eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriamost kilometrowyRe: most kilometrowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tb3-253.telbes
    kid.pl!not-for-mail
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: most kilometrowy
    Date: Tue, 31 Dec 2024 15:51:23 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vl10db$fj$2@news.chmurka.net>
    References: <1v0ty8rd8s8d0$.1jctz7gp1qhdk$.dlg@40tude.net>
    <C7IbP.27044$292.15489@fx13.ams1>
    <a...@n...chmurka.net>
    <1cxpsodgz1n14.1m6tyh59n8xgw$.dlg@40tude.net>
    <vkv8vp$eo4$4@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <vl0p94$qap$2@news.chmurka.net>
    <qv3kicmlpw7l$.1dqbvte80m65c$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 31 Dec 2024 14:51:23 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="RTomasik";
    posting-host="tb3-253.telbeskid.pl:185.192.243.253";
    logging-data="499"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:70d6WB/j2MgEdkIZeQInv660dlI=
    sha256:kfhNeQfERaVLLXgSEsBIiuXR99tRHjtrM2Ae2YZXCuc=
    sha1:tJIUoFcPVUMs53HcfzRP9Lm62KY=
    sha256:7ez7wRdC7GAruNq+zMneXpqCIhpEoIKRuLJrKhNUTxc=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <qv3kicmlpw7l$.1dqbvte80m65c$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:50466
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 31.12.2024 o 15:20, J.F pisze:

    >> Dla mostów na naszym terenie nośność pod "czołg" jest naniesiona
    >> na mapach wojskowych (niejawne), ale też stawiane są takie
    >> specjalne znaki drogowe. Za granicą, to już jest jedna z ról
    >> wywiadu. Za Układu Warszawskiego gromadzono takie dane dla krajów
    >> na zachód. Nie wiem, czy teraz mamy takie dane na wschód, ale
    >> zdrowy rozsądek by to nakazywał.
    > Mamy stare mapy wojskowe :-)

    O ile wiem, to nie mieliśmy nigdy. Za logistykę na wschód od naszej
    granicy odpowiadali Rosjanie. Na granicy były bazy przeładunkowe z
    szerokiego na normalny tor.
    >
    >> Cięższe pojazdy wojskowe (np. czołgi) przystosowuje się do
    >> pokonywania rzek po dnie w właśnie dlatego, bu mosty ich nie
    >> ograniczały. Czołg
    > Szczególnie jak go przeciwnik wysadzi ... albo umocni obronę ...

    Tu nie chodzi o atak w styku z przeciwnikiem. Tu chodzi o zaplecze. Te
    czołgi muszą dojechać do frontu nie rozwalając mostów i nie utrudniając
    naszej logistyki.
    >
    >> potrafi ważyć ponad 70 ton. To już spore obciążenie, jak na most.
    >> Przy mniejszych rzekach (takich na południu Polski) spokojnie może
    >> jechać po dnie. Ale na północy Polski już nie jest to takie
    >> proste. Wisła, Odra.
    > Ale załadowany tir też troche waży, a na moscie może się ich
    > zmiescic duzo. Tak chyba nawet jakos testują - dużo wywrotek z
    > piachem, bo kiedyś może się uzbierać.

    Nie. To się używa do zmierzenia ugięcia. Taki ostateczny sposób kontroli
    wykonania mostu.

    >> Przecież są ponadgabarytowe transporty. To się uzgadnia z
    >> zarządami dróg, a te pewnie mają rzeczywiste dane o mostach.
    >
    > No ale nie masz znaku, jaka nośność. Należy wtedy założyc, ze 42t
    > wytrzyma, a wszystkie cięższe pojazdy i tak wymagaja specjalnego
    > zezwolenia ?

    Nie wiem i nie chce mi się szukać, czy akurat 42 toku. Coś mi kołacze do
    głowy, że na drogach, na których masz takie biało-czarne oblamówki wokół
    numeru więcej, niż na pozostałych.


    --
    (~) Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: