    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: namagnesowac magnes
    Date: Wed, 2 Aug 2017 21:53:44 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Tego grzania chialbym uniknac ... ale tak z ciekawosci - wychodzi z
    > tego powazne namagnesowanie, czy nie wieksze niz ziemskie pole, wiec
    > tylko do kompasu sie nada, i to kiepskiego ?

    Będąc unplugged nie mogli nic więcej osiąnąć. A to i tak postęp, bo
    wcześniej można było liczyć jedynie na znalezienie magnesu powstałego
    w podobny sposób w naturze.

    > Ja wolalbym pradem, 500A na sekunde moge z samochodu pozyczyc :-)

    No to proszę, śmiało.

    > Ale oni cos pisza o polach rzedu 1000 kA/m, to mi cos strasznego
    > wychodzi.
    >
    > A glowica w magnetofonie dawala rade, choc tam ponoc 100 kA/m
    > wystarczalo ...

    To też jakieś rozwiązanie -- wziąć głowicę magnetofonową i miękki
    (magnetycznie) materiał. Przecież to nie musi prundu robić, wystarczy,
    że zrobi impulsy. Wzmacniacze mamy dobre.

    --
    Jarek