  • 31. Data: 2017-08-03 17:44:09
    Temat: Re: namagnesowac magnes
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W telewizji w programie popularno naukowym gosc opowiadal o takim diagnostycznym
    cudzie. Czy nadprzewodzacy nie pamietam czy mowil. Ale ze chlodzony cieklym helem
    pamietam. To co pokazuja z pacjentem na filmach czy zdjeciach to tak 1/3 ustrojstwa.
    W pomieszczeniu za sciana jest reszta.

  • 32. Data: 2017-08-03 18:43:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tornad" napisał w wiadomości grup
    >Bez trudu znalazłem magnesnice wraz informacja co ona może.
    >http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/98/ref_37.
    pdf

    I tego chcialbym uniknac :-)

    Pozostaja jednak pytania:
    -fabryki robia tak samo ? Ciekawe jaka zywotnosc ma kondensator.
    choc w sumie ... takich malutkich magnesow, to ona moze setki naraz
    namagnesowac.

    -a jak sie magnesuje wirnik do silnika krokowego, co to ma np 40
    biegunow na obwodzie ?

    J.

  • 33. Data: 2017-08-03 23:40:45
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Nie ma też problemów by z hallotronu, magnesu i kółka zębatego zrobić
    > impulsator.

    Taki nowy generator mechaniczny do organów Hammonda...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 34. Data: 2017-08-03 23:45:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Jesteś pewien? Zawsze wydawało mi się, że te do obrazowania rezonansem
    > magnetycznym (słowo "jądrowy" jakoś zniknęło) mają coś koło pół tesla.
    > Do kilku tesla trzeba by magnes nadprzewodzący. Spektroskopy NMR mają
    > nawet kilkanaście tesla, ale to inna bajka. Ten, który używamy ma coś
    > koło dziesięciu (ciekawy jest układ tracenia energii na wypadek utraty
    > nadprzewodnictwa, w instrukcji ta energia jest podana, mniej więcej
    > tyle, co granat F1).

    Całkowicie pewien. Jestem świeżo po rozmowie z największym krajowym
    specem od obrazowania medycznego (może też europejskim, nie jestem
    pewien). Rozmowa towarzyska (ale na trzeźwo), w ogródku, jak zwykle
    na różne tematy, ale i na to się zeszło. Wcześniej gdzieś czytałem
    o tych trzech teslach, więc korzystam z okazji i pytam. No i wtedy
    dowiedziałem się o tych dziewięciu.

    --
    Jarek (żebym to ja kurna wiedział ile energii ma granat F1 i co to jest!)

  • 35. Data: 2017-08-03 23:54:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > To już z armatą na komary panie. Najtwardsze neodymy mają chyba
    > indukcję nasycenia nie większą niż 2,5T (chyba że mam przestarzałe
    > informacje).

    Ja sobie ani trochę nie potrafię wyobracić tych tesli -- pole magnetyczne
    kompletnie nie działa na moje zmysły. Ale znajomy miał spory problem
    z przygotowywaniem doświadczeń w polu magnetycznym. Musiał się bardzo
    pilnować, bo miał w zębie stalowy drucik. Gdyby się zapomniał, to by
    mu mogło to i owo wyrwać. Kiedyś pozostawiony śruboktęt wbił się aż po
    trzonek w futrynę.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2017-08-03 23:57:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Taki nowy generator mechaniczny do organów Hammonda...

    Od razu z przystawką fuzz.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2017-08-03 23:57:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > To już z armatą na komary panie. Najtwardsze neodymy mają chyba
    > indukcję nasycenia nie większą niż 2,5T (chyba że mam przestarzałe
    > informacje).

    Ja sobie ani trochę nie potrafię wyobrazić tych tesli -- pole magnetyczne

  • 38. Data: 2017-08-04 00:48:38
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Od razu z przystawką fuzz.

    Jeden z hammondowych efektów, przy pewnych ustawieniach drawbarów i
    przełączników, OH potrafią brzmieć niemal jak gitara elektryczna.

  • 39. Data: 2017-08-04 00:49:45
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > mu mogło to i owo wyrwać. Kiedyś pozostawiony śruboktęt wbił się aż po
    > trzonek w futrynę.

    Co to było, że gwizdnął z taką siłą?

  • 40. Data: 2017-08-04 01:03:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pyta:

    > Co to było, że gwizdnął z taką siłą?

    Po prostu włączyli prund. Rzecz jasna ten śrubstyk nie leżał w miejscu,
    gdzie dokonuje się eksperymentów, ale pole magnetyczne ma to do siebie,
    że lezie tam gdzie nieproszone, poza ramy, jakie człowiek by sobie dla
    niego obmyślił. Tak jak nie przymierzając józkowa krowa w szkodę do
    Maciejowej.

    --
    Jarek