eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyna biegu - tak ma być? › Re: na biegu - tak ma być?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.rip
    co.com!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01
    .newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: na biegu - tak ma być?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <kss5o1$l7t$1@node1.news.atman.pl>
    <51f23fb1$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <kstici$bb6$1@usenet.news.interia.pl>
    <1eil794ikhd5i$.1vf102regeqy4.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.64.1307272010490.2756@quad>
    Date: Sun, 28 Jul 2013 09:47:56 +0200
    Message-ID: <opl03a5s2urp$.dwwy544k2c0h$.dlg@40tude.net>
    Lines: 26
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1374997663 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1225 82.143.187.50:61245
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2499695
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 27 Jul 2013 20:13:43 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Sat, 27 Jul 2013, J.F. wrote:
    >> Dnia Fri, 26 Jul 2013 12:17:52 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
    >>> Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
    >>> sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
    >>> ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
    >>> (pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies.
    >>
    >> Ale po sprezaniu nastepuje rozprezanie, wiec sie powinno zwracac.
    >
    > Jakby jeszcze zawory zakleić "na twardo", to trochę byśmy się
    > do oczekiwanej tezy zbliżyli ;) (nie do końca, ale zawsze)
    > Każde przepchnięcie płynu przez zwężenie pochłania energię
    > na wiry i nie ma przebacz.

    Tu bylo powoli, wiec przepychanie malo energii pochlania :-)

    Sporo stracimy na temperaturze (sprezane powietrze sie grzeje i
    podgrzewa cylinder, a przy rozprezaniu cylinder zbyt zimny aby oddac),
    troche na katach otwarcia zaworow - bo dlugosci suwow sa jednak rozne,
    sporo na nieszczelnosciach - w zaworach i na pierscieniach.

    Tak czy inaczej - na parkingu to tarcie trzyma auto a nie cisnienie.
    Cisnienie powoli sobie ucieknie.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: