-
Data: 2024-12-31 15:20:57
Temat: Re: most kilometrowy
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 31 Dec 2024 13:49:38 +0100, Robert Tomasik wrote:
> W dniu 31.12.2024 o 01:05, J.F pisze:
>>> Podobnie jest z czołgami. Są tabelki na podstawi których określa
>>> się nośność mostu dla jednego pojazdu. Stoi służba ruchu drogowego
>>> i pilnuje, by kolejny pojazd nie wjechał, zanim nie zjedzie
>>> poprzedni.
>> Akurat takie obciążenie, mocno niesymetryczne, może być niezdrowe
>> dla mostu. Ale faktycznie - te większe i dłuższe mosty mają jakąś
>> dopuszczalną wagę pojazdu, a pomiescic mogą tych pojazdów wiele.
>
> Dla mostów na naszym terenie nośność pod "czołg" jest naniesiona na
> mapach wojskowych (niejawne), ale też stawiane są takie specjalne znaki
> drogowe. Za granicą, to już jest jedna z ról wywiadu. Za Układu
> Warszawskiego gromadzono takie dane dla krajów na zachód. Nie wiem, czy
> teraz mamy takie dane na wschód, ale zdrowy rozsądek by to nakazywał.
Mamy stare mapy wojskowe :-)
> Cięższe pojazdy wojskowe (np. czołgi) przystosowuje się do pokonywania
> rzek po dnie w właśnie dlatego, bu mosty ich nie ograniczały. Czołg
Szczególnie jak go przeciwnik wysadzi ... albo umocni obronę ...
> potrafi ważyć ponad 70 ton. To już spore obciążenie, jak na most. Przy
> mniejszych rzekach (takich na południu Polski) spokojnie może jechać po
> dnie. Ale na północy Polski już nie jest to takie proste. Wisła, Odra.
Ale załadowany tir też troche waży, a na moscie może się ich zmiescic
duzo.
Tak chyba nawet jakos testują - dużo wywrotek z piachem, bo kiedyś
może się uzbierać.
>> Ale tak patrze u siebie ... wiele mostów nie ma znaku ograniczenia
>> wagi. I o wtedy - standardowe 42t może wjechać, nie więcej?
>
> Przecież są ponadgabarytowe transporty. To się uzgadnia z zarządami
> dróg, a te pewnie mają rzeczywiste dane o mostach.
No ale nie masz znaku, jaka nośność.
Należy wtedy założyc, ze 42t wytrzyma,
a wszystkie cięższe pojazdy i tak wymagaja specjalnego zezwolenia ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.24 15:51 Robert Tomasik
- 03.01.25 11:37 J.F
- 03.01.25 23:31 Robert Tomasik
- 05.01.25 05:46 Marcin Debowski
- 07.01.25 19:01 J.F
- 08.01.25 00:57 Marcin Debowski
- 08.01.25 11:10 J.F
- 08.01.25 11:40 Marcin Debowski
- 08.01.25 12:26 J.F
- 08.01.25 12:43 Marcin Debowski
- 08.01.25 13:58 J.F
- 08.01.25 14:34 Marcin Debowski
- 08.01.25 14:39 J.F
- 08.01.25 14:55 Marcin Debowski
- 08.01.25 15:16 Marcin Debowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-10 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-10 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-10 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=