  • 11. Data: 2012-05-15 14:41:54
    Temat: Re: [na zbyciu] dyski ATA 5+ GB
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 15/05/2012 13:17, Michal wrote:

> [...]
    > na co innego (a tu IMO nie ma - to nie jeden ze szwindli pt. podmieniam
    > w hurtowni HDD czy CPU na szrot.
    > Każdy kto ma choć blade pojęcie jak wygląda utylizacja sprzętu w
    > sektorze publicznym wie o co chodzi - lepiej zutylizować sprawne
    > urządzenie i kupić nowe niż użyć go do innego sprzętu na upgrade czy nie
    > daj boże darować go komuś. Ma po prostu zejść ze stanu.
    > Jedyne o czym warto pamiętać koniecznie przy takiej przysłudze to
    > wyczyszcznie dysków DoD Long lub lepiej Gutmanem, ale po takiej dawce
    > życzliwości człowiek już pewnie wyleczył się z chęci pomagania innym.

    Nie ucz ojca dzieci robić, pracuję w instatytucji publicznej o co roku
    ze 30 sprawnych komputerów trafia od nas właśnie do szkół. Ale wciąż nie
    wiem, po co miałbym pakować do nich uszkodzone dyski twarde.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 12. Data: 2012-05-15 14:42:22
    Od: kamil <k...@s...com>

> [...]
    > wyczyszcznie dysków DoD Long lub lepiej Gutmanem, ale po takiej dawce
    > życzliwości człowiek już pewnie wyleczył się z chęci pomagania innym.

    Nie ucz ojca dzieci robić, pracuję w instytucji (częściowo) publicznej o

  • 13. Data: 2012-05-15 14:50:04
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 13:42:22 +0100, kamil napisał(a):

    > Nie ucz ojca dzieci robić, pracuję w instytucji (częściowo) publicznej o
    > co roku ze 30 sprawnych komputerów trafia od nas właśnie do szkół. Ale
    > wciąż nie wiem, po co miałbym pakować do nich uszkodzone dyski twarde.

    Komputery są uszkodzone, ale mają sprawne dyski. Pytający chce złomować
    komputery, ale muszą być kompletne, z dyskami. Pytający woli dać sprawne
    dyski szkołom niż na elektroniczny złom. Dlatego szuka uszkodzonych dysków,
    żeby wstawić uszkodzone dyski do uszkodzonych komputerów i je zezłomować, a
    sprawne dyski chce dać szkołom.
    Teraz jasne?
    --
    GLaF

  • 14. Data: 2012-05-15 17:05:40
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 14:50:04 +0200, GLaF napisał(a):

> [...]
    > żeby wstawić uszkodzone dyski do uszkodzonych komputerów i je zezłomować, a

    Jeżlei tak to zrozumiałeś, to ok. Ale co można zainstalować na 5GB?
    Win 98 i mieć wpip miejsca?
    Czy nie zainstalować XP?

  • 15. Data: 2012-05-15 17:20:33
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 15 May 2012 17:05:40 +0200, Jacek napisał(a):

    > Jeżlei tak to zrozumiałeś, to ok. Ale co można zainstalować na 5GB?
    > Win 98 i mieć wpip miejsca?
    > Czy nie zainstalować XP?

    Rzeczywiscie panuje tu jakis wirusowy zanik umiejetnosci czytania ze
    zrozumieniem ;-)

    Nikt nie bedzie instalowal na tych 5GB. dyskach zadnych systemow, bo:

    "od 5GB w gore - uszkodzone (elektrycznie, bad sectory)."

    Te dyski ida "na przemial".

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 16. Data: 2012-05-15 17:50:36
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 17:20:33 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

> [...]
    >
    > Nikt nie bedzie instalowal na tych 5GB. dyskach zadnych systemow, bo:
    >
    > "od 5GB w gore - uszkodzone (elektrycznie, bad sectory)."

    A kto bedzie sprawdzal komputery 'idace na przemial', czy jest w nich dysk?
    Bez sensu...

  • 17. Data: 2012-05-15 17:56:28
    Od: Michal <u...@i...pl>

    Jacek wrote:

    > A kto bedzie sprawdzal komputery 'idace na przemial', czy jest w nich dysk?
    > Bez sensu...

    Widać nie pracowałeś w sektorze publicznym. W zależności od
    szczegółowości ewidencjonowania sprzętu bywa że i numer seryjny musi się
    zgadzać, a wtedy taki numer z nie przechodzi i płaci się z publicznych
    środków całkiem spore pieniądze za niszczenie sprawnego sprzętu, który
    poszedł w odstawkę po wymianie pod koniec poprzedniego roku budżetowego
    (wtedy wszyscy tupią małymi nóżkami o nowy sprzęt czy potrzebny czy nie)
    czego wątkotwórca zapewne mając poluzowaną ewidencję stara się uniknąć.

    --
    /MB

  • 18. Data: 2012-05-15 18:49:50
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-15 12:02, Jacek wrote:

    > Chcesz szkole w prezencie dać uszkodzone dyski?

    Przeca pisze, ze dyski sa sprawne. Z jakiegos biurokratycznego powodu
    chce zlomowac caly komputer (jakby kto to sprawdzal), wiec zamienia
    dyski tak by sprawne komus dac.

  • 19. Data: 2012-05-15 19:07:42
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > Nie ucz ojca dzieci robić, pracuję w instytucji (częściowo) publicznej o
    > co roku ze 30 sprawnych komputerów trafia od nas właśnie do szkół. Ale
    > wciąż nie wiem, po co miałbym pakować do nich uszkodzone dyski twarde.

    Kurde... jednak to prawda, w publicznej pracują nieumiejący czytać ze
    zrozumieniem.

    Jeszcze raz, spokojnie, literka po literce... Pierwsza to K jak KOT

    "Komputery sa uszkodzone, ale sprawne dyski. Komputery maja isc na
    zlom, a dyski do szkoly (w prezencie), ale potrzeba podmienic sztuka w
    sztuke."

    Czyli - sprawne dyski do szkoły. Nie komputery, dyski, D Y S K I
    Kompy na utylizację idą, na UTYLIZACJĘ
    Tylko że trzeba tam wsadzić jakieś dyski w dziurę (po tych sprawnych co idą
    do szkoły) bo mają być kompletne.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2012-05-16 01:26:58
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Uzytkownik <h...@...pl> napisal:

    > Ma ktos jakies dyski, ktore chcialby sie pozbyc (bo leza i sie kurza)?
    > Pokryje koszt przesylki.

    Nie wiem o jaka ilosc chodzi i czy czas nagli. Bo móglbys poszukac na
    Allegro w kategorii uszkodzone, albo "nietestowane". Czasem cos jest. Ja
    kupilem do zabawy kilka dysków 10GB po zlotówce za sztuke.

    Remek