eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymoto prawda o elektrykach › Re: moto prawda o elektrykach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c140-222.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: moto prawda o elektrykach
    Date: Sat, 30 Jan 2021 15:24:35 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <rv3q74$mhn$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <rv31on$tu4$1@dont-email.me> <rv3918$bu4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rv3nm4$6jn$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 30 Jan 2021 14:24:36 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
    logging-data="23095";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.0
    In-Reply-To: <rv3nm4$6jn$1@dont-email.me>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: Avast (VPS 210129-8, 29.01.2021), Outbound message
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690801
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 30-01-2021 o 14:41, ToMasz pisze:
    > W dniu 30.01.2021 o 10:31, Cavallino pisze:
    >> W dniu 30-01-2021 o 08:27, ToMasz pisze:
    >>> witam
    >>>
    >>> po reklamie:
    >>> https://youtu.be/BDbXinfMAkU?t=274
    >>> facet opowiada o samochodach elektrycznych
    >>
    >> Generalnie nie bardzo opowiada, raczej hejtuje, co zaznaczył na samym
    >> początku.
    >> Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
    >> Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków,
    >> użyczanych za friko.
    > Cytuje Cavallino:

    Powtarzanie po kimś jest dość żałosne.
    Chcesz błysnąć, musisz sam wymyśleć coś nowego.


    >> Bo tak powiedział jeden gość z Islandii....
    > nie gość

    Udowodnij że gościówa.....

    >>> te badania zaprzeczają informacjom jakoby sprawność elektrownia na
    >>> lini elektrownia koła napędowe tesli była bliska 100%.
    >>
    >> Wystarczy że jest większa niż sprawność silnika i przekazania napędu w
    >> smrodowozie, oraz wydobycie, przetwórstwa i transportu paliwa do niego.
    > rozpisz to bo trudno ocenić

    Wystarczy przestać hejtować i zacząć myśleć, wtedy będzie łatwiej.

    >Polska
    > jest brązową plamą na mapie europy. żyjemy węglem

    Wiadomo.
    Tylko co z tego?
    Do smrodu z kominów musimy koniecznie dokładać dodatkowy smród z rur
    wydechowych?
    No właśnie nie musimy.

    >Więc jak youtuber powiedział, w Krakowie, Warszawie Wrocławiu
    > będzie troszkę mniej płyłu

    I generalnie to jest główny cel.


    , ale okolice elektrowni węglowych ucierpią.
    > bo w świecie realnym pierwszym problemem jest mała sprawność zamiany
    > węgla na prąd - na poziomie dobrego diesla.

    No nie - bo diesel nie jeździ na paliwie tankowanym wprost ze studni z
    ropą, wyciąganym ręcznie.

    > rasumujac: wydobycie, przetwórstwo, transport - jest taki sam w dieslu i
    > elektryku.

    Tylko że swoim hejcie próbujecie liczyć go w proporcji 100% dla ev i 0%
    dla ice.

    Na tym polega to zakłamanie.


    >> Wzrost spalania o 50% w suvie jadącym 140, w stosunku do powolnej
    >> jazdy po drodze krajowej, jest czymś całkowicie normalnym.
    >> I to w suvie z dieslem, bo z benzyniakiem wyjdzie większy.
    > jakiś dowód tych rewelacji

    W sensie że nie wiesz ile auto Ci pali przy 140, czy nie wiesz ile przy 90?
    Moje suvy paliły 10 l przy 140 i 6 przy 90 - wystarczająca informacja?



    w kontekście togo o czym facet mówi?  po za
    > tym on mówi o leafie, nie suvie.

    A pisałeś że ogólnie......
    Musisz sie zdecydować, która wersj kłamstwa jest Ci bliższa.


    > z drugiej strony patrząc na to o czym jest mowa, bez wdawania się w
    > szczegóły techniczne: Startuje ze śląska z pełnym bakiem xsarą picasso.

    Niewiele mi to mówi.
    Do liczenia potrzebne są litry raczej.

    > to samo elektrykiem: startujesz masz do pokonania 350km.
    > przejeżdżasz 100km i zostaje drugie 100km.

    Z początkowych 300?
    Może tak być.
    I co w związku z tym?

    >>> 3. marne ogrzewanie. i to nie chodzi obrak wydolności, tylko coś ze
    >>> sterowaniem nieteges. na serio?
    >>
    >> Nie.
    >> Po pierwsze - nie dotyczy aut z pompą ciepła (spory udział w rynku,
    >> nawet Zoe ma coś takiego).
    >> Po drugie - grzałki grzeją pełną mocą tylko przy silnych mrozach, więc
    >> przez 330 dni w roku, problem jest mało odczuwalny, o ile w ogóle.
    > Staram sie mieć otwartą głowę. liczyłem ze przyjedzie tutaj ktoś i powie
    > jak jest na prawdę. wydaje mi sie, ale nie mam pewności, ze o ile
    > regulowane ogrzewanie elektryczne PWM jest zrobić banalnie prosto, to
    > jest taka ewentualność ze pompa ciepła regulować się łatwo nie da, a
    > PWMa nie wytrzyma. ale podkreślam - informacją o grzaniu gość mnie
    > zaskoczył

    No to Ci mówię - przy grzałkach taki efekt JEST.
    Przy pompie go NIE MA.

    Oczywiście czasem i pompa już nie wyrabia i też się wspomaga grzałką - z
    miejsca jest ZA GORĄCO.
    Zdarzyło mi się przez pół roku RAZ, przy -20.

    >
    >> Tak - te same bzdury.
    > nie.

    Tak.
    Czysty hejt i posługiwanie się kłamstwem w dowolnym momencie.
    Albo jak wolisz: demagogią.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: