  • Data: 2017-08-03 14:46:47
    Temat: Re: namagnesowac magnes
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Jesteś pewien? Zawsze wydawało mi się, że te do obrazowania
    >rezonansem magnetycznym (słowo "jądrowy" jakoś zniknęło) mają coś
    >koło pół tesla. Do kilku tesla trzeba by magnes nadprzewodzący.

    I chyba maja nadprzewodzacy, choc byc moze pozwala on tylko pol tesli.

    Tam kupa powietrza, to cewka musi byc naprawde silna.

    >Spektroskopy NMR mają nawet kilkanaście tesla, ale to inna bajka.
    >Ten, który używamy ma coś koło dziesięciu (ciekawy jest układ
    >tracenia energii na wypadek utraty nadprzewodnictwa, w instrukcji ta
    >energia jest podana, mniej więcej tyle, co granat F1).

    Tam jest cos 100g TNT, 0.4MJ.
    Tyle co 20g wegla - taka malutki orzeszek w kominku :-)

    Jesli dobrze licze - energia pozwala podgrzac 50kg miedzi o 20C.
    Nie wydaje sie to duzo ... ale dla tego helu chlodzacego moe byc
    strazliwe.

    No chyba piszesz o jakims malym urzadzeniu, gdzie cewka nie ma 50kg..

    J.