  • 41. Data: 2013-07-26 10:39:35
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-26 00:41, Użytkownik Lewis napisał:

    > A co się dzieje z tylną krawędzią jak przednia zostaje przesunięta w
    > stronę jezdni i stoimy pod górkę? No właśnie...
    >
    > Chodzi o jednoznaczne określenie jak należy się zachowywać w danej
    > sytuacji nie mieszając do tego stron prawo lewo itd.
    > Pamiętam to jeszcze z kursów na PJ. Gość wytłumaczył to raz a dobrze i
    > pojęły to nawet najbardziej tępe łychy.

    Kierunek "do krawężnika" nie określa przód czy tył pojazdu
    a kierunek nachylenia. Do krawężnika ma dojechać ta strona
    opony w którą pojazd będzie się potencjalnie staczał.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2013-07-26 11:13:29
    Od: Tadzik <t...@g...pl>

    On Fri, 26 Jul 2013 10:39:35 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Kierunek "do krawężnika" nie określa przód czy tył pojazdu
    > a kierunek nachylenia. Do krawężnika ma dojechać ta strona
    > opony w którą pojazd będzie się potencjalnie staczał.

    Co Ty (za przeproszeniem) pierdolisz?! Jaki kierunek nachylenia? A
    jak droga będzie na zboczu wzniesienia? Jaki wtedy kąt nachylenia
    uwzględniamy? A skręt w prawo czy lewo też jest od nachylenia
    uzależniony? Albo skręcasz do kraweżnika albo od kraweżnika czyli
    jakbyś chciał jechać do lub od, jeździmy zazwyczaj do przodu ni nie?
    :)
    --
    Pozdro
    Tadzik

  • 43. Data: 2013-07-26 11:19:27
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-26 01:04, k...@g...com pisze:

    > A w Japonii gór nie ma i tego nie sprawdzili. Pierdolisz jak potłuczony.

    Ty na geografii to chyba na piwo chodziłeś... Japonia to "jedna wielka góra"

    Podaj przykład czym grozi cofnięcie wału to jeszcze się rzucać będzie
    menda jedna, no ale czego można się po Twojej personie spodziewać...

    Lewis

  • 44. Data: 2013-07-26 12:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Kierunek "do krawężnika" nie określa przód czy tył pojazdu
    > a kierunek nachylenia. Do krawężnika ma dojechać ta strona
    > opony w którą pojazd będzie się potencjalnie staczał.

    W moim samochodzie jest tak, ze jak stane przy krawezniku i skrece koła do
    kraweznika to staczajac sie zarówno do przodu jak i do tyłu samochód bedzie
    sie poruszał w strone kraweżnika.
    Natomiast nie wiem co za problem stanąć równolegle przy krawezniku tak,
    zeby obie opony były możliwie blisko.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 45. Data: 2013-07-26 12:17:52
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Tak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadacza
    > jest aby byly jak najmniejsze, bo paliwo idzie na ich pokonanie w czasie
    > jazdy.

    Opory pracy silnika (ruch wszelkich mechanizmow, popychaczy zaworow,
    tarcie na panekach, tlokach itp) to jedna sprawa i przy hamowaniu
    pomijalna. Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
    sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
    ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
    (pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies. Na
    sprezanie powietrza w cylindrze pracuje normalnie inny cylinder i cykl
    sie powtarza w kolejnych. Skoki o ktorych pisala Lamia, to wlasnie
    kolejne dojscia do konca sprezania w kolejnych cylindrach. Sprezanie -
    przyhamowanie staczajacego sie pojazdu, otwarcie sie zaworu(-ow)
    wylotowych - skok i tak w kolko ku przerazeniu kierownika. Co gorsza jak
    juz jest w ruchu, to dochodzi jeszcze moment pedu, wiec sam z siebie sie
    nie zatrzyma i pojedzie troche dalej niz koniec gorki.
    Jakby podac paliwo (i iskre jesli benzyna) to by zapalil, w koncu tak
    sie zapala na pych, albo role gorki pelni rozrusznik;-)
    Zostawienie na gorce na biegu jest dobrym sposobem o ile pan Newton nie
    bedzie mial wiecej sily niz opor silnika. Zostawiamy na biegu jak
    najnizszym, wtedy silnik musialby sie krecic szybko przy malej
    predkosci, czyli od strony kol jest najwiekszy opor. Zostawianie na
    recznym w zimie grozi przymarznieciem okladzin do bebna i efektem audio
    dolby surround przy ruszaniu z tak zablokowanym kolem. Wbicie sie
    resztek szczek w beben i... nowy firmowy samochod kolega zalatwil.
    Jesli tarcze rdzewieja, a przy deszczowej pogodzie wystarczy kilka dni
    bez ruchu, to tez nie fajnie, oczywiscie efekt jak z przymarznieciem
    jest po kilku latach jak stoi bidny zapomniany.
    A wystarczy zostawic na jedynce, kamien pod kolo wbic i miec spokoj.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 46. Data: 2013-07-26 12:34:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-26, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> wrote:

> [...]
    > juz jest w ruchu, to dochodzi jeszcze moment pedu, wiec sam z siebie sie
    > nie zatrzyma i pojedzie troche dalej niz koniec gorki.

    Zalezy tez czy silnik mocno wyjezdzony bo wtedy dochodzi slaba szczelnosc
    tlok-tuleja + zawory/gniazda i powolutku samochod moze sobie zjezdzac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 47. Data: 2013-07-26 12:57:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 25 Jul 2013 16:04:12 -0700 (PDT), k...@g...com

    > A w Japonii gór nie ma i tego nie sprawdzili.

    Ciekawe. Stoki narciarskie mają lepsze niż w PL. :P

    > Pierdolisz jak potłuczony.

    Nie pierdoli. Przeskakiwanie rozrządu w MZR-CD jest stwierdzone (mam M6 z
    tym silnikiem i trochę się tematem interesuję). Dlatego ZTCP w instrukcji
    wielkimi wołami kategorycznie zabronione jest uruchamianie na auta pych i
    zostawianie go na biegu z górki. Zresztą do tego jest ręczny -- bieg można
    wrzucić dla bezpieczeństwa po jego zaciągnięciu (i to też tylko wtedy gdy
    auto stoi na mocnym spadku).

    --
    Pozdor Myjk

  • 48. Data: 2013-07-26 13:25:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-26 11:13, Użytkownik Tadzik napisał:

> [...]
    > uzależniony? Albo skręcasz do kraweżnika albo od kraweżnika czyli jakbyś
    > chciał jechać do lub od, jeździmy zazwyczaj do przodu ni nie? :)

    Ty pierdolisz. Nie ma znaczenia jak jeździmy a w jakim miejscu
    stajemy czyli czy pojazd będzie się staczał do przodu czy do tyłu.
    No chyba że masz pojazd który jest w stanie się stoczyć nawet pod
    górkę byle do przodu kierunku jazdy. :-)

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2013-07-26 13:33:42
    Od: Tadzik <t...@g...pl>

    On Fri, 26 Jul 2013 13:25:11 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
> [...]
    > No chyba że masz pojazd który jest w stanie się stoczyć nawet pod
    > górkę byle do przodu kierunku jazdy. :-)

    No i bedziesz udawał, że nie wiesz o co chodzi...
    Dobra, ją odpuszczam, dużo zdrowia życzę!
    --
    Pozdro
    Tadzik

  • 50. Data: 2013-07-26 14:55:21
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 11:19:27 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:

> [...]
    >

    > Podaj przykład czym grozi cofnięcie wału to jeszcze się rzucać będzie
    >
    > menda jedna, no ale czego można się po Twojej personie spodziewać...

    Jesteś idiotą jak nie zauważyłeś " i tego nie sprawdzili". To nabyte czy z
    urodzenia? Nic się nie może stać w opisanej sytuacji to jaki mam dać przykład?