eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › moto prawda o elektrykach
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 11. Data: 2021-01-30 12:53:30
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-30 o 10:31, Cavallino pisze:
    > W dniu 30-01-2021 o 08:27, ToMasz pisze:
    >> witam
    >>
    >> po reklamie:
    >> https://youtu.be/BDbXinfMAkU?t=274
    >> facet opowiada o samochodach elektrycznych
    >
    > Generalnie nie bardzo opowiada, raczej hejtuje, co zaznaczył na samym
    > początku.
    > Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
    > Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków,
    > użyczanych za friko.
    >

    Zaręczam, że elektryczne też mu będą pożyczać za friko :-)
    T.


  • 12. Data: 2021-01-30 14:19:10
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-01-2021 o 11:58, r...@k...pl pisze:
    > Sat, 30 Jan 2021 11:36:09 +0100, w
    > <60153699$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>, Shrek <...@w...pl> napisał(-a):
    >
    >> W dniu 30.01.2021 o 10:31, Cavallino pisze:
    >>
    >>>> te badania zaprzeczają informacjom jakoby sprawność elektrownia na
    >>>> lini elektrownia koła napędowe tesli była bliska 100%.
    >>>
    >>> Wystarczy że jest większa niż sprawność silnika i przekazania napędu w
    >>> smrodowozie, oraz wydobycie, przetwórstwa i transportu paliwa do niego.
    >>
    >> No ale nie jest. W przybliżeniu jest to kilogram co2 na 1 kWh. Średnio
    >> 20kWh/100km daje 200g/km. Czyli jak duwlitrowa benzyna w euro3.

    O ile sprytnie ukryjesz ślad węglowy wydobycia, przetwórstwa i
    transportu paliwa do niego.

    Tak licząc jak byś chciał dla smrodowoza, to ev ma 0g/km.


  • 13. Data: 2021-01-30 14:24:12
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-01-2021 o 12:53, T. pisze:
    > W dniu 2021-01-30 o 10:31, Cavallino pisze:
    >> W dniu 30-01-2021 o 08:27, ToMasz pisze:
    >>> witam
    >>>
    >>> po reklamie:
    >>> https://youtu.be/BDbXinfMAkU?t=274
    >>> facet opowiada o samochodach elektrycznych
    >>
    >> Generalnie nie bardzo opowiada, raczej hejtuje, co zaznaczył na samym
    >> początku.
    >> Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
    >> Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków,
    >> użyczanych za friko.
    >>
    >
    > Zaręczam, że elektryczne też mu będą pożyczać za friko :-)

    Producenci pewnie tak, a czy dealerzy to już nie wiadomo.

    Idea sprzedaży ev polega na wykluczeniu dealerów z obrotu, względnie
    ograniczenia ich zysków z tego tytułu do minimum.
    Stąd totalny brak ich zainteresowania tą tematyką i przekonywanie przy
    każdej okazji każdego (w tym tego typu blogerów), że ev to jest samo
    zło w czystej postaci.

    Ale jak przychodzi co do czego i pada konkretne pytanie, to nikt
    alternatywy nie potrafi wskazać (tak jak w wątku o następcy Zoe).


  • 14. Data: 2021-01-30 14:40:20
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 30.01.2021 o 10:31, Cavallino pisze:

    > Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
    > Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków,
    > użyczanych za friko.

    Sam zauważył, że elektryki to przyszłość. Nie chce już za friko fruktów
    od producentów samochodów elektrycznych?


  • 15. Data: 2021-01-30 14:41:23
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.01.2021 o 10:31, Cavallino pisze:
    > W dniu 30-01-2021 o 08:27, ToMasz pisze:
    >> witam
    >>
    >> po reklamie:
    >> https://youtu.be/BDbXinfMAkU?t=274
    >> facet opowiada o samochodach elektrycznych
    >
    > Generalnie nie bardzo opowiada, raczej hejtuje, co zaznaczył na samym
    > początku.
    > Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
    > Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków,
    > użyczanych za friko.
    Cytuje Cavallino:
    zapomniał powiedzieć powiedzieć że jego zdaniem.

    >> 1. wymiana wszystkich diesli na elektryki w polsce spowoduje wzrost
    >> emisji co2.
    >
    > Bo tak powiedział jeden gość z Islandii....
    nie gość - nie mógł powiedzieć, więc połowa Twojej wypowiedzi to siano.
    a że był z islandii? co za różńica. wykaż że "gość" kłamie albo
    przestań... hejtować
    >
    >>
    >> te badania zaprzeczają informacjom jakoby sprawność elektrownia na
    >> lini elektrownia koła napędowe tesli była bliska 100%.
    >
    > Wystarczy że jest większa niż sprawność silnika i przekazania napędu w
    > smrodowozie, oraz wydobycie, przetwórstwa i transportu paliwa do niego.
    rozpisz to bo trudno ocenić czy hejtujesz czy jesteś leniem który nie
    poświęcił paru minut aby zapoznać się z podlinkowanym materiałem. Polska
    jest brązową plamą na mapie europy. żyjemy węglem i -fanfary- jeśli nie
    znajdziemy innego źródła energii- nie odejdziemy od węgla bo nam kraj
    stanie. Więc jak youtuber powiedział, w Krakowie, Warszawie Wrocławiu
    będzie troszkę mniej płyłu, ale okolice elektrowni węglowych ucierpią.
    bo w świecie realnym pierwszym problemem jest mała sprawność zamiany
    węgla na prąd - na poziomie dobrego diesla. transport prądu jest dużo
    droższy niż paliwa. ogrzewanie prądem jest dużo droższe (w sensie
    eksploatacj paliw kopalnych) niż gazem/olejem opałowym.

    rasumujac: wydobycie, przetwórstwo, transport - jest taki sam w dieslu i
    elektryku. dzisiaj w polsce. Tylko ze w eletryku musisz go magazynować,
    a to generuje straty


    >
    >>
    >> 2. elektryki są szybsze od spalinowców... na setkę, bo przy 140km/h na
    >> autostradzie ich zasięg bardzo mocno spada.
    >
    > Amerykę odkrył normalnie.
    > I zapomniał, że w smrodowozach jest identycznie.
    >
    > Wzrost spalania o 50% w suvie jadącym 140, w stosunku do powolnej jazdy
    > po drodze krajowej, jest czymś całkowicie normalnym.
    > I to w suvie z dieslem, bo z benzyniakiem wyjdzie większy.
    jakiś dowód tych rewelacji w kontekście togo o czym facet mówi? po za
    tym on mówi o leafie, nie suvie.
    z drugiej strony patrząc na to o czym jest mowa, bez wdawania się w
    szczegóły techniczne: Startuje ze śląska z pełnym bakiem xsarą picasso.
    po zatankowawaniu mam informacje że przejadę 800-900km na baku. wskakuje
    na jedynkę jadę nad morze. w mijam Częstochowe z szybkością 140km/h a
    komputer pokładowy informuje mnie ze w tym stylu jazdy pokonam...
    1100km. to samo elektrykiem: startujesz masz do pokonania 350km.
    przejeżdżasz 100km i zostaje drugie 100km.
    Ja wiem ze to oczywiste oczywistości. ale nigdy takie "oczywistości" nie
    były zaletami!!!!!!11111jeden
    Tylko w elektrykach i iphonach

    >
    >> 3. marne ogrzewanie. i to nie chodzi obrak wydolności, tylko coś ze
    >> sterowaniem nieteges. na serio?
    >
    > Nie.
    > Po pierwsze - nie dotyczy aut z pompą ciepła (spory udział w rynku,
    > nawet Zoe ma coś takiego).
    > Po drugie - grzałki grzeją pełną mocą tylko przy silnych mrozach, więc
    > przez 330 dni w roku, problem jest mało odczuwalny, o ile w ogóle.
    Staram sie mieć otwartą głowę. liczyłem ze przyjedzie tutaj ktoś i powie
    jak jest na prawdę. wydaje mi sie, ale nie mam pewności, ze o ile
    regulowane ogrzewanie elektryczne PWM jest zrobić banalnie prosto, to
    jest taka ewentualność ze pompa ciepła regulować się łatwo nie da, a
    PWMa nie wytrzyma. ale podkreślam - informacją o grzaniu gość mnie zaskoczył

    > Tak - te same bzdury.
    nie. nawet nie tyle że "moim zdaniem" nie są to bzdury, gdyż osoby
    mające inne zdanie, nie przedstawiają żadnych argumentów. popatrz na
    swoje: to nie dziennikarz, wydobycie, jeden gość z Islandii, sponsoring,
    lobby

    ToMasz


  • 16. Data: 2021-01-30 14:52:46
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>


    > Idea sprzedaży ev polega na wykluczeniu dealerów z obrotu, względnie
    > ograniczenia ich zysków z tego tytułu do minimum.
    > Stąd totalny brak ich zainteresowania tą tematyką i przekonywanie przy
    > każdej okazji każdego (w tym  tego typu blogerów), że ev to jest samo
    > zło w czystej postaci.

    absolutnie nie. Właśnie problemem jest to, że jak się Wam zwróci uwagę,
    ale wielki jak kosciół elektryk zasilany prądem z węgla, produkuje
    więcej co2 niż maleńki samochód spalinowy to jest zarzut o atak. tak
    samo jak kóściół katolicki. - może byście ukarali kilku księży
    przestępców, którzy w śród całości stanowią promil - też atak na
    chrześcijaństwo.
    błądzisz i mimo że ja wskazuję rozwiązania - nie dostrzegasz ich. gdy
    wskazuję wady - udajesz ze są zaletami.
    Elektryku TO PRZYSZŁOSC! Dotarło? Tylko ze może to być przyszłość
    względnie bliska, lub bardzo odległa. im droższe, większe, bardziej
    luksusowe, bardziej udające spalinowce - tym dalsza. im mniejsze,
    bardziej traktowane jako rozwiązanie przykrej konieczności
    przemieszczania - tym ich nadejście jest bliższe.

    > Ale jak przychodzi co do czego i pada konkretne pytanie, to nikt
    > alternatywy nie potrafi wskazać (tak jak w wątku o następcy Zoe).
    no bo w jakim sensie alternatyw? Jesteś bogaty, masz dom i panele
    słoneczne - nie pytaj na grupie, kup co tam chcesz. helikopter,
    rakiete, namiot cyrkowy. a jak chesz się tanio przemieszczać, kup fiata
    pandę na gaz.
    jeśli producenci nie widzą potrzeby produkowania następcy zoe, to my Ci
    nie wkarzemy co jest następcą zoe, bo nawet salomon z pustego nie naleje.

    awaria shifta.

    tomasz


  • 17. Data: 2021-01-30 15:12:59
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-01-2021 o 14:52, ToMasz pisze:
    >
    >> Idea sprzedaży ev polega na wykluczeniu dealerów z obrotu, względnie
    >> ograniczenia ich zysków z tego tytułu do minimum.
    >> Stąd totalny brak ich zainteresowania tą tematyką i przekonywanie przy
    >> każdej okazji każdego (w tym  tego typu blogerów), że ev to jest samo
    >> zło w czystej postaci.
    >
    > absolutnie nie.

    A jednak.


    Właśnie problemem jest to, że jak się Wam zwróci uwagę,
    > ale wielki jak kosciół elektryk zasilany prądem z węgla, produkuje
    > więcej co2 niż maleńki samochód spalinowy to jest zarzut o atak.

    Jak przy okazji się weźmie jako argument sfałszowane wyniki - to
    dokładnie taki zarzut musi być.

    >> Ale jak przychodzi co do czego i pada konkretne pytanie, to nikt
    >> alternatywy nie potrafi wskazać (tak jak w wątku o następcy Zoe).
    > no bo w jakim sensie alternatyw?

    No tańszej oczywiście, choćby w zakupie.
    To też Wasz czołowy argument, że ev są droższe.
    Ale jak trzeba wskazać tego tańszego spaliniaka, to już cisza jak makiem
    zasiał.....


    > Jesteś bogaty

    Nie jestem, dlatego szuka rozwiązań tańszych a nie droższych.
    Jeśli PRZY OKAZJI mniej smrodzą, to fajnie.

    > jeśli producenci nie widzą potrzeby produkowania następcy zoe,

    Chodziło o następcę "u mnie".
    Czyli czegoś lepszego, bardziej nowoczesnego od Zoe.
    Bo generalnie Zoe jest produkowane non stop, a i mojemu nic nie dolega.


  • 18. Data: 2021-01-30 15:13:00
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2021 o 14:19, Cavallino pisze:

    > O ile sprytnie ukryjesz ślad węglowy wydobycia, przetwórstwa i
    > transportu paliwa do niego.

    Bo wydobycie węgla to ma zerowy ślad węglowowy;) Akurat paliwa płynne to
    dobrze się całkiem dobrze wydobywa i transportuje. No i mają wiekszą
    wydajność od węgla z jednostki masy od węgla. Więc jak chcesz wliczać,
    to licz. Tylko żebyś się nie zdziwił na końcu, jak ci wyjdzie że ropa z
    azerbejdzanu ma mniejszy ślad węglowy niż węgiel z donbasu nie mówiąc
    już o tym z australii.


    --
    Shrek


  • 19. Data: 2021-01-30 15:24:35
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-01-2021 o 14:41, ToMasz pisze:
    > W dniu 30.01.2021 o 10:31, Cavallino pisze:
    >> W dniu 30-01-2021 o 08:27, ToMasz pisze:
    >>> witam
    >>>
    >>> po reklamie:
    >>> https://youtu.be/BDbXinfMAkU?t=274
    >>> facet opowiada o samochodach elektrycznych
    >>
    >> Generalnie nie bardzo opowiada, raczej hejtuje, co zaznaczył na samym
    >> początku.
    >> Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
    >> Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków,
    >> użyczanych za friko.
    > Cytuje Cavallino:

    Powtarzanie po kimś jest dość żałosne.
    Chcesz błysnąć, musisz sam wymyśleć coś nowego.


    >> Bo tak powiedział jeden gość z Islandii....
    > nie gość

    Udowodnij że gościówa.....

    >>> te badania zaprzeczają informacjom jakoby sprawność elektrownia na
    >>> lini elektrownia koła napędowe tesli była bliska 100%.
    >>
    >> Wystarczy że jest większa niż sprawność silnika i przekazania napędu w
    >> smrodowozie, oraz wydobycie, przetwórstwa i transportu paliwa do niego.
    > rozpisz to bo trudno ocenić

    Wystarczy przestać hejtować i zacząć myśleć, wtedy będzie łatwiej.

    >Polska
    > jest brązową plamą na mapie europy. żyjemy węglem

    Wiadomo.
    Tylko co z tego?
    Do smrodu z kominów musimy koniecznie dokładać dodatkowy smród z rur
    wydechowych?
    No właśnie nie musimy.

    >Więc jak youtuber powiedział, w Krakowie, Warszawie Wrocławiu
    > będzie troszkę mniej płyłu

    I generalnie to jest główny cel.


    , ale okolice elektrowni węglowych ucierpią.
    > bo w świecie realnym pierwszym problemem jest mała sprawność zamiany
    > węgla na prąd - na poziomie dobrego diesla.

    No nie - bo diesel nie jeździ na paliwie tankowanym wprost ze studni z
    ropą, wyciąganym ręcznie.

    > rasumujac: wydobycie, przetwórstwo, transport - jest taki sam w dieslu i
    > elektryku.

    Tylko że swoim hejcie próbujecie liczyć go w proporcji 100% dla ev i 0%
    dla ice.

    Na tym polega to zakłamanie.


    >> Wzrost spalania o 50% w suvie jadącym 140, w stosunku do powolnej
    >> jazdy po drodze krajowej, jest czymś całkowicie normalnym.
    >> I to w suvie z dieslem, bo z benzyniakiem wyjdzie większy.
    > jakiś dowód tych rewelacji

    W sensie że nie wiesz ile auto Ci pali przy 140, czy nie wiesz ile przy 90?
    Moje suvy paliły 10 l przy 140 i 6 przy 90 - wystarczająca informacja?



    w kontekście togo o czym facet mówi?  po za
    > tym on mówi o leafie, nie suvie.

    A pisałeś że ogólnie......
    Musisz sie zdecydować, która wersj kłamstwa jest Ci bliższa.


    > z drugiej strony patrząc na to o czym jest mowa, bez wdawania się w
    > szczegóły techniczne: Startuje ze śląska z pełnym bakiem xsarą picasso.

    Niewiele mi to mówi.
    Do liczenia potrzebne są litry raczej.

    > to samo elektrykiem: startujesz masz do pokonania 350km.
    > przejeżdżasz 100km i zostaje drugie 100km.

    Z początkowych 300?
    Może tak być.
    I co w związku z tym?

    >>> 3. marne ogrzewanie. i to nie chodzi obrak wydolności, tylko coś ze
    >>> sterowaniem nieteges. na serio?
    >>
    >> Nie.
    >> Po pierwsze - nie dotyczy aut z pompą ciepła (spory udział w rynku,
    >> nawet Zoe ma coś takiego).
    >> Po drugie - grzałki grzeją pełną mocą tylko przy silnych mrozach, więc
    >> przez 330 dni w roku, problem jest mało odczuwalny, o ile w ogóle.
    > Staram sie mieć otwartą głowę. liczyłem ze przyjedzie tutaj ktoś i powie
    > jak jest na prawdę. wydaje mi sie, ale nie mam pewności, ze o ile
    > regulowane ogrzewanie elektryczne PWM jest zrobić banalnie prosto, to
    > jest taka ewentualność ze pompa ciepła regulować się łatwo nie da, a
    > PWMa nie wytrzyma. ale podkreślam - informacją o grzaniu gość mnie
    > zaskoczył

    No to Ci mówię - przy grzałkach taki efekt JEST.
    Przy pompie go NIE MA.

    Oczywiście czasem i pompa już nie wyrabia i też się wspomaga grzałką - z
    miejsca jest ZA GORĄCO.
    Zdarzyło mi się przez pół roku RAZ, przy -20.

    >
    >> Tak - te same bzdury.
    > nie.

    Tak.
    Czysty hejt i posługiwanie się kłamstwem w dowolnym momencie.
    Albo jak wolisz: demagogią.


  • 20. Data: 2021-01-30 18:43:58
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-01-2021 o 14:41, ToMasz pisze:

    >wykaż że "gość" kłamie

    Proszę bardzo, żeby nie być posądzony, o bycie tak zakłamanym jak
    elektrofoby:

    https://elektrowoz.pl/auta/produkcja-i-eksploatacja-
    samochodu-elektrycznego-w-polsce-i-innych-krajach-ue
    -a-emisja-co2-raport-te/

    Cyt:
    Organizacja Transport & Environment przygotowała analizę cyklu życia
    (ang. life-cycle assessment) samochodu elektrycznego, benzynowego i
    Diesla. Jako że jest to LCA, raport dotyczy eksploatacji i produkcji
    samochodu, w tym produkcji baterii. Założono również - co na razie nie
    jest takie oczywiste - że samochód zjeżdża z linii montażowych w Unii
    Europejskiej, a i baterie powstają w naszym miksie energetycznym.

    W Polsce zakup elektryka powoduje ograniczenie emisji o 29 procent
    (pierwszy obrazek), ale w Niemczech jest to już o 56 procent mniej, a w
    Szwecji nawet o 79 procent mniej!

    Zasymulowano jednak drugi, ,,najgorszy z możliwych" scenariusz. Jako
    przykład znowu wzięto, niestety, Polskę z jej energetyką opartą na
    węglu. Do zestawu dodano produkcję samochodu na terenie Unii
    Europejskiej i ogniwa, które przyjechały z Chin. Z taką sytuacją
    będziemy mieli do czynienia przy Volkswagenie ID.3 z ogniwami CATL:

    Jednak nawet w tej sytuacji elektryk powoduje emisję o 22 procent mniej
    dwutlenku węgla niż diesel i 28 procent mniej niż auto benzynowe.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: