    From: kulek <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: najd?u?szy w?tek - Stre?y?ska w GW
    Date: Sat, 05 Jan 2008 16:24:18 +0100

    gotar pisze:
    > Dariusz Sznajder <d...@s...org> wrote:
    >

    > Bo liczba operatorów jest skończona i dość niska - wystarczy, aby ISP
    > miał prawo przy PONOWNYM podłączeniu swojego starego klienta narzucić
    > inne warunki, niż klientom nowym. Wówczas klient wiedziałby, że
    > pochopnie rozwiązując umowę ryzykuje tym, iż następne podłączenie zwiąże
    > go umową na 3 lata albo będzie musiał zapłacić 500 zł za instalację.

    Przecież takie coś stosuje TP w swoich promocjach w których często
    warunkiem podpisania umowy było nie posiadanie wcześniej na danym
    numerze telefonu, danej usługi.

    > Niezupełnie - ja proponuję liberalizację przepisów PT. W chwili obecnej
    > nie możesz zmienić cennika, nie możesz stosować różnych cen dla różnych
    > klientów, nie możesz wpisywać pewnych klauzul do umów. Skutkiem tego
    > właśnie TERAZ płacisz za tych, z którymi operatorzy mają problem, a
    > przepisy prawa telekomunikacyjnego nie dają pola do popisu w rozwiązaniu.

    Te przepisy nie są takie bezsensowne. W dużej mierze chronią konsumentów
    i konkurencję, przed niedozwolonymi praktykami. Wyobraź sobie firmę
    która w jednym mieście jest monopolistą, bo nie ma innej konkurencji i
    teraz ta firma chce zdobyć nowy rynek (gdzie konkurencja jest). Tam
    gdzie ma monopol daje wysokie ceny (bo nie ma konkurencji), a tam gdzie
    się chce "wbić", ceny zaniża (poniżej kosztów) aby wygryźć konkurencję.

    Owe przepisy chronią przed takimi praktykami.