-
11. Data: 2021-01-30 12:53:30
Temat: Re: moto prawda o elektrykach
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2021-01-30 o 10:31, Cavallino pisze:
> W dniu 30-01-2021 o 08:27, ToMasz pisze:
>> witam
>>
>> po reklamie:
>> https://youtu.be/BDbXinfMAkU?t=274
>> facet opowiada o samochodach elektrycznych
>
> Generalnie nie bardzo opowiada, raczej hejtuje, co zaznaczył na samym
> początku.
> Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
> Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków,
> użyczanych za friko.
>
Zaręczam, że elektryczne też mu będą pożyczać za friko :-)
T.
-
12. Data: 2021-01-30 14:19:10
Temat: Re: moto prawda o elektrykach
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 30-01-2021 o 11:58, r...@k...pl pisze:
> Sat, 30 Jan 2021 11:36:09 +0100, w
> <60153699$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>, Shrek <...@w...pl> napisał(-a):
>
>> W dniu 30.01.2021 o 10:31, Cavallino pisze:
>>
>>>> te badania zaprzeczają informacjom jakoby sprawność elektrownia na
>>>> lini elektrownia koła napędowe tesli była bliska 100%.
>>>
>>> Wystarczy że jest większa niż sprawność silnika i przekazania napędu w
>>> smrodowozie, oraz wydobycie, przetwórstwa i transportu paliwa do niego.
>>
>> No ale nie jest. W przybliżeniu jest to kilogram co2 na 1 kWh. Średnio
>> 20kWh/100km daje 200g/km. Czyli jak duwlitrowa benzyna w euro3.
O ile sprytnie ukryjesz ślad węglowy wydobycia, przetwórstwa i
transportu paliwa do niego.
Tak licząc jak byś chciał dla smrodowoza, to ev ma 0g/km.
-
13. Data: 2021-01-30 14:24:12
Temat: Re: moto prawda o elektrykach
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 30-01-2021 o 12:53, T. pisze:
> W dniu 2021-01-30 o 10:31, Cavallino pisze:
>> W dniu 30-01-2021 o 08:27, ToMasz pisze:
>>> witam
>>>
>>> po reklamie:
>>> https://youtu.be/BDbXinfMAkU?t=274
>>> facet opowiada o samochodach elektrycznych
>>
>> Generalnie nie bardzo opowiada, raczej hejtuje, co zaznaczył na samym
>> początku.
>> Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
>> Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków,
>> użyczanych za friko.
>>
>
> Zaręczam, że elektryczne też mu będą pożyczać za friko :-)
Producenci pewnie tak, a czy dealerzy to już nie wiadomo.
Idea sprzedaży ev polega na wykluczeniu dealerów z obrotu, względnie
ograniczenia ich zysków z tego tytułu do minimum.
Stąd totalny brak ich zainteresowania tą tematyką i przekonywanie przy
każdej okazji każdego (w tym tego typu blogerów), że ev to jest samo
zło w czystej postaci.
Ale jak przychodzi co do czego i pada konkretne pytanie, to nikt
alternatywy nie potrafi wskazać (tak jak w wątku o następcy Zoe).
-
14. Data: 2021-01-30 14:40:20
Temat: Re: moto prawda o elektrykach
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 30.01.2021 o 10:31, Cavallino pisze:
> Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
> Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków,
> użyczanych za friko.
Sam zauważył, że elektryki to przyszłość. Nie chce już za friko fruktów
od producentów samochodów elektrycznych?
-
15. Data: 2021-01-30 14:41:23
Temat: Re: moto prawda o elektrykach
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 30.01.2021 o 10:31, Cavallino pisze:
> W dniu 30-01-2021 o 08:27, ToMasz pisze:
>> witam
>>
>> po reklamie:
>> https://youtu.be/BDbXinfMAkU?t=274
>> facet opowiada o samochodach elektrycznych
>
> Generalnie nie bardzo opowiada, raczej hejtuje, co zaznaczył na samym
> początku.
> Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
> Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków,
> użyczanych za friko.
Cytuje Cavallino:
zapomniał powiedzieć powiedzieć że jego zdaniem.
>> 1. wymiana wszystkich diesli na elektryki w polsce spowoduje wzrost
>> emisji co2.
>
> Bo tak powiedział jeden gość z Islandii....
nie gość - nie mógł powiedzieć, więc połowa Twojej wypowiedzi to siano.
a że był z islandii? co za różńica. wykaż że "gość" kłamie albo
przestań... hejtować
>
>>
>> te badania zaprzeczają informacjom jakoby sprawność elektrownia na
>> lini elektrownia koła napędowe tesli była bliska 100%.
>
> Wystarczy że jest większa niż sprawność silnika i przekazania napędu w
> smrodowozie, oraz wydobycie, przetwórstwa i transportu paliwa do niego.
rozpisz to bo trudno ocenić czy hejtujesz czy jesteś leniem który nie
poświęcił paru minut aby zapoznać się z podlinkowanym materiałem. Polska
jest brązową plamą na mapie europy. żyjemy węglem i -fanfary- jeśli nie
znajdziemy innego źródła energii- nie odejdziemy od węgla bo nam kraj
stanie. Więc jak youtuber powiedział, w Krakowie, Warszawie Wrocławiu
będzie troszkę mniej płyłu, ale okolice elektrowni węglowych ucierpią.
bo w świecie realnym pierwszym problemem jest mała sprawność zamiany
węgla na prąd - na poziomie dobrego diesla. transport prądu jest dużo
droższy niż paliwa. ogrzewanie prądem jest dużo droższe (w sensie
eksploatacj paliw kopalnych) niż gazem/olejem opałowym.
rasumujac: wydobycie, przetwórstwo, transport - jest taki sam w dieslu i
elektryku. dzisiaj w polsce. Tylko ze w eletryku musisz go magazynować,
a to generuje straty
>
>>
>> 2. elektryki są szybsze od spalinowców... na setkę, bo przy 140km/h na
>> autostradzie ich zasięg bardzo mocno spada.
>
> Amerykę odkrył normalnie.
> I zapomniał, że w smrodowozach jest identycznie.
>
> Wzrost spalania o 50% w suvie jadącym 140, w stosunku do powolnej jazdy
> po drodze krajowej, jest czymś całkowicie normalnym.
> I to w suvie z dieslem, bo z benzyniakiem wyjdzie większy.
jakiś dowód tych rewelacji w kontekście togo o czym facet mówi? po za
tym on mówi o leafie, nie suvie.
z drugiej strony patrząc na to o czym jest mowa, bez wdawania się w
szczegóły techniczne: Startuje ze śląska z pełnym bakiem xsarą picasso.
po zatankowawaniu mam informacje że przejadę 800-900km na baku. wskakuje
na jedynkę jadę nad morze. w mijam Częstochowe z szybkością 140km/h a
komputer pokładowy informuje mnie ze w tym stylu jazdy pokonam...
1100km. to samo elektrykiem: startujesz masz do pokonania 350km.
przejeżdżasz 100km i zostaje drugie 100km.
Ja wiem ze to oczywiste oczywistości. ale nigdy takie "oczywistości" nie
były zaletami!!!!!!11111jeden
Tylko w elektrykach i iphonach
>
>> 3. marne ogrzewanie. i to nie chodzi obrak wydolności, tylko coś ze
>> sterowaniem nieteges. na serio?
>
> Nie.
> Po pierwsze - nie dotyczy aut z pompą ciepła (spory udział w rynku,
> nawet Zoe ma coś takiego).
> Po drugie - grzałki grzeją pełną mocą tylko przy silnych mrozach, więc
> przez 330 dni w roku, problem jest mało odczuwalny, o ile w ogóle.
Staram sie mieć otwartą głowę. liczyłem ze przyjedzie tutaj ktoś i powie
jak jest na prawdę. wydaje mi sie, ale nie mam pewności, ze o ile
regulowane ogrzewanie elektryczne PWM jest zrobić banalnie prosto, to
jest taka ewentualność ze pompa ciepła regulować się łatwo nie da, a
PWMa nie wytrzyma. ale podkreślam - informacją o grzaniu gość mnie zaskoczył
> Tak - te same bzdury.
nie. nawet nie tyle że "moim zdaniem" nie są to bzdury, gdyż osoby
mające inne zdanie, nie przedstawiają żadnych argumentów. popatrz na
swoje: to nie dziennikarz, wydobycie, jeden gość z Islandii, sponsoring,
lobby
ToMasz
-
16. Data: 2021-01-30 14:52:46
Temat: Re: moto prawda o elektrykach
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> Idea sprzedaży ev polega na wykluczeniu dealerów z obrotu, względnie
> ograniczenia ich zysków z tego tytułu do minimum.
> Stąd totalny brak ich zainteresowania tą tematyką i przekonywanie przy
> każdej okazji każdego (w tym tego typu blogerów), że ev to jest samo
> zło w czystej postaci.
absolutnie nie. Właśnie problemem jest to, że jak się Wam zwróci uwagę,
ale wielki jak kosciół elektryk zasilany prądem z węgla, produkuje
więcej co2 niż maleńki samochód spalinowy to jest zarzut o atak. tak
samo jak kóściół katolicki. - może byście ukarali kilku księży
przestępców, którzy w śród całości stanowią promil - też atak na
chrześcijaństwo.
błądzisz i mimo że ja wskazuję rozwiązania - nie dostrzegasz ich. gdy
wskazuję wady - udajesz ze są zaletami.
Elektryku TO PRZYSZŁOSC! Dotarło? Tylko ze może to być przyszłość
względnie bliska, lub bardzo odległa. im droższe, większe, bardziej
luksusowe, bardziej udające spalinowce - tym dalsza. im mniejsze,
bardziej traktowane jako rozwiązanie przykrej konieczności
przemieszczania - tym ich nadejście jest bliższe.
> Ale jak przychodzi co do czego i pada konkretne pytanie, to nikt
> alternatywy nie potrafi wskazać (tak jak w wątku o następcy Zoe).
no bo w jakim sensie alternatyw? Jesteś bogaty, masz dom i panele
słoneczne - nie pytaj na grupie, kup co tam chcesz. helikopter,
rakiete, namiot cyrkowy. a jak chesz się tanio przemieszczać, kup fiata
pandę na gaz.
jeśli producenci nie widzą potrzeby produkowania następcy zoe, to my Ci
nie wkarzemy co jest następcą zoe, bo nawet salomon z pustego nie naleje.
awaria shifta.
tomasz
-
17. Data: 2021-01-30 15:12:59
Temat: Re: moto prawda o elektrykach
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 30-01-2021 o 14:52, ToMasz pisze:
>
>> Idea sprzedaży ev polega na wykluczeniu dealerów z obrotu, względnie
>> ograniczenia ich zysków z tego tytułu do minimum.
>> Stąd totalny brak ich zainteresowania tą tematyką i przekonywanie przy
>> każdej okazji każdego (w tym tego typu blogerów), że ev to jest samo
>> zło w czystej postaci.
>
> absolutnie nie.
A jednak.
Właśnie problemem jest to, że jak się Wam zwróci uwagę,
> ale wielki jak kosciół elektryk zasilany prądem z węgla, produkuje
> więcej co2 niż maleńki samochód spalinowy to jest zarzut o atak.
Jak przy okazji się weźmie jako argument sfałszowane wyniki - to
dokładnie taki zarzut musi być.
>> Ale jak przychodzi co do czego i pada konkretne pytanie, to nikt
>> alternatywy nie potrafi wskazać (tak jak w wątku o następcy Zoe).
> no bo w jakim sensie alternatyw?
No tańszej oczywiście, choćby w zakupie.
To też Wasz czołowy argument, że ev są droższe.
Ale jak trzeba wskazać tego tańszego spaliniaka, to już cisza jak makiem
zasiał.....
> Jesteś bogaty
Nie jestem, dlatego szuka rozwiązań tańszych a nie droższych.
Jeśli PRZY OKAZJI mniej smrodzą, to fajnie.
> jeśli producenci nie widzą potrzeby produkowania następcy zoe,
Chodziło o następcę "u mnie".
Czyli czegoś lepszego, bardziej nowoczesnego od Zoe.
Bo generalnie Zoe jest produkowane non stop, a i mojemu nic nie dolega.
-
18. Data: 2021-01-30 15:13:00
Temat: Re: moto prawda o elektrykach
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 30.01.2021 o 14:19, Cavallino pisze:
> O ile sprytnie ukryjesz ślad węglowy wydobycia, przetwórstwa i
> transportu paliwa do niego.
Bo wydobycie węgla to ma zerowy ślad węglowowy;) Akurat paliwa płynne to
dobrze się całkiem dobrze wydobywa i transportuje. No i mają wiekszą
wydajność od węgla z jednostki masy od węgla. Więc jak chcesz wliczać,
to licz. Tylko żebyś się nie zdziwił na końcu, jak ci wyjdzie że ropa z
azerbejdzanu ma mniejszy ślad węglowy niż węgiel z donbasu nie mówiąc
już o tym z australii.
--
Shrek
-
19. Data: 2021-01-30 15:24:35
Temat: Re: moto prawda o elektrykach
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 30-01-2021 o 14:41, ToMasz pisze:
> W dniu 30.01.2021 o 10:31, Cavallino pisze:
>> W dniu 30-01-2021 o 08:27, ToMasz pisze:
>>> witam
>>>
>>> po reklamie:
>>> https://youtu.be/BDbXinfMAkU?t=274
>>> facet opowiada o samochodach elektrycznych
>>
>> Generalnie nie bardzo opowiada, raczej hejtuje, co zaznaczył na samym
>> początku.
>> Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
>> Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków,
>> użyczanych za friko.
> Cytuje Cavallino:
Powtarzanie po kimś jest dość żałosne.
Chcesz błysnąć, musisz sam wymyśleć coś nowego.
>> Bo tak powiedział jeden gość z Islandii....
> nie gość
Udowodnij że gościówa.....
>>> te badania zaprzeczają informacjom jakoby sprawność elektrownia na
>>> lini elektrownia koła napędowe tesli była bliska 100%.
>>
>> Wystarczy że jest większa niż sprawność silnika i przekazania napędu w
>> smrodowozie, oraz wydobycie, przetwórstwa i transportu paliwa do niego.
> rozpisz to bo trudno ocenić
Wystarczy przestać hejtować i zacząć myśleć, wtedy będzie łatwiej.
>Polska
> jest brązową plamą na mapie europy. żyjemy węglem
Wiadomo.
Tylko co z tego?
Do smrodu z kominów musimy koniecznie dokładać dodatkowy smród z rur
wydechowych?
No właśnie nie musimy.
>Więc jak youtuber powiedział, w Krakowie, Warszawie Wrocławiu
> będzie troszkę mniej płyłu
I generalnie to jest główny cel.
, ale okolice elektrowni węglowych ucierpią.
> bo w świecie realnym pierwszym problemem jest mała sprawność zamiany
> węgla na prąd - na poziomie dobrego diesla.
No nie - bo diesel nie jeździ na paliwie tankowanym wprost ze studni z
ropą, wyciąganym ręcznie.
> rasumujac: wydobycie, przetwórstwo, transport - jest taki sam w dieslu i
> elektryku.
Tylko że swoim hejcie próbujecie liczyć go w proporcji 100% dla ev i 0%
dla ice.
Na tym polega to zakłamanie.
>> Wzrost spalania o 50% w suvie jadącym 140, w stosunku do powolnej
>> jazdy po drodze krajowej, jest czymś całkowicie normalnym.
>> I to w suvie z dieslem, bo z benzyniakiem wyjdzie większy.
> jakiś dowód tych rewelacji
W sensie że nie wiesz ile auto Ci pali przy 140, czy nie wiesz ile przy 90?
Moje suvy paliły 10 l przy 140 i 6 przy 90 - wystarczająca informacja?
w kontekście togo o czym facet mówi? po za
> tym on mówi o leafie, nie suvie.
A pisałeś że ogólnie......
Musisz sie zdecydować, która wersj kłamstwa jest Ci bliższa.
> z drugiej strony patrząc na to o czym jest mowa, bez wdawania się w
> szczegóły techniczne: Startuje ze śląska z pełnym bakiem xsarą picasso.
Niewiele mi to mówi.
Do liczenia potrzebne są litry raczej.
> to samo elektrykiem: startujesz masz do pokonania 350km.
> przejeżdżasz 100km i zostaje drugie 100km.
Z początkowych 300?
Może tak być.
I co w związku z tym?
>>> 3. marne ogrzewanie. i to nie chodzi obrak wydolności, tylko coś ze
>>> sterowaniem nieteges. na serio?
>>
>> Nie.
>> Po pierwsze - nie dotyczy aut z pompą ciepła (spory udział w rynku,
>> nawet Zoe ma coś takiego).
>> Po drugie - grzałki grzeją pełną mocą tylko przy silnych mrozach, więc
>> przez 330 dni w roku, problem jest mało odczuwalny, o ile w ogóle.
> Staram sie mieć otwartą głowę. liczyłem ze przyjedzie tutaj ktoś i powie
> jak jest na prawdę. wydaje mi sie, ale nie mam pewności, ze o ile
> regulowane ogrzewanie elektryczne PWM jest zrobić banalnie prosto, to
> jest taka ewentualność ze pompa ciepła regulować się łatwo nie da, a
> PWMa nie wytrzyma. ale podkreślam - informacją o grzaniu gość mnie
> zaskoczył
No to Ci mówię - przy grzałkach taki efekt JEST.
Przy pompie go NIE MA.
Oczywiście czasem i pompa już nie wyrabia i też się wspomaga grzałką - z
miejsca jest ZA GORĄCO.
Zdarzyło mi się przez pół roku RAZ, przy -20.
>
>> Tak - te same bzdury.
> nie.
Tak.
Czysty hejt i posługiwanie się kłamstwem w dowolnym momencie.
Albo jak wolisz: demagogią.
-
20. Data: 2021-01-30 18:43:58
Temat: Re: moto prawda o elektrykach
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 30-01-2021 o 14:41, ToMasz pisze:
>wykaż że "gość" kłamie
Proszę bardzo, żeby nie być posądzony, o bycie tak zakłamanym jak
elektrofoby:
https://elektrowoz.pl/auta/produkcja-i-eksploatacja-
samochodu-elektrycznego-w-polsce-i-innych-krajach-ue
-a-emisja-co2-raport-te/
Cyt:
Organizacja Transport & Environment przygotowała analizę cyklu życia
(ang. life-cycle assessment) samochodu elektrycznego, benzynowego i
Diesla. Jako że jest to LCA, raport dotyczy eksploatacji i produkcji
samochodu, w tym produkcji baterii. Założono również - co na razie nie
jest takie oczywiste - że samochód zjeżdża z linii montażowych w Unii
Europejskiej, a i baterie powstają w naszym miksie energetycznym.
W Polsce zakup elektryka powoduje ograniczenie emisji o 29 procent
(pierwszy obrazek), ale w Niemczech jest to już o 56 procent mniej, a w
Szwecji nawet o 79 procent mniej!
Zasymulowano jednak drugi, ,,najgorszy z możliwych" scenariusz. Jako
przykład znowu wzięto, niestety, Polskę z jej energetyką opartą na
węglu. Do zestawu dodano produkcję samochodu na terenie Unii
Europejskiej i ogniwa, które przyjechały z Chin. Z taką sytuacją
będziemy mieli do czynienia przy Volkswagenie ID.3 z ogniwami CATL:
Jednak nawet w tej sytuacji elektryk powoduje emisję o 22 procent mniej
dwutlenku węgla niż diesel i 28 procent mniej niż auto benzynowe.