  • 51. Data: 2008-01-06 08:56:08
    Temat: Re: najd?u?szy w?tek - Stre?y?ska w GW
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    gotar pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^

    > Problem jest w nawiasie. Jedynie usunięcie takiej blokady (realne, a nie
    > jak to ma miejsce obecnie) spowodowałoby, że byłaby realna konkurencja.

    po części racja, ale to obrazuje dlaczego taki zapis jest.
    Zgadzam się, że jest to kompromis. Niestety na nic nie ma złotego środka.

  • 52. Data: 2008-01-06 11:40:27
    Od: gotar <g...@o...pl>

    kulek <k...@p...onet.pl> wrote:

    > po części racja, ale to obrazuje dlaczego taki zapis jest.
    > Zgadzam się, że jest to kompromis. Niestety na nic nie ma złotego środka.

    Kompromis, który:
    - wynika z bezkarnego łamania innego przepisu (o obowiązku wpuszczenia
    innego dostawcy),
    - blokuje konkurencję.

    To ja dziękuję - wychodzi z tego, że zarówno alternatywni dostawcy jak i
    klienci są poszkodowaniu, bo ktoś zamiast poprawić wadliwy przepis, bądź
    zacząć go stosować, stwierdził (cyt. z tego wątku): 'wszystkim równo,
    czyli g*no'.

    --
    Tomek http://tccs.sourceforge.net/
    http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/

  • 53. Data: 2008-01-06 11:51:22
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    gotar pisze:

> [...]
    > klienci są poszkodowaniu, bo ktoś zamiast poprawić wadliwy przepis, bądź
    > zacząć go stosować, stwierdził (cyt. z tego wątku): 'wszystkim równo,

    ale realnej konkurencji na rynku telekomunikacyjnym nie ma i długo nie
    będzie.

    Czasami mam wrażenie, że piszące tutaj osoby są oderwane od
    rzeczywistości. Wszystko co jest wynika z sytuacji jaka jest.

    Nie ma i nigdy nie będzie swobodnego zawierania umów, a wynika to z
    wielu czynników. Jeżeli nie możemy dowolnie zawierać umów, to chociaż
    stwórzmy jakieś standardy.

  • 54. Data: 2008-01-06 13:23:12
    Od: gotar <g...@o...pl>

    kulek <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    [...]

    > ale realnej konkurencji na rynku telekomunikacyjnym nie ma i długo nie
    > będzie.

    OMG... przecież właśnie mówimy o sytuacji, gdy ktoś na granicy prawa nie
    dopuszcza konkurencji. Wprowadzanie ograniczeń na cenniki i inne bzdury
    to walka ze skutkami, przyczyna pozostaje cały czas ta sama (no, jedna z
    przyczyn).

    > Czasami mam wrażenie, że piszące tutaj osoby są oderwane od
    > rzeczywistości. Wszystko co jest wynika z sytuacji jaka jest.

    Sporo z piszących tutaj osób od lat zajmuje się tym biznesem. A kto
    jak nie Ty sam napisał:

    "kablówka (która jest własnością spółdzielni i blokuje konkurencje)"?

    czy uważasz, że ograniczenie cen jest rozwiązaniem? Nie, bo i tak
    lokator nie ma wyboru. Czy _egzekwowalny_ obowiązek wpuszczenia innego
    operatora na identycznych warunkach rozwiązuje sprawę bez żadnej
    regulacji cen? Tak, bo wówczas sam rynek ustaliłby cenę (rynek to także
    mechanizmy zapobiegające dumpingowi oraz spiskom kartelowym).

    > Nie ma i nigdy nie będzie swobodnego zawierania umów, a wynika to z
    > wielu czynników.

    Czynnikami stojącymi ponad wolność jednostki poza ochroną zdrowia
    powinna być jedynie wolność innej jednostki. Państwo powinno co najwyżej
    pobierać od tych różnorakich swobód podatki.

    > Jeżeli nie możemy dowolnie zawierać umów, to chociaż
    > stwórzmy jakieś standardy.

    Chyba się zgubiłem. Masz na myśli zrównanie wszystkiego z wszystkim i
    standardy ZSRR? Może jeszcze kartki na Internet?

    Państwo ma chronić wolnorynkowej gospodarki. Wolnemu rynkowi nie zagraża
    dywersyfikacja cen i usług, tylko:
    - oszustwa (tutaj: wprowadzające klienta w błąd reklamy),
    - monopole (tutaj: wspomniana wyżej kablówka),
    - dumping łupieżczy, wrogie przejęcia,
    - ... (dopisz sobie).
    Krótko mówiąc: praktyki zakazane innymi niż PT przepisami.

  • 55. Data: 2008-01-06 14:01:47
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    gotar pisze:

> [...]
    > - dumping łupieżczy, wrogie przejęcia,
    > - ... (dopisz sobie).
    > Krótko mówiąc: praktyki zakazane innymi niż PT przepisami.

    zgadzam się co zagraża wolnej konkurencji, ale dalej jestem zdania, że
    nie można stosować dowolnie różnych cen tej samej usługi.

    To jest bardzo złożony problem i wolna konkurencja tego nie rozwiąże.

  • 56. Data: 2008-01-06 14:46:07
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Dariusz Sznajder <d...@s...org> wrote:

> [...]
    > Mniej cyrografów -> większe.
    > Zakaz cyrografów -> dużo większe.
    >
    > I skąd wiesz, że dla mnie opłata instalacyjna jest lepsza niż raty?
    > Tak wiem - założyłeś, że nie umiem liczyć.
    >
    > To może jednak należałoby się skupić na podniesieniu znajomości
    > matematyki u absolwentów podstawówek i lepszym informowaniu przez
    > operatorów/ISP? Bo nie przeczę - i jedno i drugie jest potrzebne.
    >
    > PS.
    > Ciekawe, czy Ci co rykoszetem "jednorazową opłatę instalacyjną" zapłacą
    > nie za część DSLAMa i plastikowy modem DSL a za 80 Mbit radiolinię NECa

    Ale tego nie idzie utrzymać z jednego klienta i tak, nawet jakby te 3*12*100PLN
    zapłacił od razu,

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 57. Data: 2008-01-06 14:46:33
    Temat: Re: najdłuższy wątek - Streżyńska w GW - moja proba podsumowania
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Przyznam szczerze ze nie zagladalem na polip, ale dostalem cynka ze jest
    ciekawy watek wiec go przeczytalem wtracajac sie tu czy tam, aczkolwiek
    jako wlasciciel malego urynanetu postanowilem przedstawic swoje
    stanowisko w sprawie:

    1.Nalezaloby przede wszystkim zlikwidowac patologie upartego
    sprzedawania przez TP niekiedy wielomegabitowych lacz, ktore nie maja
    pelnej funkcjonalnosci, gdzie za routing BGP trzeba dodatkowo placic
    jakies chore pieniadze. Prowadzi to do tego, ze wielu malych operatorow
    zamiast uruchamiac linki miedzy soba na wypadek awarii korzystaja
    wylacznie z uslug TP bo kazda zmiana wymagalaby totalnej przebudowy sieci.
    Wszelkie lacza (z DSL TP wlacznie o ATM nie wspominajac) powinny
    posiadac opcje BGP w cenie uslugi (uruchamiana na zyczenie klienta) bez
    mozliwosci wylaczenia tego w warunkach promocji. Ewentualne zwolnienia
    moglyby tyczyc wylacznie uslug przeznaczonych do uzytkownikow typowo
    domowych takich jak neostrada dla klienta koncowego bedacego konsumentem
    (faktura VAT wystawiana na osobe prywatna)

    2.Skrocic czas uruchamiania uslugi przez TP na rzecz innych operatorow.
    Dzisiaj jest tak czesto, ze maly operator zamawia usluge czy nawet
    zwiekszenie parametrow uslugi istniejacej i czeka na realizacje kilka
    tygodni a nawet i miesiecy podczas ktorych klienci sa niezadowoleni bo
    pingi im skacza czy strony wolno sie laduja a TPSA w tym czasie
    wydzwania po klientach z zapytaniem czy sa zadowoleni z uslug obecnego
    operatora i oferujac im lepsza neostrade.
    Nalezy regulacyjnie skrocic czas oczekiwania klienta na uruchomienie
    uslugi dla firm posiadajacych status operatora od momentu zlozenia
    zamowienia (nie podpisania umowy) do powiedzmy miesiaca. Mozna isc na
    ustepstwo wobec TP i ustalic na terenie kazdej gminy punkt w ktorym inny
    operatorzy mogliby odbierac wlasnym sprzetem usluge (zeby nie zmuszac TP
    do ciagniecia kabla w srodek lasu bo klient bedacy operatorem zazyczyl
    sobie DSL 1 mega) oraz mozliwosci bezplatnej kolokacji swoich urzadzen w
    przypadku kiedy TP nie bylaby w stanie uruchomic uslugi w lokalizacji
    klienta.

    futszaK

  • 58. Data: 2008-01-06 16:25:27
    Temat: Re: najd?u?szy w?tek - Stre?ynska w GW - moja proba podsumowania
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Ten wątek traktuje o stosunku klient (konsument) - operator.

    nie wiem czy tak do konca nie na temat, wielu pomniejszych operatorow w
    przypadku wprowadzenia regulacji stosunkow klient-konsument bedzie
    niejako miedzy mlotem a kowadlem, bo oni by chcieli zapewnic odpowiednia
    jakosc uslug, ale nie moga, bo im TPSA utrudnia zycie wytwarzajac
    jednoczesnie konkurencyjna usluge

    > Jak chcesz
    > się bawić w regulacje, to zabieraj głos chociażby w konsultacjach UKE.
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&new
    s_cat_id=142&news_id=2667&layout=3&page=text

    dziekuje za link

    futszaK

  • 59. Data: 2008-01-06 16:37:49
    Temat: Re: najdłuższy wątek - Streżyńska w GW
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Tomasz Śląski wrote:
> [...]

    > że do szkieletu w Europie/USA/końcu_świata opóźnienia będą nie większe
    > jak.... to co za problem spreparować ruch ICMP tak, żeby zawsze mieścił
    > się w zadanej wartości? Jak sobie kiedyś obejrzałem regulację ruchu u
    > jednego z moich urynanet-klientów, to z przerażeniem stwierdziłem, że
    > żaden pakiet z jego sieci nie wychodzi naturalnie w świat, jest
    > kilkakrotnie obrobiony, zamarkowany, ustawiony w stosowną kolejkę. Co
    > ciekawe - najwyższy priorytet mają "pingi", bo na tej podstawie
    > większość "userii" sprawdza jakość łącza...

    teraz pewnie ustawiaja wysoki priorytet i ominiecie kolejek na dsl.cz :P

    futszaK

  • 60. Data: 2008-01-06 18:32:35
    Od: gotar <g...@o...pl>

    kulek <k...@p...onet.pl> wrote:

    > zgadzam się co zagraża wolnej konkurencji, ale dalej jestem zdania, że
    > nie można stosować dowolnie różnych cen tej samej usługi.

    Nie wolno, ale można - zakłada się spółkę córkę i wyłącznie ona świadczy
    usługi w takich rejonach podwyższonego ryzyka/kosztów/czegośtam. Albo
    wszystkie pozostałe promocje (bo przecież nie pakiety, te mają
    absurdalne ceny) ogranicza się obszarowo.

    Właśnie o tym cały czas mówię - jaki sens mają przepisy, których JEDYNYM
    skutkiem jest to, że zamiast cennikowej usługi masz promocyjną usługę z
    własnym cennikiem.