  • 21. Data: 2009-02-15 08:45:16
    Temat: Re: na co wydać tysiąc złotych ??
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Zobacz na:

    http://www.allegro.pl/item556114065_e_410_14_42
    _idealny_bardzo_maly_przebieg.html

    Maly i lekki aparat z wysokiej jakosci kitem.

    Za 1300 zl widzialem E-410 z dwoma szklami.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 22. Data: 2009-02-15 09:07:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    robertar pisze:
    > A poza tym, słyszałem, że tamrony są bardzo delikatne,

    Oj, nie są.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2009-02-15 09:14:54
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    devoiko pisze:

    > zaraz po olku kupiłem analoga C7NE i nie żałuję
    > teraz zbieram na L-ki, tylko złotówka leci na pysk...

    Ale lustrzanki cyfrowe mają taki sam autofokus jak te analogowe i w
    niczym nie są tu lepsze (poza tym, że mają mniej BF/FF, bo nikt przy
    zdrowych zmysłach tego namiętnie nie testuje, dopóki na zdjęciach nie
    wychodzi).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 24. Data: 2009-02-15 09:32:26
    Od: j...@a...at

    On 15 Feb., 10:14, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > niczym nie są tu lepsze (poza tym, że mają mniej BF/FF, bo nikt przy
    > zdrowych zmysłach tego namiętnie nie testuje, dopóki na zdjęciach nie

    do pewnego stopnia tylko.
    ze wzrostem wielkosci formatu / matrycy rosnie GO a wiec i
    wymagania co do precyzji AF sa mniejsze w analogu ( przy tej samej
    ogniskowej) niz np w aps-c. POnadto zdjecia cyfrowe najczesciej
    ogladamy na monitorze ( sa to powiekszenia liniowe ok 20 razy ,
    analogowe na papierze najczescie w formacie pocztowki - a wiec
    powiekszenie liniowe ok 5 razy.. Widac od razu iz zdjecia z cyfry
    poddawane sa ostrzejszym kreteriom ze wzgledu na ostrosc.
    Ten sam system AF w praktyce analogowej moze byc wystrczajaco
    dokladny , w cyfrze juz nie,

  • 25. Data: 2009-02-15 09:40:03
    Od: "Jakub Zarembski" <k...@z...com>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    > witam !
    >
    > wpadłem na genialny pomysł, że kupię sobie nowy aparat. jestem 101%
    > amatorem. jest zbędny tysiąc polskich zlotych z minimalnym hakiem. co
    > warto kupić ? uda się nabyc cos dobrego z wymiennymi obiektywami ? 20mpix
    > nie potrzebuję, 5-6 wystarczy w zupełności. wiekszość zdjęć to rodzinne
    > foty, raz na rok walne jakieś ekspresyjne ujęcie:
    > http://plfoto.com/16143/autor.html
    > pomożecie ?

    Ja na Twoim miejscu za 1000 lub trochę ponad postrałbym się znaleźć
    używanego 20D + 17-55 w kicie. Potem dozbierał na Tamrona 17-50/2.8. Canon
    20D to całkiem niezły aparat, o niebo lepszy niż segment trzycyfrowy -
    bardzo dobrze daje sobie radę podczas zdjęć bez lampy, w dość ciemnych
    miejscach typu kościół przy wyższych ISO - oczywiście w tym przypadku mówimy
    o zestawie z jasnym obiektywem. Kit sobie nie poradzi...

    Jakub Zarembski
    http://studiofoto.net.pl

  • 26. Data: 2009-02-15 09:44:45
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > do pewnego stopnia tylko.
    > ze wzrostem wielkosci formatu / matrycy rosnie GO a wiec i
    > wymagania co do precyzji AF sa mniejsze w analogu ( przy tej samej
    > ogniskowej) niz np w aps-c.

    Chyba na odwrót? Wraz ze wzrostem matrycy MALEJE GO. A wymagania co do
    AFa w APS-C są mniejsze, bo tam jest większa GO przy tym samym
    ekwiwalencie ogniskowej (przy tej samej ogniskowej i odległości matryca
    - obiekt, GO jest mniejsza - mniejsze CoC w APS-C).

    > POnadto zdjecia cyfrowe najczesciej
    > ogladamy na monitorze ( sa to powiekszenia liniowe ok 20 razy ,
    > analogowe na papierze najczescie w formacie pocztowki - a wiec
    > powiekszenie liniowe ok 5 razy..

    A to devoiko może sobie iść z kartą do labu i od razu wywołać i oglądać
    w powiększeniu 5-8 razy, zamiast 20razy i nie mieć styczności ze
    zdjęciem prezentowanym na monitorze. Skoro taki wielki zwolennik
    fotografii analogowej, to nie powinno mu przeszkadzać, że nie widzi
    zdjęcia, dopóki go nie wywoła w labie ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 27. Data: 2009-02-15 09:59:24
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <j...@a...at> napisał:

> [...]
    >ze wzrostem wielkosci formatu / matrycy rosnie GO a wiec i
    >wymagania co do precyzji AF sa mniejsze w analogu ( przy tej samej

    Tyle, że w praktyce bardziej istotne jest porównanie przy tym samym kącie
    widzenia, a wtedy zależność GO od wielkości kliszy/matrycy wygląda
    'cośkolwiek' inaczej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 28. Data: 2009-02-15 10:04:24
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > ekwiwalencie ogniskowej (przy tej samej ogniskowej i odległości matryca
    > - obiekt, GO jest mniejsza - mniejsze CoC w APS-C).

    Nie zwróciłeś uwagi na dość sztuczne założenia pzryjęte pzrez przedpiszcę -
    jeśli faktycznie założymy stałą ogniskową i stałą odległość, to faktycznie
    pzry zwiększaniu rozmiaró matrycy głębia ostrości wzrośnie (bo będzie rosła
    średnica krążka rozproszenia). Tyle, że założenia są mało życiowe, bo w
    takim przypadku kadr też będzie się w istotny sposób zmieniał.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 29. Data: 2009-02-15 10:37:22
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    devoiko wrote:
    > moim zdaniem na cyfrę szkoda czasu
    >
    > lepiej zrobić jedno porządne zdjęcie i odebrać je z dobrego labu niż
    > zrobić ich 20 i potem obrabiać w PS
    >
    > ale ja się nie znam...

    No faktycznie bredzisz, do tego nie umiesz cytować postów :/

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 30. Data: 2009-02-15 10:43:44
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Janko Muzykant wrote:

    > Zdradzę taką tajemnicę - z cyfrą tez się tak da.

    No kurcze! A jak przyniose do labu JPG'a to nie poleją mnie wodą święconą?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj