  • Data: 2008-01-06 13:23:12
    Temat: Re: najd?u?szy w?tek - Stre?y?ska w GW
    Od: gotar <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kulek <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    [...]

    > ale realnej konkurencji na rynku telekomunikacyjnym nie ma i długo nie
    > będzie.

    OMG... przecież właśnie mówimy o sytuacji, gdy ktoś na granicy prawa nie
    dopuszcza konkurencji. Wprowadzanie ograniczeń na cenniki i inne bzdury
    to walka ze skutkami, przyczyna pozostaje cały czas ta sama (no, jedna z
    przyczyn).

    > Czasami mam wrażenie, że piszące tutaj osoby są oderwane od
    > rzeczywistości. Wszystko co jest wynika z sytuacji jaka jest.

    Sporo z piszących tutaj osób od lat zajmuje się tym biznesem. A kto
    jak nie Ty sam napisał:

    "kablówka (która jest własnością spółdzielni i blokuje konkurencje)"?

    czy uważasz, że ograniczenie cen jest rozwiązaniem? Nie, bo i tak
    lokator nie ma wyboru. Czy _egzekwowalny_ obowiązek wpuszczenia innego
    operatora na identycznych warunkach rozwiązuje sprawę bez żadnej
    regulacji cen? Tak, bo wówczas sam rynek ustaliłby cenę (rynek to także
    mechanizmy zapobiegające dumpingowi oraz spiskom kartelowym).

    > Nie ma i nigdy nie będzie swobodnego zawierania umów, a wynika to z
    > wielu czynników.

    Czynnikami stojącymi ponad wolność jednostki poza ochroną zdrowia
    powinna być jedynie wolność innej jednostki. Państwo powinno co najwyżej
    pobierać od tych różnorakich swobód podatki.

    > Jeżeli nie możemy dowolnie zawierać umów, to chociaż
    > stwórzmy jakieś standardy.

    Chyba się zgubiłem. Masz na myśli zrównanie wszystkiego z wszystkim i
    standardy ZSRR? Może jeszcze kartki na Internet?

    Państwo ma chronić wolnorynkowej gospodarki. Wolnemu rynkowi nie zagraża
    dywersyfikacja cen i usług, tylko:
    - oszustwa (tutaj: wprowadzające klienta w błąd reklamy),
    - monopole (tutaj: wspomniana wyżej kablówka),
    - dumping łupieżczy, wrogie przejęcia,
    - ... (dopisz sobie).
    Krótko mówiąc: praktyki zakazane innymi niż PT przepisami.

    --
    Tomek http://tccs.sourceforge.net/
    http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/