  • 21. Data: 2017-08-03 12:50:22
    Temat: Re: namagnesowac magnes
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-08-02 o 22:36, J.F. pisze:

    >Nawet 2x2 i na miejscu do kupienia. :-)

    Moze sie przydac, tym niemniej chetnie bym opanowal dowolne
    magnesowanie :-)

    J.

  • 22. Data: 2017-08-03 13:04:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 3 sierpnia 2017 12:28:26 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Jeszcze można próbować załapać sie na rezonans magnetyczny z NFZ.
    > Tam już bywa powyżej 3T (do dziewięciu się zdarza).

    To już z armatą na komary panie. Najtwardsze neodymy mają chyba
    indukcję nasycenia nie większą niż 2,5T (chyba że mam przestarzałe informacje).

    L.

  • 23. Data: 2017-08-03 13:18:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Sokołowski napisał:

    >To już z armatą na komary panie. Najtwardsze neodymy mają chyba
    >indukcję nasycenia nie większą niż 2,5T (chyba że mam przestarzałe
    >informacje).

    Nie wiem czy to mozna tak porownywac - w Teslach to sie podaje pole,
    ktore magnes generuje (a zalezy od obwodu magnetycznego).

    Pole magnesujace/demagnesujace podaje sie w A/m (H).

    A ze material ferromagnetyczny, to prostego przelicznika nie ma ...

    J.

  • 24. Data: 2017-08-03 14:00:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 3 sierpnia 2017 13:18:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Pole magnesujace/demagnesujace podaje sie w A/m (H).
    >
    > A ze material ferromagnetyczny, to prostego przelicznika nie ma ...

    No w zasadzie tak, trochę uprościłem, bo ja kręcąc kręciołem dozującym prąd
    wyznaczałem charakterystykę i patrzyłem się na indukcję aż do nasycenia,
    muszę odkopać te materiały, może coś tam będzie mądrego...

    L.

  • 25. Data: 2017-08-03 14:01:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    > Jeszcze można próbować załapać sie na rezonans magnetyczny z NFZ.
    > Tam już bywa powyżej 3T (do dziewięciu się zdarza).

    Jesteś pewien? Zawsze wydawało mi się, że te do obrazowania rezonansem
    magnetycznym (słowo "jądrowy" jakoś zniknęło) mają coś koło pół tesla.
    Do kilku tesla trzeba by magnes nadprzewodzący. Spektroskopy NMR mają
    nawet kilkanaście tesla, ale to inna bajka. Ten, który używamy ma coś
    koło dziesięciu (ciekawy jest układ tracenia energii na wypadek utraty
    nadprzewodnictwa, w instrukcji ta energia jest podana, mniej więcej
    tyle, co granat F1).

    P.P.

  • 26. Data: 2017-08-03 14:29:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 3 sierpnia 2017 14:01:58 UTC+2 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
    > (ciekawy jest układ tracenia energii na wypadek utraty
    > nadprzewodnictwa, w instrukcji ta energia jest podana, mniej więcej
    > tyle, co granat F1).

    Może jakiś tyrystor wielkości talerzyka i do tego bateria warystorów? :>

    L.

  • 27. Data: 2017-08-03 14:34:37
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 14:01, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > koło dziesięciu (ciekawy jest układ tracenia energii na wypadek utraty
    > nadprzewodnictwa, w instrukcji ta energia jest podana, mniej więcej

    W jaki sposób to jest zrobione?
    Możesz się podzielić zdjęciem?

    --
    pzdr, j.r.

  • 28. Data: 2017-08-03 14:46:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Jesteś pewien? Zawsze wydawało mi się, że te do obrazowania
    >rezonansem magnetycznym (słowo "jądrowy" jakoś zniknęło) mają coś
    >koło pół tesla. Do kilku tesla trzeba by magnes nadprzewodzący.

    I chyba maja nadprzewodzacy, choc byc moze pozwala on tylko pol tesli.

    Tam kupa powietrza, to cewka musi byc naprawde silna.

> [...]
    >tracenia energii na wypadek utraty nadprzewodnictwa, w instrukcji ta
    >energia jest podana, mniej więcej tyle, co granat F1).

    Tam jest cos 100g TNT, 0.4MJ.
    Tyle co 20g wegla - taka malutki orzeszek w kominku :-)

    Jesli dobrze licze - energia pozwala podgrzac 50kg miedzi o 20C.
    Nie wydaje sie to duzo ... ale dla tego helu chlodzacego moe byc
    strazliwe.

    No chyba piszesz o jakims malym urzadzeniu, gdzie cewka nie ma 50kg..

    J.

  • 29. Data: 2017-08-03 14:48:16
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu środa, 2 sierpnia 2017 20:47:16 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > probowal ktos namagnesowac magnes, albo przemagnesowac, w amatorskich
    > warunkach ?
    > Tam jakies straszne pole ponoc potrzebne ...
    >
    > A powiedzmy ze chcialbym np wirnik wiatraczka komputerowego
    > przemagnesowac z 4 biegunow, na 40 biegunow, zeby miec wiatromierz z
    > duza iloscia biegunow na obrot.
    >

    > J.

    Bez trudu znalazłem magnesnice wraz informacja co ona może.
    http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/98/ref_37.p
    df

    A sam musze się pozalic, ze pare lat temu było takie gotowe urzadzenie na
    Ebayu. Zalozylem sobie kwote 150 dolarów . Ktos dal więcej i poszla za 155.
    Teraz zaluje ze byłem taki chytry bo by się przydala do magnesowania jak i
    okreslenia parametrow zasilania impulsowego oczywiście.

    Mysle, ze ten link cos pomoze a jeśli nie to jest tez wiele innych.

    Pzdr
    Tornad

  • 30. Data: 2017-08-03 16:07:39
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 03.08.2017 o 14:46, J.F. pisze:
> [...]
    > Nie wydaje sie to duzo ... ale dla tego helu chlodzacego moe byc strazliwe.
    >
    > No chyba piszesz o jakims malym urzadzeniu, gdzie cewka nie ma 50kg..

    Wcale nie taki mały:

    https://sea.rice.edu/instruments/nmr-600-mhz-bruker-
    nmr-spectrometer

    P.P.