eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › na biegu - tak ma być?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 72

  • 61. Data: 2013-07-27 10:13:56
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 7/25/2013 11:36 PM, lamia wrote:
    > żyłam w nieświadomości i się dziś zdziwiłam
    > sądziłam że pozostawienie samochodu na biegu na wzniesieniu to
    > podstsawowa metoda niezjeżdżania auta
    > toteż się zdziwiłam, gdy zostawiwszy auto na troche konkretniejszej
    > górce auto, na biegu, .. auto 'żabkowało' w dół.
    > Tak samo na wstecznm jak na 1dynce.
    >
    > Tak ma być?
    > (dotąd miała lżejsze auta - to może dlatego nigdy nie odkryłam tej -
    > chyba istonej - kwestii (?))

    do dużego auta, duży silnik - wtedy jest ok,
    duży silnik zatrzyma duże auto


    > Pamiętam w temacie zostawiania auta na biegu starty wątek o pasku
    > rozrządu - czy ryzykowłam przeskokiem paska?

    nie, paski nie przeskakują od tego


  • 62. Data: 2013-07-27 10:34:12
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2013 12:17:52 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
    >> Tak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadacza
    >> jest aby byly jak najmniejsze, bo paliwo idzie na ich pokonanie w czasie
    >> jazdy.
    > Opory pracy silnika (ruch wszelkich mechanizmow, popychaczy zaworow,
    > tarcie na panekach, tlokach itp) to jedna sprawa i przy hamowaniu
    > pomijalna. Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
    > sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
    > ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
    > (pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies. Na
    > sprezanie powietrza w cylindrze pracuje normalnie inny cylinder i cykl
    > sie powtarza w kolejnych.

    Ale po sprezaniu nastepuje rozprezanie, wiec sie powinno zwracac.

    Ale - kolezanka nie hamuje silnikiem, tylko zostawia na parkingu.
    Tarcie nadal jest i to spore - kto chce moze popchac samochod bez
    swiec i zobaczyc. A sprezanie ... silnik calkowicie szczelny nie jest
    i sprezone powietrze ucieka.
    Na parkingu wykorzystujemy jednak tarcie, bo inaczej i malych pochylen
    by powoli zjezdzal.

    > Skoki o ktorych pisala Lamia, to wlasnie
    > kolejne dojscia do konca sprezania w kolejnych cylindrach.

    Pewnie tak, ale w sumie i tarcie pierscieni ma zmienny moment w
    zaleznosci od kata ustawienia walu.
    Czasem sie ta "sprezystosc" powietrza czuje - no ale to juz trzeba
    ambitnie pchac.

    > Sprezanie -
    > przyhamowanie staczajacego sie pojazdu, otwarcie sie zaworu(-ow)
    > wylotowych - skok i tak w kolko ku przerazeniu kierownika. Co gorsza jak
    > juz jest w ruchu, to dochodzi jeszcze moment pedu, wiec sam z siebie sie
    > nie zatrzyma i pojedzie troche dalej niz koniec gorki.
    > Jakby podac paliwo (i iskre jesli benzyna) to by zapalil, w koncu tak
    > sie zapala na pych, albo role gorki pelni rozrusznik;-)

    Benzyna nie zapali, bo iskra wymaga kluczyka.
    Ale bardzo starym dieslom w ciezarowkach sie zdarzalo, tam elektryczny
    byl tylko rozrusznik.

    > Zostawianie na
    > recznym w zimie grozi przymarznieciem okladzin do bebna i efektem audio
    > dolby surround przy ruszaniu z tak zablokowanym kolem.

    Wody tam nie zasadniczo nie ma, to i nie ma co przymarzac. Ale sie
    czasem zdarza. Tylko ze wyjscia tez nie ma, bo silnik nie utrzyma na
    wiekszej pochylosci.
    J.


  • 63. Data: 2013-07-27 20:13:43
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Jul 2013, J.F. wrote:

    > Dnia Fri, 26 Jul 2013 12:17:52 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
    >> Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
    >> sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
    >> ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
    >> (pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies.
    >
    > Ale po sprezaniu nastepuje rozprezanie, wiec sie powinno zwracac.

    Jakby jeszcze zawory zakleić "na twardo", to trochę byśmy się
    do oczekiwanej tezy zbliżyli ;) (nie do końca, ale zawsze)
    Każde przepchnięcie płynu przez zwężenie pochłania energię
    na wiry i nie ma przebacz.

    pzdr, Gotfryd


  • 64. Data: 2013-07-27 20:58:29
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 27 lipca 2013 20:13:43 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > On Sat, 27 Jul 2013, J.F. wrote:
    >
    >
    >
    > > Dnia Fri, 26 Jul 2013 12:17:52 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
    >
    > >> Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
    >
    > >> sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
    >
    > >> ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
    >
    > >> (pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies.
    >
    > >
    >
    > > Ale po sprezaniu nastepuje rozprezanie, wiec sie powinno zwracac.
    >
    >
    >
    > Jakby jeszcze zawory zakleić "na twardo", to trochę byśmy się
    >
    > do oczekiwanej tezy zbliżyli ;) (nie do końca, ale zawsze)
    >
    > Każde przepchnięcie płynu przez zwężenie pochłania energię
    >
    > na wiry i nie ma przebacz.
    >
    >
    >
    > pzdr, Gotfryd

    masz samochód z silnikiem jeżdżącym na mieszance woda paliwo? Ile wody potrzebujesz
    na 100 kilometrów?


  • 65. Data: 2013-07-28 08:45:20
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-07-26 00:58, Lewis pisze:
    > W dniu 2013-07-26 00:46, Budzik pisze:
    >
    >> Twój wykład pokazuje jak prosta sprawe można zagmatwac.
    >> Chyba kazdy rozumie, w ktora strone trzeba skrecic koła aby w razie
    >> ruszenia samochód oparł sie o kraweżnik. Nie jest to jakas wyższa
    >> matematyka...
    >>
    >
    > Wytłumacz kobiecie co to spalony...
    >

    Zdziwiłbyś się, jak mało wiesz o spalonym...

    --
    @foe_pl


  • 66. Data: 2013-07-28 09:47:56
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jul 2013 20:13:43 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Sat, 27 Jul 2013, J.F. wrote:
    >> Dnia Fri, 26 Jul 2013 12:17:52 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
    >>> Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
    >>> sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
    >>> ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
    >>> (pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies.
    >>
    >> Ale po sprezaniu nastepuje rozprezanie, wiec sie powinno zwracac.
    >
    > Jakby jeszcze zawory zakleić "na twardo", to trochę byśmy się
    > do oczekiwanej tezy zbliżyli ;) (nie do końca, ale zawsze)
    > Każde przepchnięcie płynu przez zwężenie pochłania energię
    > na wiry i nie ma przebacz.

    Tu bylo powoli, wiec przepychanie malo energii pochlania :-)

    Sporo stracimy na temperaturze (sprezane powietrze sie grzeje i
    podgrzewa cylinder, a przy rozprezaniu cylinder zbyt zimny aby oddac),
    troche na katach otwarcia zaworow - bo dlugosci suwow sa jednak rozne,
    sporo na nieszczelnosciach - w zaworach i na pierscieniach.

    Tak czy inaczej - na parkingu to tarcie trzyma auto a nie cisnienie.
    Cisnienie powoli sobie ucieknie.

    J.


  • 67. Data: 2013-07-28 12:45:26
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-28 08:45, the_foe pisze:
    > W dniu 2013-07-26 00:58, Lewis pisze:
    >> W dniu 2013-07-26 00:46, Budzik pisze:
    >>
    >>> Twój wykład pokazuje jak prosta sprawe można zagmatwac.
    >>> Chyba kazdy rozumie, w ktora strone trzeba skrecic koła aby w razie
    >>> ruszenia samochód oparł sie o kraweżnik. Nie jest to jakas wyższa
    >>> matematyka...
    >>>
    >>
    >> Wytłumacz kobiecie co to spalony...
    >>
    >
    > Zdziwiłbyś się, jak mało wiesz o spalonym...
    >

    Pewnie tak, wiem jaka jest podstawowa zasada i to mi wystarcza a kopanie
    świńskiego pęcherza nigdy mnie nie rajcowało, ze sportów zawsze wolałem
    uprawiać "ręczną" albo "siatkówkę"


    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 68. Data: 2013-07-28 13:31:32
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 lipca 2013 12:45:26 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
    > W dniu 2013-07-28 08:45, the_foe pisze:
    >
    > > W dniu 2013-07-26 00:58, Lewis pisze:
    >
    > >> W dniu 2013-07-26 00:46, Budzik pisze:
    >
    > >>
    >
    > >>> Twój wykład pokazuje jak prosta sprawe można zagmatwac.
    >
    > >>> Chyba kazdy rozumie, w ktora strone trzeba skrecic koła aby w razie
    >
    > >>> ruszenia samochód oparł sie o kraweżnik. Nie jest to jakas wyższa
    >
    > >>> matematyka...
    >
    > >>>
    >
    > >>
    >
    > >> Wytłumacz kobiecie co to spalony...
    >
    > >>
    >
    > >
    >
    > > Zdziwiłbyś się, jak mało wiesz o spalonym...
    >
    > >
    >
    >
    >
    > Pewnie tak, wiem jaka jest podstawowa zasada i to mi wystarcza a kopanie
    >
    > świńskiego pęcherza nigdy mnie nie rajcowało, ze sportów zawsze wolałem
    >
    > uprawiać "ręczną" albo "siatkówkę"
    >
    >
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Lewis

    Ze wskazaniem na ręczną. Ameryki nie odkryłeś.


  • 69. Data: 2013-07-28 22:11:36
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 27 Jul 2013 11:58:29 -0700 (PDT) k...@g...com napisał:

    >> Każde przepchnięcie płynu przez zwężenie pochłania energię
    >> na wiry i nie ma przebacz.

    >masz samochód z silnikiem jeżdżącym na mieszance woda paliwo? Ile wody potrzebujesz
    na 100 kilometrów?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn

    "Pojęcia płynu nie należy utożsamiać tylko z cieczą, gdyż płynami są
    nie tylko ciecze, ale także wszystkie gazy, a nawet takie mieszaniny
    różnych faz fizycznych jak piana, emulsja, zawiesina i pasta."


  • 70. Data: 2013-07-28 22:24:54
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 lipca 2013 22:11:36 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:
    > Sat, 27 Jul 2013 11:58:29 -0700 (PDT) k...@g...com napisał:
    >
    >
    >
    > >> Każde przepchnięcie płynu przez zwężenie pochłania energię
    >
    > >> na wiry i nie ma przebacz.
    >
    >
    >
    > >masz samochód z silnikiem jeżdżącym na mieszance woda paliwo? Ile wody
    potrzebujesz na 100 kilometrów?
    >
    >
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn
    >
    >
    >
    > "Pojęcia płynu nie należy utożsamiać tylko z cieczą, gdyż płynami są
    >
    > nie tylko ciecze, ale także wszystkie gazy, a nawet takie mieszaniny
    >
    > różnych faz fizycznych jak piana, emulsja, zawiesina i pasta."

    Idź popływać w paście do butów.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: