  • 1. Data: 2012-05-12 21:49:04
    Temat: Core2Duo (LGA7750 i Core-i w jednej płycie
    Od: "nolina " <n...@g...pl>

    Hej
    Czy istnieje płyta która ma możliwość obsłużenia procesora Core 2 Duo (LGA775)
    i procesor z serii Core-i?
    Dzięki za info.

  • 2. Data: 2012-05-13 02:46:15
    Temat: Re: Core2Duo (LGA7750 i Core-i w jednej płycie
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On May 12, 8:49 pm, "nolina " <n...@g...pl> wrote:
    > Hej
    > Czy istnieje płyta która ma możliwość obsłużenia procesora Core 2 Duo (LGA775)
> [...]

    zwazywszy na fakt, ze owe nowsze procki wymagaja innej podstawki- to
    nie, takiej mozliwosci nie ma. plyty dwuprocesorowe praktycznie zawsze
    (niech mnie ktos poprawi jesli sie myle) maja takie same sockety dla
    wszystkich prockow.

  • 3. Data: 2012-05-13 12:24:38
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-12 21:49, nolina wrote:
    > Hej
    > Czy istnieje płyta która ma możliwość obsłużenia procesora Core 2 Duo (LGA775)
    > i procesor z serii Core-i?

    Nie, architektura procesorów jest inna, Core i-x zawiera w sobie
    kontroler pamięci, grafika to przy okazji.

    Sprawdź na wiki na jakie gniazda są procesory Core-i - nie ma tam 775

  • 4. Data: 2012-05-15 07:37:45
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-13 02:46, *Szymon von Ulezalka* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=182
    9
    :)
    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 5. Data: 2012-05-15 13:53:43
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=182
    9
    > :)

    a, to w takim razie cofam swoja wypowiedz :)
    jestem ciekaw, swoja droga, ilu ludzi uzywalo takiego "potworka" :)

    szymon

  • 6. Data: 2012-05-15 18:33:55
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-13 02:46, Szymon von Ulezalka wrote:

> [...]
    > nie, takiej mozliwosci nie ma. plyty dwuprocesorowe praktycznie zawsze
    > (niech mnie ktos poprawi jesli sie myle) maja takie same sockety dla

    Taka jest praktyka dyktowana rzeczywistym zapotrzebowaniem rynku (co
    oczywiscie nie znaczy, ze nie mozna stworzyc hybrydy 1155/775)

    Są np. płyty, które obsługują DDR2+DDR3, gdzie DDR3 obsługiwane jest
    przez układy w procesorze, a DDR2 zapewne przez zewnętrzny układ. Takie
    czy inne formy przejściowych płyt głównych zawsze się pojawiały,
    najmniej dot. obsługi procesorów (bo to i najwięcej zmian w
    konstrukcji). No Chyba, że procesory były de facto kompatybilne, różniły
    się wyłącznie podstawkami to temat jest inny, przy 775/1155 to nie tylko
    kwestia samej podstawki.