  • Data: 2009-02-15 11:47:04
    Temat: Re: na co wydać tysiąc złotych ??
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Chyba na odwrót? Wraz ze wzrostem matrycy MALEJE GO. A wymagania co do
    > AFa w APS-C są mniejsze, bo tam jest większa GO przy tym samym
    > ekwiwalencie ogniskowej (przy tej samej ogniskowej i odległości matryca
    > - obiekt, GO jest mniejsza - mniejsze CoC w APS-C).

    nie na odwrot - dokladnie tak jak napisalem , ze wzrostem matrycy
    rosnie GO
    GO maleje ze wzrostem ogniskowej szybciej .
    tutaja maz wzor na GO ( dof) - przeanalizuj :

    http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82%C4%99bia_ostro%
    C5%9Bci

    wielkosc matrycy jest wyrazona poprzez krazek rozproszenia c ,
    wystepuje w liczniku w pierwszej potedze a w mianowniku w drugiej ale
    ze znakiem minus.
    oznacza to ze GO ze wzrostem c bedzie roslo.

    aby zbadac wplyw jednego z parametrow - ustala sie pozostale.

    GO jest funcja czterech zmiennych , aby zbadac wplyw zmian jednego
    parametrow czyli wielkosci matrycy , nalezy to zrobic dla ustalonych
    pozostalych.

    jak widyc w mianowniku wystepuje ogniskowa w 4 potedze a w liczniku w
    pierwszej - oznacza to ze ze wzrostem ogniskowej GO maleje
    kwadratycznie.

    nie mozna powiedziec ze jesli mam mala matryce to tym samym duze GO ,
    rowonoczesnie trzeba okreslic ogniskowa.

    dla tej samej ogniskowej ( bardzo czesty przypadek pomiedzy FF a aps-
    c) w aps -c mamy mniejsza GO !!!

    pogladowa opinia ze dla malych matryc mamy duze GO jest takim skrotem
    myslowym ze jest bledna.
    Pawidlowa bylaby opinia , ze dla krotkich ogniskowych mamy duza GO.

    XXX