  • 11. Data: 2010-03-16 17:57:45
    Temat: Re: najbardziej energooszczedny desktop w idle
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 03/16/2010 06:50 PM, Gregorius wrote:

    > Trzeba brać sztuki z 80+.

    to nic daje, poniewaz sprawnosc >80 to maja ale dla 50% obciazenia, a
    dla 10% sprawnosc spada do 60

  • 12. Data: 2010-03-16 18:36:37
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 03/16/2010 06:53 PM, GLaF wrote:

    > Zasilacz: Enermax MODU87+ 500 W (80+ gold), jak na swoją moc ma wg ludzi z
    > PCLaba bardzo wysoką sprawność przy bardzo niskim obciążeniu:
    > http://pclab.pl/art41063-9.html

    super by bylo, gdyby to byla prawda - 90% sprawnosci przy 5% obciazenia,
    moze ktos to potwierdzic, bo ja jakos nie moge w to uwierzyc ... jak oni
    to zrobili?

  • 13. Data: 2010-03-16 18:44:35
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 18:41:02 +0100, R.M. napisał(a):

    > i przy malym zasilaczu oczywiscie wiatraczek wylaczony, i zupelna cisza
    > - marzenie? a moze ktos spotkal juz takie rozwiazanie?
    Ja sobie zalozylem do rutera zasilacz DC na 12v 150W i dalem zewnetrzny
    zasilacz buforowy (+ aku 42Ah). Ten DC w srodku kompa nawet zadnego
    radiatora nie ma poza samym PCB (zasilacz jest nieizolowany, za izolacje
    robi ten zewnetrzny).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 14. Data: 2010-03-16 18:47:55
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2010-03-16 18:57, R.M. pisze:

    > to nic daje, poniewaz sprawnosc >80 to maja ale dla 50% obciazenia, a
    > dla 10% sprawnosc spada do 60

    Daje jak się nie przewymiarowuje zasilacza. Idle 40W dla zasilacza 200W
    wypada na już w okolicach 25% obciążenia gdzie te zasilacze mają już
    sprawność co >80%. Inna sprawa, że kupienie takiego ATX'a w Polsce (w
    Europie i na dalekim wschodzi z resztą też) jest ciężkim zadaniem,
    trafia się czasami TFX albo Flex.

    Oddzielna bajka, że zaawansowane funkcje zarządzania energią sprawiają,
    że PC który ciągnie w idle 40W potrafi się rozkręcić do 200W a wypadało
    by mieć jakiś zapas jak użytkownik zapragnie dołożyć drugi dysk twardy
    albo mocniejsza kartę graficzna i dobieranie PSU na styk nie zawsze jest
    najlepszym pomysłem.

    --
    Gregorius

  • 15. Data: 2010-03-16 19:28:46
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 03/16/2010 07:44 PM, Jaroslaw Berezowski wrote:

    > Ja sobie zalozylem do rutera zasilacz DC na 12v 150W i dalem zewnetrzny

    pewnie chodzi o pico-PSU, rozwazalem, analizowalem, itd na stronie
    glownej pisza, ze nie wymaga chlodzenia, a jak wczytalem sie w szczegoly
    okazalo sie ze przy ponad 50% obciazenia wymaga chlodzenia, a co bedzie
    jak plyta przekroczy dopuszczalne prady?

  • 16. Data: 2010-03-16 19:44:21
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 19:36:37 +0100, R.M. napisał(a):

    > super by bylo, gdyby to byla prawda - 90% sprawnosci przy 5% obciazenia,
    > moze ktos to potwierdzic, bo ja jakos nie moge w to uwierzyc ... jak oni
    > to zrobili?
    Chyba najlepsza metoda to uzycie prostownikow synchronicznych, zwlaszcza
    na 3.3V.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 17. Data: 2010-03-16 20:46:08
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 16/03/2010 16:00, R.M. wrote:
> [...]
    > pobieraly jak najmniej pradu w stanie idle, atomy i inne odpadaja ze
    > wzgledu na to, ze czasami bede potrzebowal wyzszej wydajnosci

    Moze jednak warto rozwazyc Atoma? Ja mam plyte ION-ITX-A-B i z dyskiem
    500G 2'5" oraz 2GB ramu (w jednej kosci) ciagnie z _gniazdka_ 20W. Mam
    jeszcze drugi dysk 1T, ale oskryptowany do wylaczania sie po pol
    godzinie nieuzywania.
    Jak to sobie skladalem to staralem sie wybrac najmniej pradozerne i w
    miare szybkie (VIA odpadla - za wolne toto).

    --
    Jerry1111

  • 18. Data: 2010-03-16 21:38:07
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 20:28:46 +0100, R.M. napisał(a):

    > pewnie chodzi o pico-PSU, rozwazalem, analizowalem, itd na stronie
    Dokladniej mowiac tego:
    http://www.mini-box.com/M2-ATX-160w-Intelligent-Auto
    motive-DC-DC-Power-
    Supply?sc=8&category=981

    > glownej pisza, ze nie wymaga chlodzenia, a jak wczytalem sie w szczegoly
    > okazalo sie ze przy ponad 50% obciazenia wymaga chlodzenia, a co bedzie
    > jak plyta przekroczy dopuszczalne prady?
    Moj system pod obciazeniem wezmie z 70, wiec do polowy sie co najwyzej
    zblizam. Ale nie sadze, zeby sie grzal mocno. Jezeli wierzyc
    specyfikacji, to max 10W mocy on rozprasza (trzeba do calosci doliczyc
    zewnetrzny, mam Merawexa Cameleona).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 19. Data: 2010-03-16 22:40:13
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Probuje dobrac komponenty (zasilacz ATX, plyta, procesor), tak aby
    > pobieraly jak najmniej pradu w stanie idle,

    Najmniej prądu w stanie idle pobiera desktop wyłączony. Chciałbym gorąco
    zarekomendować ten stan.

  • 20. Data: 2010-03-17 01:50:20
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    MC wrote:
    > Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Najmniej prądu w stanie idle pobiera desktop wyłączony. Chciałbym gorąco
    > zarekomendować ten stan.

    Wszystko dobrze jesli nie musisz sie zdalnie podlaczyc...
    Tomek