  • 21. Data: 2021-01-30 19:20:51
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2021 o 18:43, Cavallino pisze:

    > Jednak nawet w tej sytuacji elektryk powoduje emisję o 22 procent mniej
    > dwutlenku węgla niż diesel i 28 procent mniej niż auto benzynowe.

    Srały muchy będzie wiosna. Samochód na węgiel "pali" CO2 200g/km.
    Zakładając z dupy 30% "zeroemisyjnej" energi ze słońca i wiatru (co nie
    jest prawdą), to wychodzi 140g/km. Według tej grafiki jest 170g/km.
    Czyli wyprodukowanie i eksploatacja (poza paliwem) samochodu kosztuje
    30g/km.

    W całym opracowaniu nie ma ani jednego obliczenia ale na pierwszy rzut
    oka widać że wyniki są z dupy wzięte.

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2021-01-30 19:58:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 30 Jan 2021 12:23:50 +0100, cef

    > W zasadzie nie padło nic odkrywczego, ale
    > oczywiście ktoś zaraz zaszczekał.
    > Pewnie jakiś sponsoring przez inne lobby.

    Nie wiem czy padło czy nie padło, bo jak postanowił się podzielić "prawdom"
    i potem jeszcze raz powtórzył że "prawdOM", to nie zdzierżyłem i
    wyłączyłem. Dzienikarz co po polsku mówić nie potrafi to nie jest dobry
    dziennikarz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2021-01-30 20:57:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-30 o 19:58, Myjk pisze:
> [...]
    > i potem jeszcze raz powtórzył że "prawdOM", to nie zdzierżyłem i
    > wyłączyłem. Dzienikarz co po polsku mówić nie potrafi to nie jest dobry

    Nie przesłuchiwałem drugi raz, ale założyłem, że ten Pan
    przeznaczył swój materiał dla bardziej kumatych odbiorców,
    dla których odniesienie do "siłom i godnościom osobistom"
    będzie naturalne.

  • 24. Data: 2021-01-31 09:10:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.01.2021 o 19:58, Myjk pisze:
> [...]
    > i potem jeszcze raz powtórzył że "prawdOM", to nie zdzierżyłem i
    > wyłączyłem. Dzienikarz co po polsku mówić nie potrafi to nie jest dobry

    popatrz na swoje _argumenty_ tutaj, gdy rozmawiamy o konkretnych
    sprawach dotyczących elektryków, a na grupie dyskusyjnej. Co z tego jaki
    sposób mówienia, pisania ma ten czy ów. A jak język polski jest jego
    drugim językiem?
    Nie umiesz tego słuchać - nie pisz odnośnie treści.
    Zdziwisz się jak za 30 lat pójdziesz do lekarza a on będzie kaleczył
    język polski. Bo wtedy większość lekarzy to będą przyjezdni z
    biedniejszych regionów świata. Wtedy też nie zdzierżysz i kopniesz w
    kalendarz?

    ToMasz

  • 25. Data: 2021-01-31 10:08:26
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-30 o 19:20, Shrek pisze:

> [...]
    > 30g/km.
    >
    > W całym opracowaniu nie ma ani jednego obliczenia ale na pierwszy rzut

    Z drugiej strony sądzę, że niedługo na skalę przemysłowa powstaną
    instalacje, które będą wychwytywały CO2 z instalacji przemysłowych. Pyły
    już są odfiltrowywane, a to nieszczęsne CO2 spędza sen z powiek, choć de
    facto chodzi raczej o związki siarki (trujące środowisko) oraz o metan,
    który jest 10 razy bardziej gazem cieplarnianym niż CO2. Tyle że metan
    przelicza się na CO2 i walczy się z... CO2, zamiast z konkretnie -
    metanem. A może dlatego, że człowiek produkuje bardzo mało metanu -
    głównie to procesy naturalne + zwierzęta. Ale z drugiej strony metan,
    jeśli go spalać, to czyste paliwo.

    Tu kilka słów o nowych technologiach:

    https://glowny-mechanik.pl/2017/05/12/tauron-rozwija
    -czyste-technologie-weglowe/

    https://glowny-mechanik.pl/2018/09/03/paliwo-wodorow
    e-wody-czystsza-atmosfera-pracuja-nad-tym-naukowcy-l
    odzi/

    https://glowny-mechanik.pl/2021/01/05/paliwo-zamiast
    -problemu-z-co%E2%82%82/

    T.

  • 26. Data: 2021-01-31 11:02:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > metanem. A może dlatego, że człowiek produkuje bardzo mało metanu -
    > głównie to procesy naturalne + zwierzęta. Ale z drugiej strony metan,

    ten z prawej na fotce to Sasin? Jeśli tak, nie ma szans aby sie udało.
    > https://glowny-mechanik.pl/2018/09/03/paliwo-wodorow
    e-wody-czystsza-atmosfera-pracuja-nad-tym-naukowcy-l
> [...]

    o ile procent walczymy. a gdybym Ci powiedział ze jest szansa na
    obniżenie emisji przez pojazdy elektryczne o 20 (dwadzieścia) razy?
    Redukujemy zużycie prądu 10cio, a w szczególnych przypadkach 20sto
    krotnie? Wystarczy ze posiadacz pojazdu elektrycznego, którym jeździ do
    pracy przesiądzie się na hulajnogę. ale problem nie jest natury
    fizycznej, tylko psychicznej. Można sie przesiąśc na rower, e-rower, ale
    problemem jest w trudności sensownego zaparkowania tego pojazdu. Więc
    tak naprawę (w tej kwestii) nie pottrzeba nam naukowców, nakładów na
    modernizacje, tylko tanich działań polegających na stworzeniu warunków
    do transportu osobistego. Bez tego, zamknięcie miast dla smrodowozów,
    spowoduje ucieczkę ludzi i kapitału z miast.
    ToMasz

  • 27. Data: 2021-01-31 11:35:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.01.2021 o 10:08, T. pisze:

    > Z drugiej strony sądzę, że niedługo na skalę przemysłowa powstaną
    > instalacje, które będą wychwytywały CO2 z instalacji przemysłowych.

    Jeśli tak się stanie, to cała akcja z oze byłaby z ekologicznego punktu
    widzenia bez sensu... Jakby to powiedzieć - wielu ludzi zainwestowało,
    zeby węgiel był beeeeee. Więc jestem sceptyczny czy powstanie;)

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2021-01-31 11:38:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.01.2021 o 11:02, ToMasz pisze:

    -czyste-technologie-weglowe/

    > ten z prawej na fotce to Sasin? Jeśli tak, nie ma szans aby sie udało.

    No co ty suskiego nie poznajesz? Przecież to mistrz sasina. "dwóch
    zawsze ich jest, nie mniej i nie więcej, uczeń i mistrz"

  • 29. Data: 2021-01-31 12:36:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 30 Jan 2021 20:57:36 +0100, cef

    > Nie przesłuchiwałem drugi raz, ale założyłem, że ten Pan
    > przeznaczył swój materiał dla bardziej kumatych odbiorców,
    > dla których odniesienie do "siłom i godnościom osobistom"
    > będzie naturalne.

    Jak dla mnie jeśli ktoś się wypowiada publicznie to powinien dbać o wymowę,
    szczególnie jeśli chce jednak być oglądany, literalnie aby dało się go w
    ogóle wysłuchać. Ja rozumiem naleciałości wynikające z regionu, ale
    dziennikarz (jeśli się takim mianuje) powinien nad tym panować chociaż na
    wizji. Z tego samego powodu trzęsło mnie jak oglądałem gościa z kanału
    povagowani -- on to już w ogóle jechał grubo, tam gdzie było "ą" nawalał
    "om" a tam gdzie powinno być "om" walił "ą". No nie dało się słuchać, choć
    przetrwałem parę odcinków na siłę i merytorycznie nie było się do czego
    przyczepić.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2021-01-31 13:54:34
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-31 o 11:02, ToMasz pisze:

> [...]
    > do transportu osobistego. Bez tego, zamknięcie miast dla smrodowozów,
    > spowoduje ucieczkę ludzi i kapitału z miast.

    Mam 20 km do miasta, proszę wyjrzyj za okno... :-)
    Polecam film na YT Globalny szwindel.
    O - właśnie widzę że filmy zostały usunięte :-)
    No to streszczę - wykonywano pomiary zawartości CO2 od praktycznie lat
    50. i zestawiono z wykresem temperatury. I jakoś tak zawsze zwiększenie
    CO2 w atmosferze występowało PO okresie podwyższonej temperatury, a nie
    odwrotnie. Naukowcy twierdzą, że to wzrost temperatury powoduje większe
    wydzielanie CO2 przez oceany. Człowiek odpowiada za nie więcej niż 5%
    emisji (niektórzy twierdzą, że to 2%). Ograniczenie zatem emisji przez
    ludzi o 20% to jest globalnie jakiś ułamek procenta, co nie ma żadnego
    wpływu na klimat. Acykliczne ocieplenia i oziębienia zdarzają się co
    kilkaset lat. Ponoć w XVI w. na Bałtyku na lodzie budowano karczmy, żeby
    ludzie mogli odpocząć w drodze ze Szwecji i z powrotem.
    Z kolei w naszym węglu można znaleźć odciski liści roślin, które rosną w
    cieplejszym klimacie.
    I powtórzę - z metanem nikt nie walczy, bo go się przelicza na CO2 i
    walczy z CO2 :-)
    T.

    Ps. Tu jeszcze jest: https://www.youtube.com/watch?v=oB3bUFWXP6Q