    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: moto prawda o elektrykach
    Date: Sat, 30 Jan 2021 14:41:23 +0100

    W dniu 30.01.2021 o 10:31, Cavallino pisze:

    > Generalnie nie bardzo opowiada, raczej hejtuje, co zaznaczył na samym
    > początku.
    > Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
    > Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków,
    > użyczanych za friko.
    Cytuje Cavallino:
    zapomniał powiedzieć powiedzieć że jego zdaniem.

    > Bo tak powiedział jeden gość z Islandii....
    nie gość - nie mógł powiedzieć, więc połowa Twojej wypowiedzi to siano.
    a że był z islandii? co za różńica. wykaż że "gość" kłamie albo
    przestań... hejtować

    > Wystarczy że jest większa niż sprawność silnika i przekazania napędu w
    > smrodowozie, oraz wydobycie, przetwórstwa i transportu paliwa do niego.
    rozpisz to bo trudno ocenić czy hejtujesz czy jesteś leniem który nie
    poświęcił paru minut aby zapoznać się z podlinkowanym materiałem. Polska
    jest brązową plamą na mapie europy. żyjemy węglem i -fanfary- jeśli nie
    znajdziemy innego źródła energii- nie odejdziemy od węgla bo nam kraj
    stanie. Więc jak youtuber powiedział, w Krakowie, Warszawie Wrocławiu
    będzie troszkę mniej płyłu, ale okolice elektrowni węglowych ucierpią.
    bo w świecie realnym pierwszym problemem jest mała sprawność zamiany
    węgla na prąd - na poziomie dobrego diesla. transport prądu jest dużo
    droższy niż paliwa. ogrzewanie prądem jest dużo droższe (w sensie
    eksploatacj paliw kopalnych) niż gazem/olejem opałowym.

    rasumujac: wydobycie, przetwórstwo, transport - jest taki sam w dieslu i
    elektryku. dzisiaj w polsce. Tylko ze w eletryku musisz go magazynować,
    a to generuje straty

    > Amerykę odkrył normalnie.
    > I zapomniał, że w smrodowozach jest identycznie.
    >
    > Wzrost spalania o 50% w suvie jadącym 140, w stosunku do powolnej jazdy
    > po drodze krajowej, jest czymś całkowicie normalnym.
    > I to w suvie z dieslem, bo z benzyniakiem wyjdzie większy.
    jakiś dowód tych rewelacji w kontekście togo o czym facet mówi? po za
    tym on mówi o leafie, nie suvie.
    z drugiej strony patrząc na to o czym jest mowa, bez wdawania się w
    szczegóły techniczne: Startuje ze śląska z pełnym bakiem xsarą picasso.
    po zatankowawaniu mam informacje że przejadę 800-900km na baku. wskakuje
    na jedynkę jadę nad morze. w mijam Częstochowe z szybkością 140km/h a
    komputer pokładowy informuje mnie ze w tym stylu jazdy pokonam...
    1100km. to samo elektrykiem: startujesz masz do pokonania 350km.
    przejeżdżasz 100km i zostaje drugie 100km.
    Ja wiem ze to oczywiste oczywistości. ale nigdy takie "oczywistości" nie
    były zaletami!!!!!!11111jeden
    Tylko w elektrykach i iphonach

    > Nie.
    > Po pierwsze - nie dotyczy aut z pompą ciepła (spory udział w rynku,
    > nawet Zoe ma coś takiego).
    > Po drugie - grzałki grzeją pełną mocą tylko przy silnych mrozach, więc
    > przez 330 dni w roku, problem jest mało odczuwalny, o ile w ogóle.
    Staram sie mieć otwartą głowę. liczyłem ze przyjedzie tutaj ktoś i powie
    jak jest na prawdę. wydaje mi sie, ale nie mam pewności, ze o ile
    regulowane ogrzewanie elektryczne PWM jest zrobić banalnie prosto, to
    jest taka ewentualność ze pompa ciepła regulować się łatwo nie da, a
    PWMa nie wytrzyma. ale podkreślam - informacją o grzaniu gość mnie zaskoczył

    > Tak - te same bzdury.
    nie. nawet nie tyle że "moim zdaniem" nie są to bzdury, gdyż osoby
    mające inne zdanie, nie przedstawiają żadnych argumentów. popatrz na
    swoje: to nie dziennikarz, wydobycie, jeden gość z Islandii, sponsoring,
    lobby

    ToMasz