostaje
    > non stop gdy zasilacz jest podłączony do sieci nawet gdy komputer nie

    Niestety potwierdziles to co juz gdzies wyczytalem.
    Czyli nie da sie :-(
    Przyznam ze to dosc irytujace... ciekawe czy sa jakies powody wyciecia
    takiej zworki.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2009-07-15 10:51:47
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > gdy zasilacz jest podłączony do sieci nawet gdy komputer nie chodzi.
    można jeszcze wstawić moduł usb 2.0 na pci i do niego podłączać urządzenia
    bo tam nie ma napięcia VSB.

  • 7. Data: 2009-07-15 10:52:29
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > można jeszcze wstawić moduł usb 2.0 na pci i do niego podłączać urządzenia
    > bo tam nie ma napięcia VSB.

    No tak to jest jakies rozwiazanie. Mam na plycie az 12 usb... zanosi sie, ze
    bede mial jeszcze wiecej ;-))

    Pozdr.

  • 8. Data: 2009-07-15 11:14:21
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Niestety potwierdziles to co juz gdzies wyczytalem.
    > Czyli nie da sie :-(
    > Przyznam ze to dosc irytujace... ciekawe czy sa jakies powody wyciecia
    > takiej zworki.

    sam nie pochwalam takiego rozwiązania. Widocznie chodzi o szybkie odpalanie
    komputera klawiszem power na klawiaturze. Osobiście wolę, żeby komputer
    posiadał normalny twardy włącznik z przodu jak było to za czasów komputerów
    AT przed wprowadzeniem standardu ATX. Cieszyłbym się bardzo gdyby wszedł
    nakaz montowania twardych wyłączników w dostępnym miejscu bo zaoszczędziłoby
    to masę energii elektrycznej globalnie jaką ciągną urządzenia będące w
    stand-by. 90% zasilaczy ATX ma taki wyłącznik z tyłu ale jest on ciężko
    dostępny.

  • 9. Data: 2009-07-15 21:53:16
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    > No tak to jest jakies rozwiazanie. Mam na plycie az 12 usb... zanosi sie,
    > ze bede mial jeszcze wiecej ;-))

    A mnie sie wydaje, ze bedzie sie dalo wylaczyc programowo...
    Pobawilbym sie ustawieniami biosa, szczegolnie czyms w rodzaju "wake on
    USB", albo power managementem (ACPI, APM, byc moze w ktoryms trybie to
    dziala, a w ktoryms nie)

    Mialem kiedys dostep do tech supportu ASUSa, postaram sie skontaktowac z
    nimi (z tego, co sie orientuje, to z Asusami tez byly takie pytania).
    Na razie nic nie obiecuje :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 10. Data: 2009-07-15 22:31:09
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    > No tak to jest jakies rozwiazanie. Mam na plycie az 12 usb... zanosi sie,
    > ze bede mial jeszcze wiecej ;-))

    Tak przegladalem sobie manuala do twojej plyty i co mi sie rzucilo w oczy:

    USB Wake Up from S3: Enabled

    Zmien na disabled i daj znac o efektach

    Pozdrawiam
    Michal