  • 61. Data: 2008-01-06 22:16:31
    Temat: Re: najd?u?szy w?tek - Stre?ynska w GW - moja proba podsumowania
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    futszaK pisze:
    > Przyznam szczerze ze nie zagladalem na polip, ale dostalem cynka ze jest
    > ciekawy watek wiec go przeczytalem wtracajac sie tu czy tam, aczkolwiek
    > jako wlasciciel malego urynanetu postanowilem przedstawic swoje
    > stanowisko w sprawie:

    Ale wiesz, że piszesz nie na temat?

    > 1.Nalezaloby przede wszystkim zlikwidowac patologie upartego
    > sprzedawania przez TP niekiedy wielomegabitowych lacz,
    [...]
    > Wszelkie lacza (z DSL TP wlacznie o ATM nie wspominajac) powinny
    > posiadac opcje BGP w cenie uslugi
    [...]
    > 2.Skrocic czas uruchamiania uslugi przez TP na rzecz innych operatorow.
    [...]
    > Nalezy regulacyjnie skrocic czas oczekiwania klienta na uruchomienie
    > uslugi dla firm posiadajacych status operatora

    Ten wątek traktuje o stosunku klient (konsument) - operator. Jak chcesz
    się bawić w regulacje, to zabieraj głos chociażby w konsultacjach UKE.
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&new
    s_cat_id=142&news_id=2667&layout=3&page=text

    M.

  • 62. Data: 2008-01-07 01:23:56
    Temat: Re: najd?u?szy w?tek - Stre?y?ska w GW
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    gotar <g...@o...pl> writes:

    > Ta oferta była skierowana do osób NIEbędących klientami jednej
    > konkurencyjnej sieci (ot, zrobiliśmy im grzeczność). Z przyczyn
    > oczywistych tego napisać nie mogliśmy; oczywiście zawsze klientem
    > konkurencji można było przestać być ;) ale mimo to nie chcieliśmy.

    No coz, mieliscie wybor, nie ma obowiazku skladania ofert. Wazne jest
    tez niestety slowo pisane.
    To to jeszcze akurat minimalny problem, bywaja ciekawsze (tego typu).

    > Są też inne przypadki - przychodzi do nas człowiek, o którym wiemy, iż
    > nie wywiązywał się z płatności wobec poprzedniego dostawcy (albo
    > gdziekolwiek, co można sobie w KRD sprawdzić). Wolno mi wprowadzić do
    > jego umowy zapis, że płatności muszą być regulowane z góry w miesiącu
    > POPRZEDNIM (czyli za grudzień w listopadzie)?

    Operatorzy komorkowi stosuja kaucje, mozna to traktowac jako swojego
    rodzaju wyrocznie co wolno a czego nie wolno (w praktyce, teoria moze
    byc odmienna).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 63. Data: 2008-01-07 06:26:51
    Temat: Re: najdłuższy wątek - Streżyńska w GW - moja proba podsumowania
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Dariusz Sznajder wrote:

    > To może mieć efekt taki, że operatorów z jedynym klientem - sobą -
    > będą miliony. W końcu operatorem zostać trudno nie jest.

    no to co ?

    kazdy klient chce miec usluge uruchomiona w dajacym sie przewidziec
    czasie, a jesli milosciwie nam panujacy operator robi trudnosci to
    powinna pojawic sie mozliwosc odbioru wlasnym sprzetem z ustalonego
    przynajmiej jednego punktu na terenie gminy, w koncu jesli jestem
    operatorem to nie bedzie to dla mnie jakims problemem

    a czemu na terenie gminy ?

    jesli dzialam na terenie danej gminy i tak mam wpisane to powinienem na
    terenie tej gminy rzeczywiscie dzialac i posiadac tam swoja infrastrukture.
    przy okazji skonczyloby sie wpisywanie w zezwoleniach bzdur w stylu
    "caly kraj". dzialam w danym miejscu to wpisuje tam gdzie dzialam nie
    zas tam gdzie chcialbym dzialac chcac budowac drugie TPSA

    > Chyba, że "operatorstwo" definiujesz w kategoriach ">750 Mb ruchu do
    > TP".

    ja nie definiuje, operatorem jest ten ktory zostal zarejestrowany w UKE,
    koniec kropka

    futszaK

  • 64. Data: 2008-01-07 08:05:37
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    gotar pisze:

    > Właśnie o tym cały czas mówię - jaki sens mają przepisy, których JEDYNYM
    > skutkiem jest to, że zamiast cennikowej usługi masz promocyjną usługę z
    > własnym cennikiem.

    Ale Tp pasuje coś takiego, przecież kara naliczana jest od różnicy
    między "normalną ceną" a promocyjną. Stąd takie ceny cennikowe a nie inne.

  • 65. Data: 2008-01-07 08:54:16
    Od: Dariusz Sznajder <d...@s...org>

    Dnia 06.01.2008 futszaK <f...@g...com> napisał/a:
> [...]
    będą miliony. W końcu operatorem zostać trudno nie jest.

    Chyba, że "operatorstwo" definiujesz w kategoriach ">750 Mb ruchu do

    DSZ1-RIPE

  • 66. Data: 2008-01-07 09:01:26
    Temat: Re: najdłuższywątek - Streżyńska w GW
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 05.01.2008, gotar <g...@o...pl> wroted:

    > No i pytanie: czy obowiązek udostępnienia urzędowi na żądanie
    > anonimowych i uśrednionych statystyk ruchu klientów podłączonych na
    > określonym linku nie załatwiłby sprawy?

    Mógłby załatwić. W zasadzie wszystko, co pomoże uwiarygodnić poziom usługi
    będzie krokiem naprzód.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 67. Data: 2008-01-07 16:31:44
    Temat: Re: najd?u?szy w?tek - Stre?y?ska w GW - moja proba podsumowania
    Od: futszaK <f...@g...com>

    gotar wrote:

    > Bezpłatne==płatne przez innych klientów.

    niech placa ci co neostrade kupuja a nie my

    futszaK

  • 68. Data: 2008-01-07 16:38:58
    Od: futszaK <f...@g...com>

    gotar wrote:

    > A żadna firma nie chce dopłacać do klienta.

    jesli sie powiedzialo A to trzeba powiedziec B

    jak sie postanowilo regulowac jakosc uslug to wypadaloby rowniez
    uregulowac jakosc obslugi klientow

    > Ale oni mogą mieć problem z tym, żeby taką usługę w ogóle zrealizować.

    to niech nie sprzedaja wcale komukolwiek a nie dziela klientow na
    rownych (innych operatorow kupujacych lacze w swiat) i rowniejszych
    (klientow koncowych kupujacych lacza bezposrednio u nich)

    > To się chyba robi jednym papierkiem za 11 zł.

    i bardzo dobrze

    futszaK

  • 69. Data: 2008-01-07 19:48:49
    Od: gotar <g...@o...pl>

    kulek <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale Tp pasuje coś takiego, przecież kara naliczana jest od różnicy
    > między "normalną ceną" a promocyjną. Stąd takie ceny cennikowe a nie inne.

    No widzisz, po raz kolejny rozumiesz moje argumenty :)

    --
    Tomek http://tccs.sourceforge.net/
    http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/

  • 70. Data: 2008-01-07 19:51:52
    Od: gotar <g...@o...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Operatorzy komorkowi stosuja kaucje, mozna to traktowac jako swojego
    > rodzaju wyrocznie co wolno a czego nie wolno (w praktyce, teoria moze

    Z tym, że taki klient kaucji nie zapłaci, bo nie ma z czego. I efekt
    jest taki, że on nie ma usługi, a ja nie mam klienta.
    Nie to, żebym szczególnie nad tym bolał w swoim przypadku - bardziej
    chodzi mi o zasadę, że w ramach ochrony konkurencji i konsumenta (w tym
    przypadku konsumenta) jest cała paleta osób, które na tym tracą.