eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriamost kilometrowyRe: most kilometrowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.h82-143-187-50
    -static.e-wro.net.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: most kilometrowy
    Date: Fri, 3 Jan 2025 11:37:12 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1355mcn0x3hsv$.ujfpz33njp1w$.dlg@40tude.net>
    References: <1v0ty8rd8s8d0$.1jctz7gp1qhdk$.dlg@40tude.net>
    <C7IbP.27044$292.15489@fx13.ams1>
    <a...@n...chmurka.net>
    <1cxpsodgz1n14.1m6tyh59n8xgw$.dlg@40tude.net>
    <vkv8vp$eo4$4@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <vl0p94$qap$2@news.chmurka.net>
    <qv3kicmlpw7l$.1dqbvte80m65c$.dlg@40tude.net>
    <vl10db$fj$2@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl:82.143.187.50";
    logging-data="21645";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:Mzd4twnty6m1WIvP1Vs5qVq65T4=
    sha256:YgVgaavnjBtgyxET61CMdsRTp2TWng80CZPI/bFQW2o=
    sha1:WXy6uCZHU+kyJbCC+M9UmAdMjN8=
    sha256:oC6ucfHFw2EUXZy7c+5gXhYl1MF2IItwBCyu8JGoBCE=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:50467
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 31 Dec 2024 15:51:23 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 31.12.2024 o 15:20, J.F pisze:
    >
    >>> Dla mostów na naszym terenie nośność pod "czołg" jest naniesiona
    >>> na mapach wojskowych (niejawne), ale też stawiane są takie
    >>> specjalne znaki drogowe. Za granicą, to już jest jedna z ról
    >>> wywiadu. Za Układu Warszawskiego gromadzono takie dane dla krajów
    >>> na zachód. Nie wiem, czy teraz mamy takie dane na wschód, ale
    >>> zdrowy rozsądek by to nakazywał.
    >> Mamy stare mapy wojskowe :-)
    >
    > O ile wiem, to nie mieliśmy nigdy. Za logistykę na wschód od naszej
    > granicy odpowiadali Rosjanie. Na granicy były bazy przeładunkowe z
    > szerokiego na normalny tor.

    I nie dawali nam swoich map?
    No może i nie, po co nam "dalekie zaplecze".

    >>> Cięższe pojazdy wojskowe (np. czołgi) przystosowuje się do
    >>> pokonywania rzek po dnie w właśnie dlatego, bu mosty ich nie
    >>> ograniczały. Czołg
    >> Szczególnie jak go przeciwnik wysadzi ... albo umocni obronę ...
    >
    > Tu nie chodzi o atak w styku z przeciwnikiem. Tu chodzi o zaplecze. Te
    > czołgi muszą dojechać do frontu nie rozwalając mostów i nie utrudniając
    > naszej logistyki.

    Na zapleczu, to mozesz sobie zbudowac odpowiednio mocne mosty.
    A przeciwnik może je zbombardowac :-)

    No i na zapleczu to czołgi jeżdżą na lawetach :-)

    >>> potrafi ważyć ponad 70 ton. To już spore obciążenie, jak na most.
    >>> Przy mniejszych rzekach (takich na południu Polski) spokojnie może
    >>> jechać po dnie. Ale na północy Polski już nie jest to takie
    >>> proste. Wisła, Odra.
    >> Ale załadowany tir też troche waży, a na moscie może się ich
    >> zmiescic duzo. Tak chyba nawet jakos testują - dużo wywrotek z
    >> piachem, bo kiedyś może się uzbierać.
    >
    > Nie. To się używa do zmierzenia ugięcia. Taki ostateczny sposób kontroli
    > wykonania mostu.

    Ale w zyciu tez moze sie zdarzyc taka sytuacja.
    Jeden wypadek, i na moscie tiry beda stały gesto.

    >>> Przecież są ponadgabarytowe transporty. To się uzgadnia z
    >>> zarządami dróg, a te pewnie mają rzeczywiste dane o mostach.
    >>
    >> No ale nie masz znaku, jaka nośność. Należy wtedy założyc, ze 42t
    >> wytrzyma, a wszystkie cięższe pojazdy i tak wymagaja specjalnego
    >> zezwolenia ?
    >
    > Nie wiem i nie chce mi się szukać, czy akurat 42 toku. Coś mi kołacze do
    > głowy, że na drogach, na których masz takie biało-czarne oblamówki wokół
    > numeru więcej, niż na pozostałych.

    Jest jakis unijny przepis na minimalną nosnosc dróg, nie pamietam - na
    całość, czy na os.

    Myśmy mieli dyspensę, bo nasze drogi były projektowane na mniejsze
    naciski. ciezsze mogły jezdzic tylko po niektórych drogach.
    Bodajze wystapilismy o przedłuzenie, ale KE powiedziało NIE,
    bo 20 lat na przystosowanie wystarczy.

    No i nastąpiło takie smieszne bezprawie, bo naciski dopuszczalne
    podniesiono w 2021

    https://prawnicytransportu.pl/115-tony-na-os-napedow
    a-i-inne-zmiany/

    a karanie zaczeło byc karalne w 2019, a nawet wczesniej
    https://prawnicytransportu.pl/ograniczenia-nacisku-o
    si-niezgodne-z-prawem-unijnym-wyrok-trybunalu-w-spra
    wie-c-127-17/

    Tylko tu jest mowa o nacisku na os napędowa.

    DMC ...
    https://inelo.pl/dopuszczalna-masa-calkowita-dmc/

    40t dla przecietnego "tira".

    Nie wiem czy aktualne.

    Ale gdzies mi te 42t chodza po głowie ...


    J.








Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: