-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.rip
co.com!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01
.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: na biegu - tak ma być?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <kss5o1$l7t$1@node1.news.atman.pl>
<51f23fb1$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
<kstici$bb6$1@usenet.news.interia.pl>
<1eil794ikhd5i$.1vf102regeqy4.dlg@40tude.net>
<Pine.WNT.4.64.1307272010490.2756@quad>
Date: Sun, 28 Jul 2013 09:47:56 +0200
Message-ID: <opl03a5s2urp$.dwwy544k2c0h$.dlg@40tude.net>
Lines: 26
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1374997663 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1225 82.143.187.50:61245
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2499695
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 27 Jul 2013 20:13:43 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> On Sat, 27 Jul 2013, J.F. wrote:
>> Dnia Fri, 26 Jul 2013 12:17:52 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
>>> Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
>>> sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
>>> ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
>>> (pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies.
>>
>> Ale po sprezaniu nastepuje rozprezanie, wiec sie powinno zwracac.
>
> Jakby jeszcze zawory zakleić "na twardo", to trochę byśmy się
> do oczekiwanej tezy zbliżyli ;) (nie do końca, ale zawsze)
> Każde przepchnięcie płynu przez zwężenie pochłania energię
> na wiry i nie ma przebacz.
Tu bylo powoli, wiec przepychanie malo energii pochlania :-)
Sporo stracimy na temperaturze (sprezane powietrze sie grzeje i
podgrzewa cylinder, a przy rozprezaniu cylinder zbyt zimny aby oddac),
troche na katach otwarcia zaworow - bo dlugosci suwow sa jednak rozne,
sporo na nieszczelnosciach - w zaworach i na pierscieniach.
Tak czy inaczej - na parkingu to tarcie trzyma auto a nie cisnienie.
Cisnienie powoli sobie ucieknie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.07.13 12:45 Lewis
- 28.07.13 13:31 k...@g...com
- 28.07.13 22:11 __Maciek
- 28.07.13 22:24 k...@g...com
- 29.07.13 19:02 Myjk
- 29.07.13 20:27 Michał Baszyński
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=